Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Hva tror dere dette betyr for kursen? Og vil det bety noe på kort sikt?

Dette har neppe noen direkte kursbetydning. Det er en av flere “byggestener” i nye Targo som til slutt kommer til å bli et verdifult “byggverk”.

Nå venter vi på cRNA patentsøknaden som blir reisverket i et nytt prosjekt. Det bør løfte kursen betydelig.

2 Likes

Hvad ligger du til grund for at en patentansøgning skal løfte kursen betydeligt? Dét markedet venter på er jo nærmere en afklaring på den finansielle situation.

At selskabet ansøger om, og får tildelt, patenter hører vel med som en implicit del af selskabets berettigelse.

1 Like

En patentsøknad med best priotitet er etablering av en rettighet beskyttet mot konkurranse med stor økonomisk verdi.

Siden cRNA er en vaksineteknologi som er regnet som neste generasjons vaksineteknoliogi bør en slik rettighet medføre en betydelig verdiøkning for T. Potensielt mange milliarder i inntekt.

3 Likes

Etter at patentsøknaden er sendt vil TRVX slippe mer data på cRNA og deretter vil det komme en form for «lansering» av cRNA og planene videre. Sålangt så har de holdt mye skult på grunn av patentet.

1 Like

Ja vi må lide oss gjennom ventingen men den er til aksjonærenes beste.

En patentsøknad alene mener jeg bør forsvare en pris på minst 4 til 5 kr pr aksje og en mcap opp mot milliarden.

Da har T en teknologiplatform i verdensklasse og tilhørende utprøvd know how og teknologi rundt denne som skal til for å realisere verdens første cRNA vaksine.

Dette må verdsettes av markedet og bransjen derfor satser jeg på at T er en snarlig kommende stjerne også i aksjemarkedet.

4 Likes

Det er vel en del cRNA-vaksiner på vei? Covid og kreft er å finne blant disse:

https://scholar.google.no/scholar?hl=no&as_sdt=0%2C5&q=circular+rna+vaccine&btnG=

Det er nok mye skriving og fokus på cRNA som en kan finne artikler om på søk.

Du får se presentasjonen til Targovax og få info om hvorda de ser på sin posisjon i forhold til reelle konkurrenter.

2 Likes

Til dere som var på investordagen (for eksempel @Takk ?); ble det nevnt noe detaljer rundt patenteringsprosessen og “veien videre”? Jeg var under inntrykk at man leverte inn en patentsøknad og hadde mulighet for å “bygge på den” de 12 neste månedene, og hvor det ikke nødvendigvis er hensiktsmessig for selskapet å gi for mye informasjon i denne perioden?

1 Like

Joda, men det ville vært rart om Targovax’ pr-strategi var noe annet enn «vi ligger best an og vil komme lengst først». Spørsmålet er om forskningen antyder noe annet. Det jeg la merke til etter et kjapt søk var at det var mye snakk om cRNA uten virus/med ukjent virus og/eller cRNA på dyr. Targovax kan vel ikke gå rett på menneskeforsøk, kan de?

1 Like

Enig i det. Selskapet har mer eller mindre lagt alle eggene i cRNA-kurven for sin videre eksistens. Da er IP kun en nødvendig forutsetning som markedet allerede bør ha tatt for gitt. Resultatet fra det prekliniske studiet derimot, det kan bli en åpenbaring for BP eller institusjonelle aktører i markedet som er gode på kart og kompass i nytt og delvis ukjent terreng.

3 Likes

Substansløs haussing, Birgitte gjorde akkurat det samme når drop down merger ble annonsert.

Slik jeg ser det vil patent på cRNA gjøre plattformen salgbar.

Min følelse er at fokuset vil ligge på å skaffe deals på plattformen og ikke nødvendigvis kjøre utvikling videre selv. Det er fantastiske muligheter her.

I mange felt vil dette være høyst interessant, da det ikke er bare onkologi som beveger seg vekk fra one-target-one-drug filosofien.

Leveranse av ulike proteiner, enzymer eller metoder for over-ekpresjon av gener har blitt benyttet i laboratoriet med stort hell de siste 15årene, men da gjerne med RNA. Targovax sin cRNA vil muligens kunne bidra til overføringen til klinikken.

Dette vil føre til inntekter langt tidligere enn ved å ta dette til klinikken selv. Og så får jo det være en vurdering om Targovax ønsker å kjøre noe eget i solid-tumors.

Kursen lever sitt eget liv basert på handler som foregår under topp-50. Mest sannsynlig hvor få har evnen til å vurdere hva selskapet driver med og mulighetene fremover.

Det er ikke sikkert det blir noe mer finansiering i Targovax. Det er en reell mulighet.

7 Likes

Takk. Du må være forsiktig med haussingen​:rofl::rofl::rofl:

2 Likes

Det var vel ikke meg meldingen var rettet mot? Det ble jo skrevet substanløs.

Jeg tenker det kan være tilløp til substansløs vinkling andre veien.

Tar gjerne en diskusjon på hvorfor ikke dette har reell verdi, biologisk og klinisk sett, basert på produktet cRNA.

2 Likes

Drop-down mergeren var en formalitet.

Patent på adenovirus som koder for circRNA er IKKE en formalitet. Det er en STOR milepæl.

Også glemmer folk at vi skal få oppstart av TG-studie i H2 med ny adjuvans, mest sannsynlig sponset studie og at de får gratis adjuvans vet vi fra før.

At biotekinvestorer ikke tar et lodd i Targo er for meg komplett uforståelig. Jeg tror man misser noe som kan bli mye større enn man normalt drømmer om i Norge (og det kan feile fullstendig). Men potensialet er enormt.

13 Likes

Patentert teknologi er jo noe mer enn en formalitet, enig.

Wiklund er den nye Selve Jobs og cRNA iPhone, så får de hardnakka og surmaga Nokia-fans tenke hva de vil.

Disclaimer: Helgehauzzz

8 Likes

God helg e hauss

1 Like

Det stemmer. Etter at man filet patentet (må ikke være granted) så kan man snakke om data man filet public. Man har også mulighet til å legge til støttende data ila 12 fra man filet (som man ikke viser public).

Men så klart, ikke sikkert det er strategisk lurt å vise masse data public selvom man har filet patentet hvis man ønsker å ha et kompetitiv fordel og ikke vise for mye til konkurrenter.

13 Likes

At patentet er en milepæl tror jeg ingen vil underslå. Det er annonseringen, om den kommer, som muligens ikke vil skape den helt store oppstandelsen.

Sponsing ut over gratis adjuvans på TG-studiet ? Hvor skal det komme fra om du vil dele noen tanker ?