Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Enig,
men vi vet at med Ø.Soug ved førersetet hadde vi en CEO som var med på Algeta oppturen, dette skulle være et stort pluss … men, var det det ? Kanskje Soug siktet for høyt og med lett aroganse etter tidligere suksess ikke klarte å få rodd i land avtaler, vi vet at siste emi kom sent og endte med katastrofe, for avtale var ventet … resultat Soug måtte gå - kun spekulasjoner dette
EDW forstår ihvertfall nå at det må jobbes godt selv med gode data å få avtaler, gode data har vi men selskapet blir gruset grunnet mangel på 200 mill i finans - det skulle ikke være mulig …

2 Likes

I følge Renate har de det hektisk på kontoret, derfor har vi ikke fått oppdatert presentasjoner/pipe/etc. på lenge, men det kommer - noe allerede kommende uke.

Mon tro om de skal ha ting på plass til drop-down-demergeren er fullført?
https://newsweb.oslobors.no/message/556509

14 Likes

TRVX går nå inn i siste uka før innsigelse fristen er ute. Lørdag er datoen da drop-down-demergeren er fullført. Det er 4 handledager igjen.

2 Likes

Targovax kan ikke ha en avtale for hånd som annonseres dagen etter kreditorfristen utløper. Da måtte de ha skrevet det i fullmakten som ble avstemt på generalforsamlingnen.

Dette skriver Targovax selv: For å optimalisere virksomheten i Targovax ASA er det ønskelig å etablere en rendyrket konsernstruktur, der virksomheten drives i egne driftsselskap fremfor å ha virksomhet i det noterte morselskapet. En slik struktur legger til rette for mer fleksible finansieringsløsninger og risikospredning.

Dette sier JE i Radforsk: Dette er housekeeping, helt udramatisk. De gjør om til et holding-selskap, og datterselskap (PCI har samme modell), og kan hvis de vil, lage egne datterselskap på KRAS, Oncos, circRNA, etc, for eksempel. Og hvis de får noen interessert i èn av disse, kan man lage en deal (lisens, salg) for den teknologien

Så vidt jeg kan se er verken KRAS, Oncos eller circRNA omfattet av trekantfusjonen. Den ser slik ut:

Overtagende selskap: Althomstart Invest
Overdragende selskap: Targovax ASA

Det er med andre ord tilrettelagt for en fremtidig, videre, utskillelse hvis ønskelig. Men det er ingenting som tyder på at det skal skje med det første.

Eller, hva er det jeg ikke ser, @Birgitte ?

3 Likes

Du ser vel det som jeg ser registerer jeg.

1 Like

Hadde børsklimaet vært bedre kunne en for eksempel sett for seg at TG ble utskilt i eget selskap og børsnotert på Euronext Growth. Eller i USA for den saks skyld. Det har vært spekulert i dual listing tidligere. Men jeg er usikker på om det er overhodet mulig med den nye selskapsstrukturen.

1 Like

Fornuftig ressonement.

Jeg regner med at dette ikke er gjort av rent “kosmetiske” grunner. Forventer at ledelsen og styret har lagt en strategi for dette og at det vil materialisere seg på en eller annen måte i tiden fremover.

Når de parallelt også er ganske fremoverlente på videre fremtidig satsing så forventer jeg også at de har en strategi for gjennomføre dette også finansielt.

2 Likes
3 Likes

37 Likes

gjesp , sier markedet

Markedet har en kollektiv IQ på 70, sies det.

Markedet er altså en tilbakestående fyr som raver rundt med sikkel i munnviken og matrester på genseren.

7 Likes

Skulle man kjøpt seg litt mer når vi faller under kronen da?.. Bare trist

Får 100k frisk kapital 12. juni, men hvem vet når fallet stopper :thinking:

Hva skal vi skylde på i dag? Putin? Bergen bio?

Kan skylde på pinse, må ta igjen en ekstra dag med nedgang.

2 Likes

Den blir litt som Man. U. Vi fikk ny trener ifjor høst. Han fikk en del penger til å bygge et nytt lag og hadde store ambisjoner. Sålangt så ligger vi på nedrykk med 0 poeng og 0 scorede mål.

1 Like

Det er dessverre, og heldigvis, markedet som bestemmer kursen.

Det kan gi både «ufortjent» lav aksjekurs, og store fremtidige muligheter.

Mitt bet er at nå vil være et godt tidspunkt å kjøpe, og et dårlig tidspunkt å selge. :crossed_fingers:

1 Like

Får bare håpe at EDW er litt mer seriøs og presis i forhold til sine uttalelser enn hans forgjenger var!

Akkurat som da kursen sto i 7,- altså?


5 Likes