Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

På sikt er jeg enig, men de nærmeste dagene så kan det bli litt tvangssalg dessverre. Er det nok kjøpere så er det ikke noe problem.

Ja, jeg er med her og i dette tilfellet klarte jeg å selge meg ganske bra ut før det smalt ned fra 8 til 1 NOK. Har mye mer tro på det som skjer der nå enn når ØS og TF satt ved roret. EDW virker mer fremoverlent og nysgjerrig på det som skjer, og de setter ting på hold frem til det er verdi i det igjen.

Det at de drar i gang TG igjen er herlig. De får masse støtte på det, samarbeidspartnere er klare og ikke minst har de blitt rettslig forfulgt av noen som gjerne vil ha kloa i plattformen :smiley:

7 Likes

Så intressant…takker så mye for svar…Nå må jeg legge nanoeventyrer bak meg etter dagens call og følge med her fremover…

1 Like

Bare vent til vi får besøk av Haltopen her inne Ellen så kommer du til å miste trua :rofl:

Venter i spenning :rofl:

1 Like

Heihei

7 Likes

Haltopen er aksjonær i T slik jeg har oppfattet det. Han er ikke bare negativ til T.

Han er opptatt av at finansiering må på plass - før han roer seg ned. Han har selvfølgelig et poeng der men så får vi ta i betraktning at T er finansiert til fram på høsten i 2023 og at ledelsen er fullt klar over dette og har uttalt at de ser for seg flere måter å løse dette på.
Så har T satt i gang flere spennende prosjekter og samarbeid med betydelig potensiale - et teknologiprosjekt - cRNA - med ekstremt stort potensiale - og de har sagt at cRNA teknologien funker og trolig er dette kommet så langt at det er klart for patentsøknad om noen måneder.

Da får hver og en vurdere da om det er akseptabel risk/reward å kjøpe T aksjer som har stupt til bunn forca kr. 1,- og med markedscap på cash nivå - eller om man vil vente til både finansiering er bekreftet og patentsøknad på cRNA er sendt.

Risken blir mindre selvfølgelig men prisen på aksjene vil også bli en helt annen.

Personlig tror jeg at kursen i T fort kan ligge opp mot 2 kr allerede i slutten av august - det er bare magefølelsen - men slik EDW og Herr Gaal jobber på så skjer det noe hele tiden. Derfor vil jeg være inne i aksjen allerede nå. Jeg tar risken og føler den mulige rewarden er verdt det.

Og så ser en at biotek aksjer er i ferd med å reprises i USA og det kan smitte. XBI indeksen brøt gjennom motstand på 80 i går. Så sektoren generelt kan stå foran en opptur.

Aksepter at andre har et annet syn.

7 Likes

Bra B, nå la du ut agn til H igjen, he he.

2 Likes

Det første en kan gjøre er å lytte til podkast med CEO og CFO fra forrige måned. Får et greit innblikk i selskapet og hva det jobbes med.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-233?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

1 Like

Takker…det skal jeg gjøre idag…:blush:supert

2 Likes

[11:45 am

ONCOS-102 Reinstates Response to PD1 Blockade in PD1 Refractory Melanoma

Erik Digman Wiklund, PhD, CEO, Targovax ASA

Oncolytic virotherapy ONCOS-102 demonstrated 35% ORR in a phase I trial in 20 patients in PD1 r/r melanoma. Following local delivery of ONCOS-102, systemic tumor responses were observed in >50% of patients, including 2 examples where a non-injected lesion completely disappeared. Tumor responses were associated with strong increase in T cell infiltration, which persisted and strengthened over time. Broad immuno-modulation was demonstrated by RNAseq gene expression analysis, confirming cellular IHC observations. A randomized multi-cohort phase II trial is being set up to test ONCOS-102 further in PD1 r/r melanoma in various IO combinations.](Overcoming Resistance to IO Therapy | October 13-14, 2022 | Boston, MA)

3 Likes

Nå begynner det å bli fryktelig lite aksjer tilsalgs. La oss håpe at de som skulle ut har fått tømt seg og at ferden oppover starter nå. Det lukter litt slik nå.

