Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

“Tidligere har det også vært en del investorer her, men de har holdt seg hjemme denne gangen, forteller Wiklund.”

Ja, men jeg vet såklart ikke. Hadde jeg visst på forhånd hvordan aksjer utvikler seg, så hadde jeg vært steinrik.

Jeg sier hva jeg tror, og håper på, siden jeg er aksjonær i selskapet.

Nedsiden er aldri mer enn 100%.
Oppsiden kan være nærmest uendelig.
Det begynner å bli begrenset med nedside igjen i aksjen, i kroneverdi.

Hva tror du?

2 Likes

Hadde aksjegrafen til Targo vært en EKG graf, så hadde pasienten vært nærmest død! Jeg ville ha kontaktet pårørende🥴

3 Likes

Jeg aner selvfølgelig ikke. Jeg har et snitt på 7,88 eller noe slikt (dvs jeg tok tap ved siste emisjon og gikk inn igjen på 1,72, men jeg teller fortsatt snittet som 7,88). Jeg begynte å kjøpe på 19,- så jeg er godt herdet. Men det betyr også at jeg er ekstremt skeptisk hver gang noen sier “nå kan den ikke gå noe særlig lavere”. :slight_smile:

4 Likes

Ny ATL (sluttkurs).

Hvor lenge holder den rekorden?

Til imorgen tipper jeg

Det går i dass hver gang de er på konferanse

Spørsmålet er som alltid, hvordan skal en aksjonær få penger ut av å eie Targovax aksjer? Så lenge oppkjøp av selskapet ikke ser sannsynlig ut er det lite annet som kan gi payout på kort sikt, spesielt når det nå deles opp i datterselskaper, som ikke lenger gir payout til aksjonærene, men til morselskapet.

Så da er spørsmålet: Hvorfor velge Targovax over andre ting på børs?

Det er to ting: Kortsiktige oppturer som kommer her og der kan gi kortsiktig avkastning for spekulanter, og det er en sjanse i sivet for at de får til salg av teknologien med delivery systemet, som kanskje kan bringe inn cash, men hvor mye vet vi ikke. De tar en liten refresh av caset i sommer med ny plan, men pengene skal i det store og det hele komme fra aksjonærenes investerte beløp fortsatt, ikke motsatt. Så da må man velge om man vil funde studiene av sitt gode hjerte, med en liten sjanse for noe spektakulært eller investere for relativt sikker avkastning andre steder. Jeg har valgt en sikrere vei nå hvor jeg er investert i utbytteaksjer og følger med på eier-siden. Om BP går inn gjør jeg det samme, men innen den tid vil jeg ikke være med.

“Kursen går ihvertfall ikke lavere enn emi-kurs.”
Har jeg lest mange ganger på biotek-tråder. Jeg tror vi kan konkludere med at det er ikke noe automatikk der :see_no_evil:

3 Likes

Du gjør nok rett i å holde deg til utbytteaksjer. Jeg henger fortsatt med, men må si at det ikke ser spesielt bra ut for TRVX. Når det gjelder “payout” så er det vel ikke så stor forskjell på om pengene går til morselskap eller ikke. Vi får vel et kursløft og da kan jo bare aksjene selges hvis man ønsker det.

sånn er d når man kjøper søppel ingen andre vil ha,og penga blir null hvært;-(

Tiden vil vise om det var lurt å sette penger i targovax eller om man heller kunne brukt pengene på å lage en septik-fontene i hagen sin :poop::+1:

1 Like

Det er ingen tvil, Targovax har vært en katastrofal investering så langt. Man kan skylde det ene og det andre, ABN inkludert, men trenden er åpenbar og den er det ledelsen som må ta på sin kappe.

Evner de å snu dette til noe positivt? Det gjenstår å se. Men det er liten tvil at vi trenger noe mer enn de har levert til dags dato.

Verdi på selskapet er nå 230 millioner kroner. Cash p.t. er rundt 130 millioner kroner.

Nyheter om kommende studier (f.eks. TG) er vel og bra, men når en ikke er finansiert til avlesning, i et elending marked, blir det ikke lettere fremover.

In theory, a small company’s shrinking valuation is supposed to make it more attractive for investors, since the downside of failure is merely 100% but the upside of success grows higher as the stock price falls. The trouble with that theory is that it doesn’t take into account certain instabilities that occur the lower the price goes. One of them is the notion of a financing overhang.

3 Likes

9 Likes

image

7 Likes
2 Likes

Ny dag med nye muligheter.
Fortsetter nedsalg-presset så er det vel bare å ta i mot
og fylle opp lageret.

1 Like

Det er hyggelig det kommer litt oljedollars inn på eiersiden, velkommen skal du være! :slight_smile:

bilde

Er det omorganiseringen av selskapet som drar ned?