Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

har vi noen teori hvem denne motparten kan vere?

1 Like

Det kan være hvem som helst, fra “små” selskaper til Roche.

3 Likes

Tror du er inne på noe. En slik omorganisering har som regel en hensikt, feks risikospredning, separering av assets for å synliggjøre verdier, klargjøring til realisasjon etc etc. Her har de altså bare overført deler av patentrettighetene TG og da er det nok TG som er fokus for dette datterselskapet.

3 Likes

Kanskje de har en Gaal plan.

1 Like

Roche ja. Om motpartens juridiske representant

2 Likes

Targovax vet ikke hvem det er, men de har uttalt at de har en anelse om hvem som ville ha nytte av å bestride patentet.

De føler seg sikre på at de har en god sak og har lite å frykte. En ankesak kan også ta flere år før vi får en avgjørelse.

Å hyre advokater til dette oppdraget er ikke billig så jeg tror mere at det er en stor fisk enn en liten mygg vi har med å gjøre.

At patentet har stor verdi er det neppe tvil om.

11 Likes
4 Likes

Patentet fungerer og er førende, da det kun er enkeltmutasjonspreparater som har blitt utviklet.

Hva smeller først? TG eller cRNA? Det beste hadde vært TG kanskje så Targovax kan modne cRNA.

Selv en 90-10 fremtidstung avtale TG vil være stor nok til at finansielle bekymringer vil forsvinne. Kanskje det da inkluderes i verdivurderingen av selskapet igjen?

Tok meg friheten til å se litt på gamle aksjonærlister, og alle institusjoner og større investorer er borte fra 2016-17-18, og tenke seg til når de mener at caset er tilstrekkelig de-risket. Da er det mange private og selgerviljen som styrer. Håper det er mange grådige aksjonærer blandt oss. Det bør bli Gaalemathias.

En sånn type nyhet kan da ikke være sell-on-news?

10 Likes

“Patentbestrideren” henter inn finansiering av deal med Targovax???

ImmunityBio Announces $157 Million Financing From Nant and Institutional Investor

DECEMBER 12, 2022

3 Likes

Nå nå Birgitte, du må gi @polygon cred for denne :+1: Det var han som gravde frem dette og publiserte på chatten.

12 Likes

Jepp. Strålande Polygon​:blush::+1::bouvet_island::clinking_glasses:

4 Likes

Som jeg skrev på chatten:

Det begynner å samle seg en del løse tråder som KAN peke i retning av at det skjer noe med TG i Targovax:

    1. Desember den mulige Patentbestrideren henter inn 157 mill USD til selskapsformål
    1. Desember overfører Targovax ASA TG patentene til Targovax Solution AS.
    1. Desember Targovax starter opp TG studie i USA.
  1. Et forlik om patent striden kan være logisk - salg av Targovax Solution AS helt/delvis kan gi patentbestrideren nødvendig tilgang til patent og penger til Targovax. Begge har noe den andre har. Forlik er vinn vinn.

  2. Etableringen av Targovax Solution AS i sommer kan indikere at denne løsningen kan ha vært diskutert lenge. “Houskeeping” forklaringen er for “dum”.

13 Likes

Kreativ runde på chatten i går kveld angående Targovax. Det kan være grunn til å følge godt med her i nærmeste fremtid. Mulig “proppen endelig går ut av ketchup-flasken.”

2 Likes
  1. Ingen bekreftelse eller bevis på at dette er patentbestrider.

  2. Etter det Targovax selv uttaler er dette sannsynligvis driftsmessige årsaker

  3. Har vært ventet lenge

  4. Targoax sier selv de ikke er bekymret over patentstriden, og det den siste anken dreier seg kun om noen få elementer i patentet.

  5. Du har snakket om denne dropdown mergeren siden i vår og hvor store ting vi har i vente. Så langt tyder alt på at selskapet sin egen begrunnelse er den reelle.

3 Likes

Vi får se hva som skjer Haltopen

Alt henger i sammen med alt - det er det samlede bevisbildet som er avgjørende - ikke en enkeltstående opplysning for den kan være ufullstendig.

Og ikke tro på hva de sier men se hva de gjør.

1 Like

Det er jo mulig at det gripes etter noen halmstrå som man strengt tatt burde se bort fra, men det som er litt merkelig er at foreløpig så er det ikke registrert noen anmodning om å flytte på IP som gjelder Oncos og vektorene.

1 Like

The background for the proposed drop-down demerger is that the Board of Directors finds it desirable to establish a pure group structure, with separate operating companies rather than having operations in the listed parent company

Om de nå velger å fortsette med TG i eget datterselskap er det i så fall ihht informasjonen i børsmeldingen hvor dropdown merger ble annonsert.

Jeg sier ikke at det ikke er pga andre ting heller. Men det er fort å se mønster hvor det ikke finnes når man ikke sitter med det hele bildet. Noe ingen av oss gjør. Da blir det gjerne halmstrå. Folk må tro det de vil :grinning:

3 Likes

Jeg tror jeg tar det halmstrået jeg, inntil videre. Det er ikke så mange av dem :smiley:

Skal de lage et eget AS for hvert bein?

2 Likes

Da hadde de nok laget mer enn ett i sommer.

1 Like

Å da kan det jo være et halmstrå at de deler opp porteføljen sin i 2 selskaper?

1 Like