Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

… havde personligt håbet på højere værdisættelse af dette asset, men selskabet viser nu også, for første gang, at det ér i stand til at sælge et asset, så alt i alt godkendt herfra; selskabet mangler dog fortsat at vise til videre finansiering.

javel? Er dette et assets du forventet at var tilsalgs og kjente godt til det?

Jeg hadde knapt hørt om det og slik jeg forstår det så kan de kjøre på med de 3 bena som de satser på.

1 Like

De store investorene går ikke inn før dem vet mer…det er sikkert…dem gambler ikke lenger…

Jeg er helt enig at gulvet burde heve seg med 5%, men børsen er følelser og stemningen er jo ikke akkurat topp for tiden. Jeg syntes også det er et signal om at Targovax skaffer midler der de kan, noe som er utelukkende positivt gjort av ledelsen. Og det er jo ikke bare 10 mil;

“Under the agreement, Hubro will make a cash payment to Targovax of 10MNOK for
the acquisition of the GM-CSF project. Targovax retains conditional buy-back and
supply options, and a share in gross proceeds in the event of a re-sale of the
asset within a time-limited period.”

Men hvor lenge er “time limited period” ?

2 Likes

Nei, nettopp og da trenger vi tid og vi fikk litt idag

Jeg tenker kjøpe meg inn i targowax når jeg er kvitt mine nordicnanovector aksjer…men er bare ett faktum at idag vil investorer ha mye sikkerhet" de store investorene ’

2 Likes

Helt enig med deg i det :slight_smile:

Jeg tror faktisk mange tenker som deg idag. Nå er det ikke mulig med en kraftig oppgang på Nano på en stund, men Targo ligger der klar til løft. Vi preges nok litt av nedgangen i Nano og markedet forøvrig idag. Tipper kursen på TRVX går litt ut over dagen når Nano gjengen skifter beite :grin:

3 Likes

Det at Targovax selger en adjuant til Hubro er jo slik jeg ser det en veldig positiv hendelse.

Hubro er jo spådd av mange til å være en kommende biotek stjerne.

1 Like

Selskapet får inn 10 mill, folk selger aksjen for mindre enn gårsdagens sluttkurs :crazy_face::crazy_face::crazy_face:

Ender vel i minus

Det er interessant hvordan denne adjuvanten binder sammen skjebnen til Ultimovacs og Hubro. Sånn som jeg ser det så har ikke GM-CSF noen framtid som adjuvant i peptidbaserte kreftvaksiner hvis UV1 mislykkes. Og i så fall må Hubro legge om alle sine planer og gjøre mye arbeid på nytt med en annen adjuvant. Forbeholdet er at det er mulig man kan bruke GM-CSF på andre måter og i kombinasjon med andre adjuvanter, men det hjelper ingen av disse selskapene på kort sikt.

Det er bare en negativ periode innen biotech…plutselig smeller d…og det kan skje når som helst…Avslutter nordicnanoeventyret idag…følgt med på targowax en stund…og er veldig veldig hot det dem går for nå" bke sagt i siste episode av radiumpodcast" kun finansieringsspøkelset som henger i lufta" men det ordner seg nok

@Roc, er det ikke på tide at du tar en pause fra BGBIO å heller kommer hit med disseksjonssettet ditt?
(PS! vi vet Targovax har knapt med penger, så det trenger du ikke påpeke :wink: )

5 Likes

10 mill mer er fint det :slight_smile: 10-20 mill færre aksjer som må trykkes opp til rabatt.

10 mill er jo nesten 5 % av selskapsverdi. Ikke av ubetydning det.

1 Like

Joa, ser ut som jeg får en påtvungen pause i BGBIO, ingen som vil diskutere med meg lengre der.

Problemet er at små molekyler og biologics (antistoffer) er kjent terreng for meg, men vaksiner og gene & cell er noe jeg kan lite om. Ikke jobbet hands-on med det tidligere. Er derfor litt høyere terskel å sette seg inn i og tolke data.

Jeg får bidra mer på Targo og Ulti trådene. Er i det minste mer liv her. Ellers interessant å følge med på norsk biotek. Ser småaksjonærer blir grisekjørt av mye inkompetente folk i styre og ledelse (PCIB, NNV, BGBIO).

23 Likes

En ting som er litt slående i mange av biotektrådene er at aksjonærene på forumet ser ofte ut til å være veldig optimistiske på selskapets vegne, men man ser ikke like så ofte at selskapets innsidere kjøper og virker like bullish.

Er lett å undervurdere jobben som skal gjøres og data som skal genereres sett fra uten, men på innsiden er det ofte vanskeligere.

6 Likes

U er vel et unntak her :tipping_hand_man:t2:

1 Like

Dere som har vert med en stund,har dagens ledelse kjøpt noe aksjer av betydning?

Tror det ble kjøpt litt for rundt 2 kr (på husken) av EW, pluss en eller to til.

3 Likes