Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Det er godt mulig. Naturlig å tenke at Targovax ikke kommer til å bli en produsent fra egen lab, men alikevel forberedes det for large-scale manufacturing

1 Like

OK

Det betyr vel da at de legger et prosjektet inn i eget selskap slik at de kan stå friere med hensyn til samarbeidspartnere / investorer som kun vil ha interesse i dette ene caset.

Da tipper jeg at de allerede har et opplegg for finansieringen fremover som kommer når det formelle er på plass.

Og husk at den regnskapsførte balansen i T ble vel satt til ca 730 mill tilsvarende ca 3 x børsverdi - uten at det heller behøver å reflektere de underliggende reelle verdier som nok er vesentlig høyere.

1 Like

Vedr. Regnskapet…

Når det ble delt sist dukket en del av innskutt kapital som egenkapital. Noen som har peiling?

Mulig det kan lånes mot lettere med noen form for garantier??

1 Like

Har lagt merke til at det gjøres en del M&A innenfor dette feltet også, i tillegg til store investeringer i infrastruktur og teknologi.

2 Likes

Ikke sikker på hva du mener, men fremførbare underskudd (regnskapsmessige) er ført mot overkurs pr 01.01.2022, men det er en teknisk øvelse som ikke rokker ved at innskutt kapital fortsatt kan betales tilbake dersom selskapet noen gang kommer i den situasjonen. Pr 01.01.2022 er innbetalt overkurs MRD 1,05.

1 Like

Ikke helt sikker på om jeg klarer å gjøre meg forstått heller… Regnskapsmessige øvelser er ikke mitt sterkeste felt.

Side 15 i Q2 rapporten under equities and liabilities.

Her er share premium capital endret. Hvor er det nå, og under hvilken post?

Ellers er jo 1 mrd 5 kr pr aksje skattefri utbetaling. Om det skulle bli aktuelt. Når det blir aktuelt :partying_face: Og med økt skattetrykk øker det jo stadig i (potensiell) verdi

1 Like

Antakelig under “retained earnings”, som er residualen/nettoen av annen innskutt EK og regnskapsmessige underskudd.

2 Likes

Herlig. Nå forstår jeg.

En dual-listing kan kanskje kreve positive retained earnings. Spekulasjon.

1 Like

Vil vel tro at det starter med blanke ark og en IPO der hele eller deler av den teknologiske plattformen fisjoneres. Eller i forbindelse med en ny emisjon som kan dekke kostnadene.

2 Likes

F.eks aktører som dette som allerede har avtaler med de fleste BP. My two cents når det gjelder mulig lisensiering utenfor eget domene.

Og hva med TG som payload i eget cRNA-univers ?

2 Likes

9 Likes

Dette betyr vel at det straks kommer en børsmelding om at de har fått støtte i nok et prosjekt. Det er vel bare Skattefunn 7 og 8 som er børsmeldt så vidt jeg har registrert.

4 Likes

Hva var rammene for den siste søknaden ? Noen som vet ? Kanskje litt vanskelig å koble TRVX mot industrielle formål. Men cRNA kan muligens det ?

Edit: Tja, er vel kjent fra før dette ?

Tildeling 332411 er børsmeldt 15 desember 2021. Man finner informasjon om denne på sidene til forskningsrådet.

Det er Eurostars tildelingen som ikke enda er meldt. Den er på 5.8MNOK og skal gå mot samarbeidet de har med ValoTx

6 Likes

Får håpe de har hatt kontakt med NFR i forkant, så de ikke tabber seg ut nå mht. Skattefunn…

“Hvis prosjektet skal overføres til nytt firma må det sendes inn en ny søknad med oppdatert organisasjonsnummer”.

Og søknader må normalt sendes senest 1.9 for å være garantert å bli behandlet innen utgangen av året og dermed etablere godkjenning i inneværende år. For håpe de har fått dette ordnet uten å gå den normale veien.

“Normalt” ikke noen absolutt frist - og dette er selskap i samme konsern kun en omorganisering -ser ikke noe poeng i å problematisere dette eller å bruke en kalori på det.

2 Likes

(slettet)

TG som payload er usikkert om er aktuelt.

TG med adjuvant skaper en RAS mutasjon-spesifikk t-celle respons.

Den store fordelen med cRNA (mitt resonnement) er at er er mulig å direkte på virke intracellulære prosesser uavhengig av immunrespons.

Man kan påvirke andre steder i RAS kaskaden mer som en lysbryter. RAS off. Eller andre steder. Kanskje mTOR?

Så direkte styring av forstyrrelser i prosesser for celle proliferasjon, apoptose og/eller migrasjon.

Vil fungere utmerket i kombinasjon med immunterapi konseptuellt.

Det som i dag utvikles av kreftvaksiner med intracellulære targets får mer direkte konkurranse. Siden det er fredag kaster jeg hTERT brannfakkelen, for å piske opp stemningen litt.

Det fine for Targovax er at alle tre plattformene er innenfor ulike og synergiske felt.

Innlegget er mine tanker, basert på nåværende forståelse.

11 Likes

Peker du nese til Ultimovax ?
De fleste av oss klarer nok ikke å henge med i svingene her. Det gjelder også undertegnede. For å bruke en legmanns termer; er det mulig å synliggjøre hva som vil være den ideelle payloaden i forhold til utviklingsløp/-tid. Og i så fall, hvem fremstår som en ideell partner slik du tolker landskapet ? Mange har nok store forhåpninger til TRVX+cRNA, men det er jo omtrent umulig å realitetsorientere seg i dette terrenget.

2 Likes

Da var også denne stillingen lukket for søkere :slightly_smiling_face:

8 Likes