EW har kommunisert mye sammenliknet med normalen i biotech. Her tar ting tid og vi snakker som regel år, ikke måneder Skal ikke si for sikkert at det ikke skjer noe spennende framover, men normalen er veldig lenge mellom hver gang noe av interesse for aksjen kommer. Så ville ikke sittet og ventet dag ut og inn. Bedre å sette opp varsel om børsmeldinger og vente hvis man er langsiktig.
Jeg sitter og venter dag ut og dag inn Julenissen er jo annonsert så da bør vi kanskje ikke vente sålenge
Det er ihvertfall en som er veldig ivrig å selge 2500 aksjer for kr 1,19 selvom noen er villig til å betale 1,21.
Algeta ble opprettet i 1997 og solgt i 2014.
Targovax gikk på børs i 2016 og sa da at:
I beste fall er det snakk om de første årene etter 2020 før et av våre produkter kommer på markedet
Hva som ble sagt, og status nå er veldig forskjellig Planen har ikke akkurat gått som den skulle.
Er faktisk ikke helt sikker på at det ikke har gått etter planen.
Så vidt jeg forstår har dataene vært gode jevnt over, så sånn sett er vel det ifølge planen. Hvis vi tenker på om planen er å få et produkt på markedet er “de første årene etter 2020” ikke over helt ennå, og det var “i beste fall”.
Jeg tror ikke targovax ligger dårlig an, men jeg tror heller ikke at frelsen står rett rundt hjørnet, nødvendigvis.
Dette er fra en Targovax presentasjon i 2015, så det er vel greit å konkludere med at ikke tidsskjemaet har holdt helt…
Skulle til å grave, men Boms kom meg i forkjøpet. Ja det har vært både for lav kapitalisering til å gjennomføre fase 3 i TG01 og en god del utsettelser og bom-spor/nedprioriteringer på veien hit. Er ikke uten grunn at kursen har falt 95% fra toppen. Men at det kan gå bedre er jo alltids et håp.
Tror det er greit å sette en tykk, rød strek over alt fram til EDW overtok. Sunk cost.
Det mest skuffende for min del er at det ikke har vært nok trøkk til å dra aksjen over emi (1,72) og videre. (Capt Obvious )
Når det er sagt så er det jo et bittelite mindretall som forstår hva de driver med.
EDW har lang fartstid i selskapet han også. Så helt uskyldsren er han dog ikke.
Nei, men det kom et tydelig skifte. Skulle likt å vite hvem som pushet beslutningen om å legger ned TG, for det var en prematur beslutning på syltynt grunnlag.
Det beviser jo også det faktum at de flere år etter tar opp tråden igjen.
Ang. TG husker jeg at jeg var helt enig med dem. Oncos så ut som veien å gå pga. at de rett og slett ikke klarte å hente pengene som skulle til for TG fase 3 innenfor godkjenningen de hadde da. Men de kan vel klandres for at de ikke kjørte en høyere utvanning enn de hadde rett på gjennom en ny EGF og så kjørte på med TG fase 3. Vet ikke om aksjonærene hadde gått med på det da.
Jo, men kan man ikke like gjerne spørre hvorfor det ikke har vært mulig å kapitalisere på TG på annen måte ? Glemmer ikke IOVaxis, men foreløpig så har den opsjonen kun bidratt med en (nødvendig) emi hype.
Husker du hvorfor du var enig?
10 years OS:
20 % på TG og 0 % på tilsvarende gruppe behandlet med GEM vil jeg kalle «meaningful advantage», målt mot GEM alene. 95 % av all pancreas cancer er RAS-mutert, og mange er i ganske dårlig form. Giftcocktailen FOLFIRINOX er ikke bare spøk å håndtere, og man la ned TG basert på topline data (som riktignok er veldig bra). Men man var alt for rask på labben, for TG hadde da og har nå en naturlig plass i behandlingsrekken.
Folfirinox:
2 av 64 døde pga sepsis, ellers en solid mengde med grade 3 og 4 AE’s.
TG01:
“No serious adverse events related to allergic reactions have been reported”
TG hadde en unik posisjon med sin safety som utgangspunkt for en kombinasjonsterapi. Forstår fortsatt ikke at TG ble lagt ned, enda mindra forstår jeg hvorfor det ble kommunisert ytterligere to ganger med påfølgende kursnedgang.
Jeg husker ikke kursen på det tidspunktet, men tror den lå rundt 20-30 før Soug tok sin triple nedleggelse og banket den godt ned.
Det er 12 desember i dag og fortsatt 1/6 igjen av Q4. Det er fortsatt tid for at ledelsen kommer med oppdateringer og nyheter angående fremdrift på prosjektene i samsvar med det som er kommunisert skal komme i 2H.
cRNA oppdatering er den viktigste. Det bør komme innen torsdag og DnB Healthcare Congress ellers blir Targovax sin presentasjon der bare en kjedelig gjentakelse og hele salen kommer til å få bekreftet sin “hva var det jeg sa” oppfatning av T.
Så det hviler nå et stort ansvar på EDW - kan han vise markedet at han kan levere?
Hva mer er det du forventer rundt cRNA. Var det ikke technical proof of concept som ble fremlagt på Q3?
Jeg så for meg at det egentlig bare var oppstart av TG i Norge og eventuelt den siste TG studien i USA som gjenstår. Litt rart at de ikke har kommunisert noe rundt TG studien som dukket opp på clinical trails.
Åpenbart mange som venter på mer, og kanskje har større forventninger enn det selskapet faktisk kan dele pr i dag. Men bortgjemt på Q3 som om ingenting har skjedd ? Trodde på mer enn som så ja på denne siden av nyttår.
Jeg skal være så ærlig å si at jeg ikke hadde formening om hva man kan forvente (og hva som er strategisk riktig for selskapet) når de skulle presentere technical POC. Vi har vel gjerne kompetente folk her på forumet som kan bidra med hva som burde vært fremlagt?