Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Ja, så ut som de hadde null tro på cRNA og de slidene de hadde laget hadde de bare mekka fort og gæli på Powerpoint.
(ironi kan forekomme…)

1 Like

Det ble gjort endringer i vår, når Healthcap sin to representanter ble byttet ut.

2 Likes

Forstår reaksjonen din. Det var veldig formelt og stramt gjennomført.

1 Like

Hadde de vært for begeistrert, så hadde onde tunger kalt det for haussing. Blir aldri bra nok

2 Likes

Jeg ser for meg en egen seanse med presentasjon av PoC data. Tipper de holdt tilbake for å ha litt tørt krutt til da.

Kikka på presentasjonen på ny. Den er profesjonelt gjennomført. Ikke konkrete nyheter og da kan det bli litt rutine over det. Men når det gjelder cRNA så er EDW veldig på.

1 Like

Enig👍 - men i disse tider, kan det være nemt at (over) fortolke kropssprog, energi, tempo, etc.

Har bare hørt dem sige i flere år, at der er stor interesse fra BP omkring deres pipeline, og det gentager Gaal denne gang. Det må godt snart blive til en konkret aftale🤞

1 Like

For dere som vil lese igjennom presentasjonen :+1:

8 Likes

Jeg synes denne presentasjonen var helt grei og viser at de har trua på cRNA. EW brukte store ord og han gjør det nok ikke uten grunn. Det var ikke spesielt nytt å melde og derfor kan den kanskje oppfattes som kjedelig av enkelt. Jeg synes den var bra. Nå blir det en del triggere og muligens litt action de neste 2 månedene. Kanskje pipa får en annen tone da?

3 Likes

Veldig lavt volum for tiden. Hvis vi tar bort byttekameratene og robotene så skiftes det ikke mange aksjer. Det betyr at de som sitter har trua og selger lite. Nye investorer avventer inngang til noe mer spennende dukker opp. Skal man ha litt aksjer eller eventuelt selge en stor pott så vil kursen påvirkes stort. Så vi får håpe på det første :slight_smile:

Det slo meg og jeg syntes det var påfallende da Shoustahri presenterte forskningsresultatene tilbake i tid. Det var ingen sammenheng mellom selskapets (ØS) entusiasme og Shoustahris. Store ord har dessverre fulgt selskapet i alt for mange år - nå må de innfri snart.

1 Like

God morgen

1 Like

Jeg har kikket litt på innleggene dine det siste året og de er kun med negativ vinkling. Ser du ikke positivt på noe av det TRVX med EW i spissen har fått til gjennom sine 3 hovedområder. Og det faktisk for en veldig billig penge. De har hatt gode resultater og tatt vare på emisjonspengene etter beste evne er min mening.

Kunne du si litt om hvordan du vurderer resultatene til TRVX siden EW overtok?

3 Likes

Jeg synes det lederbytte var et god valg, EW fremstår med mye mer integritet. Noe er spennende ikke minst circRNA, men det har vært mye spennende i 6 år nå. BP har fortsatt ikke vist noen konkret interesse og det er jo selvmotsigende slik selskapet omtaler produkter og forskning. De har fortsatt alt for små pasientgrupper på de mest spennende plattformene, så utfordringen blir finansiering fremover og ikke minst et håp om at ingen konkurrenter leverer før oss - tror jeg.

3 Likes

Targovax har betydelig potensiale fremover og det har blitt synliggjort mer og mer av EDW også i gårsdagens presentasjon.

Det er et gjenstående forhold som kan virke kursdempende og det er fremtidig finansiering fra Q3 2023.
Jeg mener selskapet bør prøve å finne en rask løsning på dette selv om det er store muligheter for partneravtaler i Q1 2023.

Derfor bør det vurderes om det er mulig å få på plass en “bro-finansiering”, dvs en kredittløsning som gir selskapet mulighet til å trekke på kreditten etter Q2 i 2023 om det drar ut med en avtale med partner. En slik bro-finansiering bør være på rundt 150 mill slik at man viser utad at T er finansiert ut 2024.

Det er ikke sikkert at man trenger å bruke denne finansieringen fra Q3 i 2023 dersom man får på plass en avtale før det.
Men en slik løsning vil gi ledelsen ro i forhandlinger og være et varsel til motparter at de ikke kan presse T til løsninger som ikke er bra.

I tillegg vil en slik løsning ikke føre til ytterligere utvanning av aksjonærverdiene.

T har balanse på over 500 mill og denne må kunne brukes til å få til en finansiering med selskapets bankforbindelse.

2 Likes

Selskapet er vel foreløpig ikke i nærheten av å kunne finansieres med noe annet enn EK uten at noen stiller opp med sikkerhet utenfor selskapets balanse. Det er nok slik vi allerede har sett kun offentlige midler som kan dryppe inn som annen kapital. Unntaket er muligens et konvertibelt obligasjonslån, men det markedet er kanskje heller ikke så attraktivt i disse dager. Verken for låntaker eller långiver.

Helt standard dag i TRVX. 10k roboten stiller seg opp på begge sider. Plutselig kom det en kjøper på 100k på 1,18 og det ble litt surr i opplegget. Ikke noe problem, bare for robotene å vente lenge nok så dukker det opp en rastløs øretriller som selger på 1,18. Sånn går no dagan.

Det er jo på 1,10 byttekameratene liker å ha oss så vi daler vel ned mot det etterhvert hvis ikke EW kommer med noen gullkorn

2 Likes

Vårt circRNA program gjør at mange i bransjen vil snakke med oss nå, jeg vil påstå at det kanskje er det aller hotteste området innen nye legemiddelkonsepter i dag, sier administrerende direktør i Targovax, Erik Digman Wiklund.

13 Likes

Ikke preik - vi vil ha handling.

Vi vil ha deals og cash

5 Likes

Ja det er nesten ordrett det ØS bablet om - la oss håpe det er mer substans i disse ytringene!

2 Likes