Men det er vel gjerne det som er litt ironisk i denne saken. Med dagens melding så har selskapet strengt tatt gjennomført hva som ble guidet for året (?). Dersom det kun er finansiering som kan snu trenden - så kan vel ikke selskapet gjøre stort annet enn å bare jobbe videre (les forske?).
Da har Targo levert på alt som er guidet i 2022 og det er bra. cRNA ble noe mer innpakket enn jeg hadde forventet, men sånn i ettertid synes jeg det er bra. Jeg vil faktisk ikke ha noen nyheter fremover som ikke har med seg en finansiell pakke. Alle andre nyheter blir ikke verdsatt i markedet.
Litt sleivete synes jeg om en tar hensyn til raseringen av aksjonærverdier og fraværet av kommersielle avtaler. Av betydning. Det hjelper heller ikke når det deles ut opsjoner med strike og volum som om intet har skjedd. Det minner lite om god vurderingsevne, takt og tone ovenfor sittende aksjonærer. Som @boms nevner over så sitter de dype lommene mest sannsynlig på gjerdet i påvente av fundamentale nyheter, og vil sannsynligvis stå igjen som vinnerne uten å ha tatt nevneverdig risiko. Særlig ved en emisjon om det er det vi må forholde oss til også neste gang.
Jeg ser jo at selskapet i stor grad leverer som guidet, men det hjelper lite når det kommersielle aspektet ikke kommer tydeligere frem. At selskapet har med noen tekst-bobler med referanse til store pre-kliniske avtaler på cRNA er like lite omsettelig som “best-in-class”.
Tussi eller ikke. Jeg erkjenner selvfølgelig all risiko, men jeg må nødvendigvis ikke være fornøyd med hvordan selskapet bruser med fjærene i sine anstrengelser om å ta vare på de underliggende verdiene for sittende aksjonærer.
TRVX meldingen er ikke diskutert eller nevnt på biotek insiderChat idag (bortsett fra av meg). Det sier vel det meste om hva aksjonærene i TRVX forventer fremover.
Flisespikkeri; Dagens melding bekrefter at selskapet ikke har levert på guidingen for året. Første pasient var ventet 2H 2022. Nå er det ventet tidlig neste år. De guider også første pasient i USA 2H 2022.
Selskapet kan heller ikke forske videre uten å ha finanser i orden. De kan gjøre det de kan av aktiviteter med forutsigbare utgifter gitt dagens beholdning. De kan trolig ikke starte Melanoma-studien før man har langsiktig finansiering, for eksempel.
Jeg vil si at de i 2022 har levert på det fundamentale/forskning og det er veldig bra. Noen små utsettelser kan vi leve med. cRNA virker utrolig spennende og de har fått sammensatt bra team/samarbeidspartnere til de kommende studier. Dessverre så betyr dette null og niks på Ose hvis ikke man har penger. Jeg forventer nå at selskapet setter all fokus på det finansielle og la det gjerne gå ut over forskningen. Kutt ut unødvendige konferanser/reisevirksomhet som ikke har som mål å hente penger/investorer. Utsett gjerne de studier som kan utsettes. Selg et av 3 ben. Gjør hva som helst for å få inn penger nå slik at vi unngår en ny fadese og utsletter dagens aksjonærer.
jeg liker spesielt godt denne delen av meldingen: The trial will be sponsored by OUS
Hva får deg til å tro at de ikke jobber med det finansielle ?
Pågående samtaler er vanligvis konfidensielle og inngåtte avtaler annonseres ikke før de er signert.
Targovax har nok like stor fokus på det finansielle som de har på forskningen.
Jeg tror de har full kontroll på begge.
Håper da virkelig ikke selskapet setter slike vurderinger i førersetet når beslutningen skal tas. Det som er viktig er vel signalene som sendes til markedet om troen på egne ferdigheter og måloppnåelse. Selskapets løpende kostnader som en del/konsekvens av dette programmet er lite interessant og relevant for min del som aksjonær. Jeg ble provosert denne gangen, og hevder uten blygsel at selskapet i hovedsak må ta ansvaret for dagens MCAP. Hva med en liten selvransakelse om det som er gjort og sagt, og det som skal komme videre fremover ? Det skader neppe.
