Du burde tagge han om du vil ha oppmerksomheten @Snoeffelen
Enig i veldig mye av det du skriver. Utfordringen til selskapet er å levere noe som gir penger i kasse. Vi jublet alle da de annonserte «Kina-avtalen» og samarbeidet med Parker. Parker-avtalen har ikke senere blitt nevnt og pengene fra Kina ser ut til å ta sin tid før de er på konto. Erik har også vært tydelig på at verdien til selskapet ligger ikke i Oncos eller TG, men i sirkulært RNA. Hva han mener med det skal jeg ikke spekulere i, men så langt har ikke BF vist interesse i å investere - så kan man spørre seg hvorfor ???
Ledelsen har heller ikke vist interesse i å investere i eget selskap, selv om kursen er gruset.
Så hvorfor er vi fortsatt en gjeng her inne på forumene som fortsatt har ståltråd på selskapet ??? Hvert eneste år siden 2016 har selskapet blitt hauset opp som årets nyttårsrakett og at det ikke er mulig å tape penger på investeringen på grunn av at selskapet er lavt priset. For en gangs skyld er jeg kanskje enig i at vi er/nærmer oss bunnen, for lykkes ikke selskapet i å få inn en partner/investor så «knuses» bunnen og vi sitter igjen med et nytt Bionor.
Selskapet klarer aldri i livet å hente nødvendig kapital gjennom en emisjon og de neste 4 månedene blir avgjørende for om selskapet skal overleve.
Med ny selskapsstruktur kan vel selskapet bli overtatt/solgt til noen som ønsker store avskrivninger og at de i denne prosessen kvitter seg med underselskapet som sitter på RNA-biten nesten gratis. I Bionor overtok sjefen «teknologien» og fortsatte selskapet utenfor børsen - Noen som har noen tanker/kunnskap om dette???
"Historisk har jo selskapet klart å kapitalisere driften mens det har stormet på barrikadene…hvær gang.
Men denne gangen vil de ALDTI I LIVET klare å kapitalisere selskapet"
Det er ikke spørsmål om finansiering eller ikke. Selvfølgelig klarer de å få inn penger med den porteføljen de sitter på. Spørsmålet er om det er nødvendig også denne gangen å rasere aksjonærverdiene og gi bort billige aksjer til treskofolk og andre for å få inn penger mens trofaste aksjonærer sitter igjen med store tap pga utvanning og etterfulgt av nedsalg av garantistene.
Denne gangen bør finansiering ordnes på en bedre måte.
Ser du for deg at det kan bli stor etterspørsel etter TRVX tegningsretter dersom det kommer en eller flere betydelige meldinger ?
Dersom ikke , begrunn
Dessverre så har TRVX en eierstruktur som ikke passer til fortrinnsrettet emisjon og tilgjengelige tegningsretter vil mest sannsynlig raseres i en slik finansiering.
Håper derfor på noe langt bedre.
Kan vi ikke EDW få aGenus inn på eiersiden som 1’te prioritet; lommepenger for amerikaneren ca. $30 mill ? og de får 50% ? av selskapet - og ja, noen synes det blir ran på høylys dag, men alternativet har jo tidligere vist seg å bli rasering/halvering av aksjeverdiene ved hver emi … så istedet kunne vi få en dobling ved aGenus inngang m.a.o vinn, vinn og vinn ( for Trvx,aGenus og oss eksisterende aksjonærer )
Fata morgana ?
Skulle gjerne hatt noen klare svar fra kaffegruten, men må spekulere som de fleste.
Som nevnt så har EDW lagt eggene i cRNA når det gjelder verdiskapning, men han har jo ikke underslått at det er verdier i TG+ONCOS. Sistnevnte må vel dessuten være et nødvendig fundament for cRNA også ? Problemet med ONCOS er melanomstudiet som selv med et fordelaktig design har et stort og udekket kapitalbehov underveis i løpet. Behovet er delvis ødeleggende for en rettet emisjon mot en industriell aktør innenfor rammene fra siste GF på 20% målt mot dagens MCAP. En slik posisjon må forsvares med mye kapital i en senere emisjon dersom selskapet ikke kan hente penger/finansiere videre drift på annen måte.
