Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Vi får se men klart det er ønskelig å få en avklaring på det fremtidige finansielle etter Q2 2023. Også det må nok kommenteres på Q3.

Ser ut som det drøyer med patentsøknad også…

Det er det vel ikke noe grunnlag for å si??? De har sagt q4 og uformelt signalisert klar søknad i oktober - så spørs det når det er klart for å gi info til markedet. Dette reguleres også av et patentregelverk

Da har jeg missforstått. Trodde det skulle være klart i oktober.

Med blekk så har vel selskapet ikke sagt noe annet enn at det kommer prekliniske resultat fra studier om cRNA i løpet av 2H-2022. Søknaden(e)…ja tror kanskje det kan være flere… kan kanskje bekreftes som sendt inn, men neppe med avsløring av innhold med unntak av hvilke områder de skal dekke ?

Kjenner ikke helt regelverket men T kan velge å publisere at patentsøknad er innsendt. Vi tro slik publisering også først må gjøres via patent myndighetene. Kunngjøring har den effekt at den hindrer andre å søke patent om det samme men ulempen er at andre får greie på søknaden. Tipper T offentliggjør søknaden siden det er kjent at de holder på med den. Så om patentsøknaden er innsendt så kan det altså være noe byråkrati og ta litt tid før ting blir offentlige.

Har også forstått det slik at patentsøknader og innhold først publiseres etter 18 mnd fra filing/priority date, men at søker kan be om at innholdet publiseres på et tidligere tidspunkt etter at søknaden er “godkjent” av patentregisteret. Altså før søknadens innhold strengt tatt er behandlet om jeg har forstått dette riktig.

18 mnd regelen er der men da ønsker man å holde søknaden og innholdet skjult. Har forstått det slik at den regelen kan en patentsøker velge å se bort fra ved å be om offentliggjøring av søknaden straks.

Så er konsekvensene noe ulike men det har jeg ikke oversikt over.

Slett ikke vanlig å melde at en patentsøknad er innsendt. Tvert imot, man ønsker at søknaden skal modnes før andre får vite det. At man på Q3 kan si noe vagt om at patenter på cRna er underveis blir en annen ting, men da uten å si hva patentet omfatter.

2 Likes

Enig i det, men ikke før byråkratiet tillater det etter å ha behandlet mottak av søknaden. Det kan jo f.eks bety at det fortsatt løper 1-6 mnd før det gis grønt lys. Uten at jeg vet noe om det.

Ja ikke uenig men systemet åpner for begge fremgangsmåter slik jeg oppfattet info om dette som var tilgjengelig fra patentbyråer. Har ikke studert det nøyere enn det.

Jeg har ikke et godt nok grep om verken cRNA eller hva TRVX egentlig pønsker på, men dersom denne teknologien og Oncos-102 åpner opp for flere bein å stå på, så kan kanskje dette med patentbeskyttelse være mindre sensitivt enn det man tror. Enten pga eksisterende patenter, eller muligens fordi man kan skille mellom flere områder for anvendelse. F.eks Oncos-102 som en “åpen” leveringsmekanisme ?

2 Likes

Har egentlig ikke noen nyhetsforventninger i Q4.

Noen ting jeg fanget opp på infomøtet: De ønsker å avsløre minst mulig om circRNA til de er mer klar med IP og produkt rundt det. Det var også et spørsmål om når det eventuelt var mulig med en deal med BP, da svarte de Q1.

I Januar skal de vel snakke om circRNA og Oncos-102 på en konferanse, så vi tro de letter på sløret mer da. Hvis Kina dealen også kicker inn i Q1, kan ting bli pent.

3 Likes

Guidingen er fortsatt prekliniske resultat 2H-2022 inntil noe annet blir meldt. Men blir vi satt på pinebenken ytterligere 3-4 måneder, så kan det bli slitsomt å følge med i ordreboka fremover.

Nå har selskapet vært ung og lovende i årevis - det MÅ snart skje noe eller så går det gælli!

1 Like

Prekliniske resultater er nok allerede bankers, siden de skal snakke om de 24 Januar

3:30 pm Combining Adenovirus Oncolytic Therapy With Circular RNAs: Future Perspectives Based on Clinical Experience

Synopsis

  • Demonstrating promising clinical efficacy and capacity to increase tumor infiltration on anti PD-1-resistant advanced melanoma
  • Providing clinical efficacy of ONCOS-102 correlated with virus persistence in the tumor and stable remodelling of the tumor microenvironment
  • Harnessing expression of highly stable circular RNAs encoding additional immuno-modulatory payloads to further increase efficacy of oncolytic adenoviruses
    https://rna-cell-therapies-summit.com/whats-on/conference-day-1
4 Likes

Noe pre-klinisk ble vist på CMD.

Protein assays av celler in vitro som er infisert med oncos som er modifisert til cRNA produksjon.

Disse assays viser langt høyere aktivitet av ribosomal proteinsyntese sammenlignet med RNA.

Dette er proof of concept for leveringsmekanisme og kun fantasien setter grenser for hvilke proteiner/enzymer som kan kodes for.

5 Likes

Det er en del tomprat på denne tråden (med fokus på at man selv vil tjene penger), så tusen takk til deg som bidrar med et godt, informativt innlegg. Dette er interessant.

1 Like

Virkeligheten setter langt større grenser.
(Jeg har aksjer i Targo.)

Selvfølgelig innenfor virkelighetens rammer. Innenfor detter er en stor fleksibilitet og muligheter til å skreddersy målrettet for spesifikke intracellulære prosesser.