Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Dette er fra september presentasjonen om cRNA. Noen som tør å drodle litt om dette avsnittet ? Betyr det f.eks at Targovax allerede kan, og er i ferd med å posisjonere seg som produsent av syntetisk cRNA på oppdrag/etter avtale med andre ? Og kan det være bakteppet for at det har vært kontakt med Orna/andre aktører som det visstnok ble referert til på CMD ?

En knapp uke igjen til Q3. Antar vi blir en del klokere før vi kommer så langt.

2 Likes

Dette oppfatte jeg som en kommentar til “konkurrentenes” status, nemlig at de sto overfor fortsatt uløste problem med produksjonsprosessen - i motsetning til Targo som ikke går for syntetisk RNA men virus, hvor de har løsningen klar - og dermed et fortrinn på konkurrentene.

2 Likes

Det kan du nok ha rett i. Men scale-up already ongoing; kun da som referanse til eget konkurransefortrinn målt i forhold til utfordringene knyttet til produksjon av syntetisk cRNA, eller kan det bety noe annet…antakelig en uvesentlig detalj, men selskapet skriver også IP-filings (flertall) om near-term value inflection points. Ikke IP-filing (entall).

Fra q2 presentasjonen - oversatt til norsk:

Erik Digman Wiklund, Targovax ASA - administrerende direktør [22]
Så for bare 2 dager siden ble det kunngjort en stor lisensieringsavtale, der Merck innlisensierte teknologien til Orna Therapeutics. Orna Therapeutics er ett av de 2 selskapene som er banebrytende for syntetisk sirkulært RNA som terapeutisk produkt, det andre selskapet er Laronde. Avtalen var en stor 150 millioner dollar på forhånd pluss 100 millioner dollar egenkapitalinvestering av Merck i Orna Therapeutics. Jeg tror, ​​for det første, dette er fantastiske nyheter for sirkulært RNA. Jeg tror da vi annonserte at vi hadde et sirkulært RNA-program for omtrent et år siden, som kanskje var nyheter for folk. Men nå viser dette at vi er inne på noe. Targovax er en av de tidlige pådriverne på dette området. Vi har riktignok nylig startet. Så vi er tidlig i prosessen, men vi rir på denne bølgen, og det ser ut som om denne bølgen er stor. Big pharma og mange investorer tror at sirkulært RNA vil gjøre mRNA eller lineære RNA-tilnærminger overflødige i fremtiden. Så totalt sett genererer det mye interesse, mye oppmerksomhet i media. Og selvfølgelig planlegger vi å gripe noe av denne muligheten og være så raske og sterke som vi kan i denne plassen.

cRNA:
vi gjør noe annerledes enn de andre selskapene. Så Orna, Laronde, de lager syntetiske sirkulære RNA, og det er produktet som leveres med en lipid nanopartikkelformulering. Vi gjør grunnleggende noe annerledes. Vi prøver å levere det sirkulære RNA ved hjelp av et vektorsystem. Og dette betyr at vi ikke prøver å konkurrere head-to-head mot disse store massivt finansierte selskapene, men å skape en nisje på siden hvor vi kan være annerledes og unike. Så det er vår strategi her.

Spørsmål sendt inn:
Du sa at du har gjort viktige fremskritt med ditt sirkulære RNA-program. Kan du beskrive denne fremgangen? Og når kan vi forvente data? Og når planlegger du å starte kliniske studier?

Erik Digman Wiklund,
Så av IP og strategiske og konkurransemessige årsaker, må vi holde litt tilbake på det vi kommuniserer i denne forbindelse. Vi har utviklet både en teknisk og en IP-strategi for denne plattformen. Vi har allerede, kan jeg si, overbevisende in vitro-data om at vi har generert gode design som er overlegne klassiske design. Og også, vi vet også at hvordan du designer dine sirkulære RNAer betyr noe. Og allerede nå har vi nok data til å begynne å lage tidlige patentsøknader, og det er i prosess. Vi er sikre på at vi innen Q4 bør være i en posisjon til å kunne dele noen av de tidlige dataene, men naturligvis vil vi holde tilbake det som er nødvendig av strategiske årsaker fremover. Så jeg tror det avslutter spørsmålene som ble sendt inn av publikum. Vi takker dere alle for at dere har stilt inn. Og vi ser frem til å oppdatere dere igjen på vår Q3-presentasjon i begynnelsen av november.

