Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Sluttkurs 1,10 i dag???:blush:

Det kan man godt tro, men husk at man må kjøpe for å selge da. :slight_smile: Så hvis du skal gi meg skyld for nedgang når jeg har solgt må jeg også få kudos for oppgang når jeg kjøper og sitter i lengre perioder. Det er de store som trekker seg ut og aldri kommer tilbake som gir lavere vedvarende kurs. Tradere fører til volatilitet, men ikke fall eller stigning i det store bildet.

Om du husker så var det Targo som satte emisjonen midt i det gode momentet hver gang de siste årene, som drepte momentumet, ikke traderne som solgte seg ut før emi.

Lasse: OK, så antar du har rundt 24000 aksjer og er minus rundt 85%. Er lett å forstå at du er frustrert. Antar at du foreløpig kun har et papirtap. Om du bør selge eller ikke avhenger vel mest av hvor mye du irriterer deg over dagens kurs. Evt om du ønsker å fradragsføre et tap. Er frustrasjonen så sterk som man kan få inntrykk av, så kan det å selge og legge det bak seg være en løsning som hjelper på humøret. Om man da klarer å la være å irritere seg om (når) kursen stiger.
Mitt valg ville vært å bli sittende, evt snitte noe ned. Men det er fordi jeg tror sannsynligheten for at vi skal opp fra der vi er nå er større enn at vi skal ned, og fordi jeg antar at jeg ikke plages like mye over å være i minus som det du gjør. Jeg tror vel at du ikke bør bruke mer penger på å snitte ned, fordi det kan føre til at du blir enda mer frustert om det skulle komme en dipp.

2 Likes

Jeg gir ikke deg skyld for nedgangen, jeg sier når flere handler som deg blir det langvarig nedtrend. Når selskapet kommer med gode nyheter, men ender med lavere kurs samme dag som nyheten kommer pga sell on news er det noe fundamentalt galt med aksjonærene. Caset har blitt styrket, men selskapet er verdt mindre.

Det er klart Targovax har heller ikke vært flinke til å finne investorer som er villige til å sitte langsiktig, men med de aksjonærene som er i selskapet som elsker å underby hverandre er det heller ikke rart.

Jeg mener den største svakheten til Targovax så langt har vært aksjonærbasen - for de har levert og leverer på forskningen.

4 Likes

Ja, det er det paradoksale her. I motsetning til andre selskaper som har krakket pga dårlige nyheter.

1 Like

jeg håper du har rett :blush:

jeg har 60000 .var med på emien å så ja stort tap,man har ikke solgt noen enda,og ser heller ikke noen vits i å selge på disse nivåer.

Det er tidsaspektet de ikke har levert på. For optimistisk guiding i starten har gitt langsiktige nye frister å forholde seg til hele veien, samt nedturen med at de ikke kunne finansiere TG fase 3, som var riktig valg da så det ut til, men som også betydde betydelig lavere market cap med usikkerhet videre rundt finansiering og interessen for Targo uten TG.

Har sett det du nevner med sell-on-news i Targo, og har aldri gjort det selv. Er også del i den frustrasjonen over det paradoksale ved det.

Targo har ikke klart å gjøre seg interessante for investorer, og det prøver de på nå, og vil si de i det minste gjør en mye bedre jobb enn før i å skape engasjement og vise det. Kortene de sitter med nå er bare så mye vanskeligere å bli overbevist av når man har kalkulatoren med seg. Det de sier er det ikke noe galt med bortsett fra det. TG-studien er et stort nytt + i caset som i mine øyne burde dra investorer inn, for nesten uansett hvordan det går finansielt kan de ri videre på den hesten med den avtalen der. Men ja, det er og blir kursfall man er redd for ved emi. Vil dog tro interessen i neste emi blir større enn hva markedet ellers skulle tilsi pga. TG-studien.

1 Like

Baissa du og la inn kjøp på 400k på 1.09 :rofl::+1:

Driver ikke med sånt. Er oppriktig interessert i caset.

Forøvrig er jeg nærmere å selge enn å kjøpe nå, men har ikke tenkt å gjøre noen endringer med det første.

Kan også nevne at jeg ikke er på 400k aksjer størrelsen :slight_smile: Mindre enn det.

1 Like

Opp 20% nå, så da har du sjansen til å selge :sunglasses:

noen som vil inn ja, flytter posten opp 1,20 nå

nei.småpenger sparer jeg ikke på :smiley:

Det er jo bare dumt å selge nå om man er inne i aksjen.

Selskapet er til de grader underpriset så det er lang vei oppover.

Sorry at jeg ovenfor antydet sluttkurs 1,10 før toget gikk var for pessimistisk.

1 Like

Finns DNB´s analys att få tag på? Är inte kund där.

Flott med litt volum og høyere kurs. Da blir vi kvitt noen selgere.

Denne er fra 15.05.22
CMP4_194618.pdf (321,5 KB)

5 Likes

legg merke til salgspostene nå, kun ‘hele’ og 1stk poster … har algo stoppet opp midlertidig ?

Forsøke å holde kursen nede mens man laster opp.
Ses titt og ofte i TRVX for tiden.

image

1 Like

Hvis topp 10 er ferdig å selge så ser vi fort 1,50 og det uten nyheter.

2 Likes