Når vi starter 2023 med en MCAP på MNOK 200 så er mitt best case scenario at det høstes kommersielle verdier fra TG i Q1 som forlenger runway med 6-12 mnd, samtidig som nytt om cRNA setter litt fyr i teltet og løfter MCAP opp på et anstendig nivå slik at ny emisjon kan settes uten alt for mye tenners gnissel i Q4. Pre-klinisk deal på CRNA og cash fra Kina får heller komme som store overraskelser underveis.
Takk for det gamle
… og vi faller med stor letthet ned mot ATL - gratulerer
Ja det er ikke lett å gjenvinne tillit etter forrige emisjon. De kasta oss glatt under bussen, grusa det vi hadde i aksjeverdier, 6,5 kr ned til 1,7kr pr aksje! Hva kan de ikke gjøre igjen? Ny ledelse? EDW var i den forrige ledelse! Styret er vel også nokså likt som sist. Tragisk, med de produktene de har.
Det var vel aksjonærene som sørget for at kursen ble 1,72.
Hvorfor skylde på Targovax ledelse ?
I kombinasjon med en av garantistene som gikk inn å shortet.
Må innrømme at jeg ikke har fulgt med så alt for godt i Targovax i det siste, men sammenhengen med Hubro Therapeutics, og også Ultimovacs, er at det på 80-tallet ved Norsk Hydro ble forsket på og utviklet peptid-vaksine-teknologi, hvor det var 3 mulig satsningsområder. Det første endte i Targovax og TG01 (var pancreas cancer), den neste var UV1 (telomerase-sporet) i Ultimovacs og den siste er Hubro Therapeutics (fram shift mutation og MSI).
Hubro har den fordelen at de kan lære av hva som har gått riktig galt i både Targovax og Ultimovacs, og har etter min mening funnet en god strategi og god plan, og har teknologi, patenter, og dessuten (som Ultimovacs) solide eiere, eks Canica. De har også tidligere Ultimovacs-sjef Øyvind Kongstuen Arnesen som styreleder, og oppfinner at peptid-vaksine-teknologien (og tidligere Targovax-sjef (Jon Amund Eriksen) som CEO.
Men jeg tenker at Targovax kan (som Hubro) dra nytte av en eventuell suksess i Ultimovacs, det vil gi en fornyet interesse for kreft-vaksiner, og ikke minst peptid-vaksiner.
Dessuten, skulle Ultimovacs lykkes skikkelig på børsen tror jeg folk vil nr 1 ønske å sette penger i Hubro, men viktigere for denne tråden; nummer 2 tror jeg risikokapital vil komme til Targovax.
Sånn sett er det kanskje ikke helt dumt å begynne å følge litt nøyere med på Targovax fremover. Det er jo nesten blitt en “pennystock”, så med usikkerhet rundt emisjon (de har vel penger ut 3Q2023?, og bør kanskje hente penger før sommern), samt potensiale i forskjellige teknologier kan det kanskje være mulig å gjøre svært gode prosenter her? Hva vet jeg. Lite øye på både Ultimovacs, og Targovax samtidig?
Takk. Perspektiv og oversikt er nyttig for “aksjonærer”. Vi drukner ofte i detaljer og uvesentlige ting. Hilsen U og T aksjonær.
Dagens spenning. Close over 1,06 og MCAP fortsatt over MNOK 200 ved årets slutt. Popcorn ? Nei takk
2023 - The year of the circAde. Its coming to fill your wallets !
Stor salgsvilje på lav kurs også i det nye året desverre, håper på noe skikkelig kursdrivande snart
Såvidt jeg kunne registrere var det også minst like mye kjøpsvilje i går, faktisk litt mer enn tilsvarende salg, med det resultat at kursen gikk et par prosent opp.
Her må jeg korrigere meg selv. ASA er fortsatt registrert som søker for disse patentene:
(den første har som tidligere omtalt status som “Grant of patent is intended”)
Kanskje litt merkelig at noen patentsøknader fortsatt ikke er i samsvar med trekantfusjonen , men som vi nettopp har sett når det gjelder TG, så er det en enkel prosess å rydde opp i dette ovenfor EPO. Så neppe noe av betydning å henge seg opp i.
Omtrent forholdet 10:1 i den synlige delen av ordreboka, men kjøpersiden nekter å rikke på seg. Da sitter kanskje noen på begge sider av bordet da eller ?