:muscle: :muscle: :muscle:

9 Likes

Så hva har de så å prate om mens TRVX gjennomfører prekliniske studier ? (igjen med referanse til det noen gjenga som kommentarer på CMD)

Jeg vet ikke hvor mye de tør å gå i dialog med andre/BF pga IP. Når søknaden er sendt så blir det vel enklere. La oss håpe jeg tar feil og de slipper en bombe ifm q3 presentasjonen.

Jeg kan bekrefte at EW var krystallklar på at det var dialog.

I tillegg sa han at dørene som tidligere var stengt nå var åpne. Antar han refererer til forsøk på å opprette dialog om ONCOS og at cRNA tilnærmingen vekker en helt annen interesse

Videre ble det sagt at kortene holdes tett til brystet, så de er veldig forsiktige.

5 Likes

Ned mot 1,0 igjen?merkelig lite interesse

Spør dere selv: Hvor mange med dype lommer skjønner en dritt av sirkulært RNA?

Antakelig ingen.

Dette er ekstremt utilgjengelig materiale for de fleste der ute. Utenfor nerdebobla på TI.

Tror nok de begynner å skjønne cRNA når dette fungerer bedre enn det som er på markedet idag. Da kommer de løpende.

Og det er jo noen allerede som har betalt noen kroner for å få tilgang til teknologien.

Absolutt helt enig.

Trenger noen «oppsiktsvekkende» og «revolusjonerende» prekliniske resultater og buzz i media, så sitter den. :sunglasses:

Forslag til førsteside i VG:

«Pfizer tjente 1.000 mrd på covid-vaksinen: Arvtakeren til mRNA-teknologien er her - og et norsk selskap er blant pionerene»

8 Likes

… og i mellomtiden sitter aksjonærene på OSE og skjønner ikke bæret … kun opptatt av eget navlelo :sweat_smile:

2 Likes

Kjøperinteressen heilt fraværende, håper virkelig dei drar opp noke av den berømte hatten på Q3

1 Like

Kraftig kursdrivende info skal vel børsmeldes umiddelbart? Ikke akkumuleres og dras opp av en hatt 4 ganger i året

2 Likes

Heldigvis så er det ikke så mye selgerinteresse heller. Kursen har vært stabil rundt +/- 1,10 lenge. Som mange her vet så er det finansiering som gjelder nå, så noe rally uten det har jeg ikke tro på.

Mens vi venter på noe annet mer vettugt, og siden de daglige bevegelsene i ordreboka har fremstått som noe underlig så har jeg satt opp denne oversikten for perioden 06.09-26.10.2022 (T-2):

Her er det som sikkert mange andre også har lagt merke til særlig 3 aktører som skiller seg ut - MSIP Equity (og MSI Bank), Storebrand VPK#3 og DnB#75).

Beholdingen til MSIP stemmer med bevegelsene for alle dager (jfr listene som legges ut) med unntak av noen mindre avvik der det er merket av i rødt. De to siste transaksjonene til DnB#75 stemmer også med beholdingen notert på kontoen foregående dag.

Om noen kan forklare om det er noe underlig med dette bildet eller ei, så hadde det vært fint :grinning:

Stusser ellers over de små bevegelsene når det gjelder beholdingen til GSI. Er dette nto kjøp/salg som betyr at kontoen tilhørende selskapets tredje største aksjonær kan være mye mer aktiv enn det man kan få inntrykk av ?

8 Likes

Sliter du med nattesøvnen. Voksenopplæring for den som evner å henge med i svingene.

Circular RNA Immunity

7 Likes

Ikke lett å henge med her for en ikke fagperson men får ta det til inntekt for den økende interessen for cRNA og at dette blir hot fremover. Targo er helt klart på riktig spor her. Venter i spenning på gode nyheter i løpet av en ukes tid fra T.

Q3 den 3 november kan bli en milepæl og vendepunktet i Targo historie.

1 Like

Vendepunktet kommer nok først, når BP eller stor investor melder sig på banen. Money Talks….

Med kort tid igjen til Q3 så begynner vekta unektelig å helle i retning av en non-event, og det overhengende fokuset på cash-burn og runway

3 Likes