Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Targovax hadde en opptur til HOD 1,77 intradag i august, etter at det ble etablert en bunnformasjon rundt 1 kr.

Etter dette har det vært flere tilbakefall til rundt 1,1 kroner og oppturer til 1,20-tallet. Magefølelsen min sier meg at det nå er greit å akkumulere aksjer rundt 1,1 kroner, da dette vil utgjøre det nye gulvet før neste rykk opp. Ved brudd opp gjennom 1,2-tallet skal det ikke så mye til at 1,6-1,7-tallet blir testet i et mer positivt marked og/eller at det kommer gode nyheter fra selskapet.

2 Likes

1000 aksjer omsatt

Hvordan forholder den realistiske trvx-aksjonæren seg i denne skildringen?

Det virker som den er oversett😀

1 Like

ctDNA og pancreas.

6 Likes

De norske forskerne sier screening for “kreft-DNA” (ctDNA) i blodet gjør at man kan diagnostisere tidligere og målrette behandlingen bedre.
Og de kaller det et gjennombrudd…

Festlig da at Targo for noen uker siden meldte at de skal bruke denne teknologien i sin TG01 - studie for bukspyttkjertel-kreft (pancreas), og da bruke ctDNA for å monitorere spesifikke RAS-mutasjoner: Targovax announces clinical trial collaboration with Agenus to test TG mutant RAS vaccination in pancreatic cancer – Targovax

Noterer meg da at 1) targovax allerede er på denne ballen og 2) selskapet fortsatt prises på OSE som en konkurstruet hviterussisk kebab-sjappe, til tross for at selskapet tydeligvis gjør absolutt alt rett når de designer sine studier…

2023, here we come… yay

27 Likes

Targo er litt for «cutting edge» til at markedet forstår det.

My humble opinion :innocent:

12 Likes

Det fine her er at Targo skal bruke ctDNA til å screening for nøyaktig de RAS-mutasjonene som vaksinen rettes mot.

Det betyr at screeningen er særdeles relevant og lett kan brukes som mål på effekt av behandlingen/vaksinasjonen.

Hva den norske forskergruppen skal se på vet jeg ikke, men kreftbehandling er neppe så målrettet som T sin spesifikke strategi for RAS.

17 Likes

Ja det er helt utrolig at Targo prises så lavt.

Uansett om det ligger en finansieringsissue 6-7 mnd frem i tid som må løses har det ingen betydning for risikoen.

Dette fordi Targovax er så full av solid teknologi og prosjekter at et rent konkurssalg av aktiva ville gitt større pris pr aksje enn børs kursen i dag.

Men nettopp av den grunn har heller ikke Targo noen nedside selv om folk hyler om finansiering. Dagens kurs er faktisk sikret i substans og verdier. Kjøp av Targo til dagens kurser har etter mitt syn null eller tilnærmet ingen økonomisk risiko.

Det er som å kjøpe et vinnerlodd men uansett utfall av loddtrekning være sikret pengene tilbake.

2 Likes

Serr?

Noen små klipp om temaet fra Targovax sin pressemelding 15 desember:

TG01 vaccination +/- balstilimab will be tested in 24 pancreatic cancer patients who have detectable disease by circulating tumor DNA analysis of blood samples.

1 Signatera ctDNA assay, provided by Natera

Dr. Kasi has developed an innovative study design deploying cutting-edge ctDNA technology to track patient responses.

4 Likes

Overnevnte er den eneste grunnen til at kursen har ligget paddeflat/ negativ etter hver “positive” nyhet.

Preller mye rart ut av deg Birgitte :sweat_smile:

2 Likes

I reportasjen på NRK sa de vel at de hadde fått 8 mill til forskning av staten. Var vel den samme summen Targo også akkurat hadde fått en liten stund tilbake av staten. Kobling mellom disse gruppene?

Tror ikke det er det samme, selv om det er samme indikasjon og samme metodikk. Targo fikk 8,2 mill fra Innovasjon Norge i februar for TG01 i Pancreas (Targovax ASA: Targovax awarded NOK 8.2m grant by Innovation Norway – Targovax), forskergruppen over fikk støtte fra Kreftforeningen.
TG - studiet skal også gjennomføres på UiO, men det utelukker selvsagt ikke at forskere fra Stavanger deltar her. Men det sies det ingenting om.

2 Likes

Ha ha bra kommentar Pk2k. Du er ikke helt borte selv heller.

Jeg kommenterte overhode ikke finansieringsissue sitt innvirkning på kursutviklingen. Der har du nok et poeng.

Det jeg ga utrykk for var at Targo i realiteten er “risikofri” og med det mener jeg at det er så mye substans i aktiva at ved slaktesalg av disse vil det minst komme inn verdier tilsvarende dagens markedcap på ca 200 mill.

La oss tenke det utenkelige da - finansieringen uteblir - et aviklingstyre velges - dette styret selger da ut Onkos, TG og cRNA samlet eller hver for seg. Med patenter, teknologier, studier og resten av know how og goodwill. Det jeg påsto var at dette vil gi minst like mye i kassa som dagens Mcap. Derfor kan man ikke tape pengene om man kjøper Targo aksjer til dagens kurs.

Og bare for å minne om fisjon transaksjonen i vår med utskillelsen av Targovax Solution AS. Revisorene verdsatte dengang balansen til en verdi av ca kr 730 mill, altså 3 ganger dagens Mcap.

Jeg vil påstå at en verdsettelse av balansen i dag er vesentlig høyere pga fremdriften an cRNA, innsendte patentsøknader og studiene med TG01 som er i gangsatt.

Jeg fastholder:

Kjøp av Targovax aksjer til dagens kurs er risikofri pengeplassering med potensiell meget stor oppside.

:grinning::grinning::grinning:

1 Like

Årets statement :see_no_evil:

4 Likes

Kom med motargument og ikke bare sleng ut en påstand.

2 Likes

Må si meg enig med Birgitte her. Det begynner bli særdeles mange skudd mot mål nå og jeg klarer ikke se hvordan vi kan unngå få en særdeles brutal ketchup-effekt.
Selskapet prises fortsatt litt over to konkurs-rammede peers på OSE (Nanov og Pcib) og de har ingen prosjekter på gang i uoverskuelig fremtid. Det er lettere absurd, men det viser også hvorfor biotecs ikke bør noteres på OSE siden denne ikke forstår annet enn laks, olje eller tulleselskaper verdt x-antall milliarder som eks Kahoot.
Pun BIG time intended!

8 Likes

GreinDX - norsk startup som bl a måler ctDNA, hentet 8-9 mill gjennom folkefinansiering for ikke lenge siden. Ser ut som de treffer markedet godt.

1 Like

I så fall så tror jeg konklusjonen er nokså enkel. IP`n har ingen kommersiell verdi hensyntatt risiko og fremtidige investeringer.