3 Likes

Det er uansett dannet en solid bunnformasjon i chartet rundt 1,00 kroner nå.

Oppsiden er formidabel, både ut fra en teknisk og en fundamental tilnærming. Hva angår det siste vil jeg støtte meg til DNB Markets analyse som opererer med kursmål 4 kroner og “best case” 9 kroner, samt at det har det vært betydelige innsidekjøp her oppunder 2 kroner per aksje.

Risk/reward er således utmerket.

2 Likes

Det er dessverre ikke tilfellet. I det fundamentale kan man ikke overse finansieringen av selskapet. Jeg er investert, men selv jeg må erkjenne at det ser veldig vanskelig ut for Targovax å kunne fortsette å drive selv med deres relativt lave burnrate når market cap er eneste inntektskilde og markedet for emisjoner er dårlig. Enten må market cap betydelig opp eller tilgangen på cash komme fra en annen kilde enn markedet. Selskapet tåler maks en emisjon til om kursen blir der den er før de ikke kan dekke sin egen drift i markedet lenger, selvsagt med mindre de kaster dagens aksjonærer under bussen med en 100-200% utvannende emisjon. Som en investering er dette ikke klar god risk/reward. Oppsiden er høy ja, men det er også nedsiden. Og base case går mot at aksjonærene må betale for det, så lenge de ikke får til noe alternativt. Derfor er kursen så lav, og vil nok fortsette å være det til det finansielle er avklart.

Det litt triste er jo at en betydelig høyere kurs i seg selv ville løst mange av Targovax sine problemer. Men sånn er det i biotech når målene/guidingen ikke nås over tid. (Ref: nedleggelse av TG i stedet for fase 3, Kina ikke innløst opsjonen, CEO avgang, nye planer i stedet for fokus på Oncos-102 osv., utsettelse på resultater i forhold til original plan hele veien.)

2 Likes

Ja sånn blir d når man har/hadde hausere som leder og ikke infrir noen ting så skyter deg seg selv,så dem har å takke seg selv i denne Gjørma til et aksje,tror man blir rikere av å tippe lotto en å eie denne rævkjørte aksjen hær.!!

1 Like

Jeg for min del er godt i pluss på Targovax totalt sett, men jeg har hørt på ledelsen når de har sagt at “emisjon skjer ikke før da og da” og solgt litt før den datoen/eventen, samt kjøpt bare når vi nærmer oss en trigger. Det har gjort at jeg totalt sett har gått bra i pluss.

1 Like

Lasse: Ja, den har falt mye. Om du mener den skal falle videre, bør du ikke da selge deg helt ut nå?
Eller handler ditt innlegg ikke om hva du tror/håper om fremtiden, men hva som har skjedd i fortiden?

har ingang på 8kr så om jeg taper resten er ikke noe problem.har alt tapt 170000 .

2 Likes

Har du lest DNB Markets analyse?

I tillegg er det et faktum at aksjekursen er gruset, til tross for at de siste meldingene har vært positive og at innsiderne har satset forholdsvis mye av egne penger på mye høyere kurs (noe som aldri har skjedd i for eksempel Nordic Nanovector de siste årene).

Når det da i tillegg er etablert en teknisk bunnformasjon rundt en krone, holder det i massevis for min overbevisning om at risk/reward er utmerket nå.

Det er mitt syn, og jeg respekterer ditt syn. Fremtiden vil vise hvem som får rett

4 Likes

Det er aktivitet som dette som gjør at selskapet nå har den prisingen den har. Man trenger ikke mange som deg for å sørge for at alt positivt moment oppover knuses i et selskap med så lav omsetning som Targovax har.

1 Like