Men nok om det. God Jul !
Fint å se kursen reagerer litt opp tross alt idag på nyheter.
Det skal alltid jinxes
Selvfølgelig jobber de med det finansielle og gjør det hele tiden. De har fått til noe iår med 10mill på TG og en del forskning penger og det er bra. Når de er så presset som der er nå så må man tenke utenfor boksen og gjerne ta drastiske skritt som kan gå ut over forskningen og selskapets strategi etc. Dagens aksjonærer er tjent med et kanskje noe mindre Targo fremover som gir oss avkastninge (les selg deler av virksomheten) enn å miste alle våre verdier i en ny fatal emisjon. Når det brenner på dass, da må alle steiner snus og kanskje man må gjøre drastiske valg. Sånn er det bare.
Dette med å “hente” de pengene vi trenger i markedet og bare forske videre er det slutt på for min del som aksjonær i Targo.
De samme som har forlatt skuta i 2017-18-19 muligens. De som ikke har deltatt og bidratt med penger.
Det er helt uaktuelt at de overtar for en slikk og ingenting på oppløpet. Med det inntrykket jeg har fått av EW, så er det et ønske om å passe på de lojale aksjonærene. Og det er nå det gjelder.
Hva er prisen med finans? Noen som tørr spekulere? Jeg mener konservativt 5mrd. Ved salg av alt 30mrd pluss royalty.
Jeg regner forøvrig med at det nye studiet til T med TG som monoterapi blir gjennomført med den nye peptid-adjuvansen QS-21 Stimulon fra Agenus. Jeg har seriøs tro på at dette vil gi en enda bedre effekt enn den gamle adjuvansen GM-CSF. Kort og godt fordi det som er kommet av data på QS-21 viser at det er den beste immunstimulatoren for denne type peptid-vaksiner på markedet i dag. Tar jeg ikke helt feil har QS-21 fått eksport-restriksjoner fra US siden den er så effektiv på å booste vaksine-effekten ift alle konkurrenter.
Forøvrig en kommentar jeg skrev nettopp på TI Insider-chat nettopp.
Så lenge forskningsresultatene er lovene vil det alltid være penger å hente. En emisjon med dagens mcap virker lite sannsynlig. Tror løsningen er å dele noen av sine verdier med en partner med store muskler.
Vi er nok ganske enige men sagt på en annen måte.
Noen som tror på TG i NSCLC (eller i annet ukjent studie) før nyttår ? I så fall så vil bildet i forhold til guiding være komplett om vi ser bort fra evt forsinkelser i forhold til rekruttering. Kanskje med unntak av prekliniske data i cRNA som selskapet muligens aldri har guidet i 2H-2022. Derom er undertegnede usikker.
Tolker det som at det er noe som du har fått bekreftet på et vis. Om enn uformelt ?
Det ble lagt restriksjoner på dette i begynnelsen av covid-epidemien, men om dette fortsatt er gjeldende er jeg usikker på. QS-21 brukes i Novavax sin Covid - vaksine og “legemidler” helt nødvendig for samfunns-sikkerheten ble pålagt restriksjoner for eksport slik at USA kunne sikre at de var selvforsynt med dette (ihht US Defence Protection Act).
Her er en artikkel som omtaler dette (fra april 2021): https://www.moneycontrol.com/news/business/companies/covid-19-raw-material-crunch-pushes-vaccine-makers-to-look-at-indigenization-6786941.html
188.473.783 aktier fordelt på 30 BNOK ~ 159 NOK / aktie; med andre ord, sæt 100.000 NOK i selskabet pr. dd. og høst 15 MNOK, hvis man tror på at caset går igennem u. yderligere emis
Klør i fingrene når det kommer til å øke i T, avventer enn så lenge pga finansene og til Gaal får trua på selskapet via egen lommebok