Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

ABN har vel solgt snart 3mill aksjer siden 15.05. Tror ikke vi skal spekulere så mye annet enn at det er et stort nedsalg fra en større eier som preger aksjen for tiden. Med lav omsetning så blir det jo ganske stor effekt av det.

1 Like

ca. 2,5mill igjen da?

Nei, vi vet hvor mye ABN har solgt til og med sist torsdag. Siden fredag sist uke har det til nå gått rundt 6.5 millioner aksjer, så bør begynne å minke.

1 Like

Parallelt har Avanza snart halvert beholdningen siden nyttår, og er hvert øyeblikk nede i 10mill aksjer.

To klamme og deilige hender.

Jeg mener styret og ledelsen er pliktig å jobbe for eierenes interesser, herunder kursutviklingen. Grøss. Vi lønner en IR.

Videre vil frisk kapital basert på kursen være helt drepen. Hvordan er planene her. Hvilke alternativer har den nye CFO?

Fallet i SoftBank er peanøtter sammenlignet.

1 Like

Med dagens salg er det omsatt ca 10 mill aksjer siden 1. juni.

ABN har inntil forrige torsdag solgt ca 2,5 mill aksjer siden 1. mai. Gjenværende beholdning 3/6 var rundt 3,94 mill aksjer.

Edit: Det betyr forøvrig at ABN har halvert beholdningen siden emisjon var gjennomført…

1 Like

De neste studiene skal med veldig stor sannsynlighet finansieres ved hjelp av «fyordet», det betyr flere hundre millioner nye aksjer! Kursen er jo immun mot nyheter. Hvor lett blir det. Jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå?

1 Like

“De kan alltids finansiere uansett kurs” ble det sagt da jeg varslet om denne situasjonen gang på gang siste 3 år. “Du sier bare ting som alle vet” etc. etc. Nå får vi se hvordan realiteten blir. Finnes dessverre ingen grense nedover annet enn 0. En spleis på 1-100 så er ikke reglene om over 1kr i kurs så viktige heller. Problemet vi sitter med nå er selvsagt at utvanningsprosenten blir alt for stor, og enda verre neste gang. Så totalen blir at de enten må gi seg eller finne nye eiere til å finansiere årevis til med studier. Selskapet er veldig presset nå og tiden renner ut for å finne en måte å overleve på som ikke dreper det siste som er igjen av eiernes verdier.

Ikke for å skape håp der det er lite å finne, men er uansett to potensielle løsninger: Avtaler med BP eller at kursen går dramatisk opp av en eller annen grunn. Begge deler kan løse den kritiske situasjonen. Tror ikke de har sikkerheten til å låne i størrelsen som må til her.

2 Likes

De må komme seg vekk fra pennystock prisingen, uansett om det er ved omvendt splitt eller flaks.

Og jeg kunne sagt at dette er helt vilt å presse kursen i targo ned så langt, men det er jo ingenting unikt ved det. Har funnet flere bioteker i US under cash med pipeline og ambisjoner som vi norske bare kan misunne. Med noen hederlige unntak :slight_smile: (som og er solgt ukritisk ned)

Nei, det er ikke lett å skjønne. Selskapet må levere på ‘business development’ innen 6 - 8 måneder, og da må det innbringende avtaler til.

Leser man prospektet står det følgende:

The Group will pursue partnerships with leading pharmaceutical companies in the immuno-oncology field to maximize commercial opportunities.

Targovax seeks partnering and out-licensing opportunities for the mutant RAS peptide vaccine platform, with the two products TG01 and TG02.

For the ONCOS platform, the primary focus of Targovax’s business development is to seek attractive options for clinical trial collaborations with pharmaceutical and/or biotech companies with joint clinical trials and thus more rapidly create clinical data.

Er det med andre ord TG01/TG02 man skal vedde på? Den plattformen har vært tilgjengelig for utlisensiering i en årrekke. Må man avvente mer data her (ref. Myeloma) før den blir interessant nok ?

pre-klinisk: Intravenøs administrering, circRNA, etc. Her må man ha Proof of Concept før det kan vurderes av interessenter, og IP må på plass før man kan inngå avtaler. Kan det inntreffe kjapt nok - og er det et sjansespill å satse alt på pre-klinisk?

ONCOS-102 has produced class-leading data in both MPM and melanoma, thereby demonstrating clinical activity in two very different solid tumor types and validating the ONCOS platform as a broadly applicable delivery vector. Beyond ONCOS-102, Targovax has a portfolio of pre-clinical stage novel second generation ONCOS viruses

Er det håp om at noen snapper opp Oncos jo billigere den blir… ? Enten kjører man Melanoma-studien og selger seg dyrt om en har gode data. Er det slik at man nå må velge mellom å selge seg billig eller kjøre en utvannende emisjon - hvis i det hele tatt mulig i dette markedet?

En utvannende emisjon vil i tillegg kun bringe inn midler til noen få år. Ikke på langt nær nok til avlesning av Melanoma-studien som er flere år unna.

1 Like

Nå er kursen så lav at det er vanskelig å si om den er dyr eller billig…
Uansett ble det slukt en greit stor pott så noen har helt klart trua fortsatt.

Jeg kastet de siste korta i dag, solgt meg gradvis ned de siste ukene. Trist det her. Tapssluk deluxe! Jeg setter meg på gjerdet, og vurderer når og om jeg skal inn igjen. Så ikke noe skriverier fra meg før det.

1 Like

Lykke til med andre investeringer. Synd at slikt skjer. Ledelsen må hoste opp noe før det er spikeren i kista. Jeg sitter til krampa tar meg, dum som jeg er.

3 Likes

Jeg har sikkert vært mye dummere enn deg, jeg har sittet i ca 6 år🥴

3 Likes

Uff. Hadde vi bare fått en interessent som hadde kjøpt 15-20mill aksjer så hadde vi blitt kvitt garantistene. Det hadde hjulpet veldig. TRVX er ikke tjent med å ha investorer som ikke er interessert i selskapet.

4 Likes

Nettopp. Hvis Radforsk bedre hadde styrt porteføljen sin og rebalansert eierandelene sine så kunne de i større grad selv vært med som garantist og dette problemet ville ikke ha eksistert!

På tide Radforsk nå revurderer strategien sin etter tre kjappe failures (Trxv, Pcib og nå Nano).
Milliardverdier forsvinner rett ut i lufta.

1 Like

Det er mye rett i det som skrives, men jeg forstår ikke denne svartmalingen som foregår nå.
Selvsagt er det mye frustrasjon som preger innleggene, men ha nå litt is i magen og prøv å tenk litt positivt.

Targovax har mye spennende på gang og mange muligheter fremover. :slightly_smiling_face:

Nedgangen den siste tiden skyldes utelukkende våre «kjære» spesial-investorer, som jeg håper aldri får lov til å komme i nærheten av et norsk biotekselskap igjen.

16 Likes

Lurer på når aksjen er billig nok for våre kjære innsidere i styret og ledelse? :thinking:

De selger jo

Er nok aksjer her på forumet til å kreve styreplass??

Er det på tide med aktivist-investor taktikk??

Har vi en Ackman på lager her, tenker jeg at det hadde vært helt topp.

1 Like

Hva skjer av holdepunkter fremover? Kommer det svar på noe i H1 som vi ikke kjenner til?

1 Like