Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Når det rykker så er disse forskningsselskapene ganske artig å sitte i @Rodjer

1 Like

Ja, er med i Targo med en liten post, men er pump&dump på høyt nivå

Samme her, har vært utpsyket en stund, men har fornyet tro nå

Usikker på hvem som kjører disse casene, et navn har vel blitt nevnt, men tipper at det må være en gjeng

Det var et svar på et innlegg hvor forundringen var stor for at prisingen ikke var høyere, jeg prøvde å svare på det.
Trist å se at du og Brigitte må bruke hersketeknikk med en gang noen insinuerer noe negativt, et forum skal ikke kun baseres på patetisk og ukritisk haussing, men representere mangfold.

4 Likes

Litt usikker på om dette er pump& dump faktisk. Kan vel også være at selskapet er altfor lavt priset i forhold til hvor de er. Om vi ender med rundt 10% opp i dag også så er vel det et sunnhetstegn

1 Like

Når det er sagt - dette lukter nyheter!

1 Like

Mulig, er usikker.
Tok et lodd, har vært inne i Targo mang en gang tidligere, de har slitt fælt.
Lov å håpe at det skyldes noe fundamentalt.

Uansett er ikke dagens kurs ekstrem overpris for å si det forsiktig.

3 Likes

Dette skjer i tur og rekke på noen få dager med de tre mest kontroversielle Biotek aksjene. Da burde det ringe noen bjeller. Jeg tipper det er en av de pengesterk (som AP) som bare skal gi alle en liten lærepenge og samtidig tjene noen millioner på stuntet. Både NANO og PCIB er godt på vei ned igjen, så da er det vel TRVX sin tur i morgen.

Så kan man heller håpe at det er en generell endring av sentimentet i biotec segmentet, og at de store fondene har begynt å laste opp litt. Jeg ville derimot ikke satset noen penger på det. Lekkasje av inside info på alle tre samtidig er vel å tro på julenissen?

1 Like

Veldig fint om du dokumenterer hvordan han skal tjene noen millioner på å kjøre NANO opp til 3,3 hvis han må selge de samme aksjene i dag til 2,32?

4 Likes

Aktøren er ute av nano med gevinst, du trenger ikke lure på det engang.
Taperne som sitter igjen som selger på tap idag

1 Like

Det er vel neppe aktøren som selger igjen på 2,32 - det er de som i FOMO kjøpte nærmere 3 og nå dumper igjen for å kutte tapet (eller sikre minimal gevinst). Aktøren som tjener penger satt i gang prosessen på 1,85 og startet dumpen på 3.

3 Likes

Du har skjønt dynamikken!

Problemet for oss andre er at vi kommer inn ofte når det er for sent, eller hvertfall i nærheten at hovedaktøren begynner å selge seg ut igjen.

2 Likes

@Observer Jeg hadde ikke kommentert om det bare hadde skjedd i én av dem, men i alle de tre mest “beryktede” biotec aksjene samtidig? Da er det noe som ikke stemmer.

For øvrig sitter jeg selv helt stille i båten i alle tre - og leser med interesse også dine gode betraktninger på disse områdene.

For øvrig har jeg vel noen feberfantasier om at jeg tar feil, men de innrømmer jeg selvsagt ikke overfor noen, hehe.

3 Likes

Men da kan det vel også dokumenteres via aksjonærlistene fra dag til dag?

Ikke om vedkommende er inn og ut samme dag.
Uansett 3dagers forsinkelse på listene så det meste er historie når de kommer.

Sluttkurs i Trvx idag kan sikkert bli alt fra 1,25 til 1,75, spennende å se hva som skjer.

2 Likes

Hvordan går det med Haltopen da, ligger du og lurer i sivet? :smiley:

1 Like

Omtrent samtidig med at jeg fikk tatt en eventyrlig gevinst i SOFF ble min eldste datter operert for Astrocytom (Hjernekreft). Kirurgene fikk da ettersigende fjernet alt men den endelige fasiten for dette- og det evt. videre sykdomsforløpet ligger fortsatt langt frem i tid. Jeg ble som del av dette naturlig nok motivert for å investere i kreftforskning og forhørte meg med kirurgkollegiet m.fler om gode muligheter for dette og ble da med tilhørende nødvendige forbehold og advarsler bl.a anbefalt Ultimovax og Targovax.

Jeg tok derfor et langsiktig bet i disse selskapene på forsommeren i år, og som jeg nå etter å ha blitt bedre kjent med kreft som “sykdom” og selskapene som “investeringsobjekter” er særdeles godt fornøyd med.

Her gjelder litt som det gjaldt for SOFF at det enten blir gull eller gråstein, men i stedet med diamanter eller “nullverdi” som de faktiske og helt reelle ytterpunktene. Jeg liker det jeg ser, og tenker at slik forskning uansett ikke er resultatløs selv om faktiske lønnsomme resultater skulle utebli. Jeg håper derimot selvfølgelig på diamanter- av flere grunner!

Det finnes store mengder forskninginformasjon på nettet om dette, og jeg kan derfor garantere at man ikke går tom for lektyre dersom man velger å engasjere seg litt i dette. Det er derimot ikke alt som er like enkelt å forstå for legfolk- slik tilfellet er for meg.

Mitt tips:
Kreftgåten er trolig løst innen 10-15 år, og da ved at man har funnet metoder for effektiv identifisering og eliminering av eventuelle tilstedeværende rebellceller i menneskekroppen. Jeg kan naturligvis ta feil :wink:. og det er heller slett ikke utenkelig at verken Targo og/eller Ulti sitter på fasiten for en eventuell slik løsning.

21 Likes

@srh
Alt vel ønskes din datter!

8 Likes

Takk for det, men hun og vi er nå egentlig bare opptatt av å være overlykkelig over tidlig funn- og tilsynelatende svært godt og heldig resultat. Vi har derimot rukket å bli kjent med andre som ikke er like heldige, og vet at det er mange mennesker som er helt avhengige av slik forskning som her gjøres.

5 Likes