Det har du rett i. Et oppsett som sist vil vel få problemer med å overbevise selv den mest godtroende (les: meg). Selv om jeg har sagt at jeg gjerne er med på å finansiere videre, så tror jeg det sitter lengre inne nå. Det hjelper lite at jeg mener det er er gode produkter.
Den beste grunnen til å selge aksjen er jo at man kan alltid få kjøpt tilbake billigere på et seinere tidspunkt. Jeg håper denne trenden snur. Om den gjør det, blir det lettere for alle.
Targovax kunne brukt penger på konto til å kjøpe ut Avanza. Evt kunne man samlet en gjeng som gav et tilbud på 85øre.
Måtte dette være den siste dipp i aksjekursen,
om ikke er vi i samme kategori som 2 andre bio selskaper på OSE selv om vi har flere ben i live .
Trvx har dog enda mye å overbevise markedet med og tiden tikker, dessverre har tilliten gått i tusen biter og derfor trengs det kun et emi-dytt til i gal retning og helvete er løs nok en gang,
et dytt i riktig retning med løsning på finans blir det et gyv opp uten like … dette blir binært for selskapet og for eksisterende aksjonærer
max 3 mnd to go
Man lærer så lenge man lever blir det sagt. I følge det jeg kan lese meg frem til på denne bloggen
så vil vi ikke se spor av patentsøknaden hos EPO før tidligst 18 måneder etter søknaden er sendt. Men handlingsrommet som beskrives her etter at søknaden er sendt, og tiden som allerede har løpt (den kan jo være sendt når som helst i løpet av 2H-2022 for alt vi vet) gir jo grunn til noen refleksjoner om hvorfor selskapet fortsatt forholder seg taus og ikke gir ytterligere opplysninger slik som selskapets posisjon/runway faktisk er definert/blir oppfattet i kapitalmarkedet (en bekreftelse i en QA-sesjon om at det finnes en søknad har vel strengt tatt ingen verdi)
Steps that you can take after filing if you wish:
You can publish your invention Now that your patent application is filed, you can make your invention public, you can disclose your invention by having meetings, attending conferences, starting crowdfunding campaigns, starting business negotiations and marketing without generating novelty-destroying prior art regarding any subsequent patent application(s). Do not disclose features that were not included in your application as filed!
You can use the expression “Patent pending” for marketing purposes Letting others know that you have a patent application pending is sometimes almost as important as the filing of the patent application. You can use this expression on the product itself, on the packaging of your product or on your website, etc. Using the “patent pending” expression has several benefits: sending a warning to competitors, a marketing tool in the direction of both potential investors and potential consumers, and making your product more desirable in order to improve sales performance.
You can withdraw your application and prevent its publication If, for any reasons you changed your mind and you do not wish to proceed with the filed application (e.g. the search report is quite negative and you see no chance for overcoming the objections, or if you improved your invention and do not want to proceed with the original one), you can would withdraw it at any time. You can simply abandon the application by not paying the fees. However, if you did pay the filing and search fee, your application will proceed to publication and it will become available to the public. In order to stop the publication, you can withdraw the application by simply requesting this from the EPO well before the publication. Read more about publication here: “Publication of a patent application”
Eg undras, og det tærer på
Edit: Bet meg også merke i denne formuleringen, og om det på noen måte definerer hvem som er motparten i forhold til patenstriden:
However, please note that apatent applicationis not enforceable yet. You can send a warning letter to the infringers, but you can only sue if you have a granted patent and if your patent application has been published
Tenker som at da det er lite sannsynlig at motparten sitter på et gyldig/godkjent patent, og et sivilt søksmål ikke er en farbar vei å gå med påstand om “infringement” ? Mulig det kan bringe noen flere “mistenkte” frem i lyset, og /eller eliminere noen andre. Som f,eks ImmunityBio som noen hevder er den mest soleklare kandidaten.
Mulig det basert på de siste listene, og dessverre så plukkes det stort sett opp av kortsiktig retail. BOD/Management burde stramme opp flere av de finansielle aktørene som har vært en pest og plage det siste året. Ødeleggende for alle parter at aksjonærsitsen ikke endres/konsolideres.
Det er vel straffa for at TRVX er fattige og en forferdelig emisjon sist. Vi får håpe de klarer å få inn litt mer solide aksjonærer når de søker investorer nå.
I Ultimovacs eier topp 10 60% og topp 50 nesten 80%. Flere institusjoner og profesjonelle investorer.
Hos oss er det ikke helt samme eierstruktur. Ei heller eierkultur. En seriøs struktur på toppen og litt færre aksjer tilgjengelig for spekulasjoner hadde gjort mye.
Helt enig i at det er straffen for gammel moro. Tilliten er helt kjørt. Prøvde å nevne Targovax for en holden familie her, men det ble ikke tatt imot med noe interesse overhodet. Så, vi må ut av landet for å finne noen, tror jeg., hvor det fundamentale teller og ikke omdømme.
Pengebehovet er også noe uforutsigbart. Ikke for ONCOS, men resten. Og verdien er ikke synlig før en deal for TG og cRNA, sier folk som vasser i penger.
Skulle det komme en tid hvor det er noen flere større som vil inn, så kjører de heller inn på 6kr og opplevd lavere risk, enn nå på krona. Dette vil sørge for et godt drag i aksjen langt opp på to-sifret.
Targovax kan ikke fremstilles som en investering uten risiko, for enhver aksjeinvestering er forbundet med det, særlig innenfor biotech. Dog er risk/reward god rundt dagens kursnivå.
Når det er sagt liker jeg ikke at det de siste dagene har gått forholdsvis store volumer (noen hundre tusen aksjer) under 1,1, der jeg hadde håpet på noe støtte. I det korte bildet kan derfor 1,1 fort bli et nytt motstandsnviå, noe som igjen øker risikoen for lavere bunn. På den annen side anser jeg det lite sannsynlig med fall under 1,00, der det tidligere er etablert en solid bunnformasjon. Altså neste bunn blir trolig et sted i intervallet 1,01 - 1,06…?
På samme måte som Moderna sin OriCiro-deal så går det knapt 2-3 år etter oppstart før det kommer en pre-klinisk avtale. Det gir jo et visst håp på vegne av Targovax.
Interessen for preklinisk innhold beskrives bl.a av JPM i april 2022 på denne måten:
Esperovax sin cRNA virker foreløpig å være kun en teori? De leter etter den magiske sausen som skal gjøre lineær RNA til sirkulær. Eller leser jeg feil?
Om Targovax overholder tidslinjen antydet av EW på CMD, så er vi 12mnd unna produkt, med den avgjørende, tekniske og tidkrevende delen unnagjort.
Hos oss er vi allerede inne på ekspansjon til andre bruksområder enn kreft med samme plattform. Fordi plattformen fungerer. Den dagen hvor vi får vite mer kan ikke komme fort nok.
Om utviklingstempoet er opprettholdt, så er det mye nytt som kommer frem. Targovax har hatt tid nå til å planlegge godt hvordan dette skal gjennomføres for maksimal effekt. Timingen for deling av info må vi overlate til EW og stole på de vurderinger som gjøres.
Går dette veien, så er det ekstra moro at det er mange private investorer som får en fin reise. Skikkelig Robin Hood.
Synes det er helt vilt at noen synes det er en god idé å få i seg nanopartikler av graphene.
Men det er vel også sånn passe galskap å satse på et genmodifisert forkjølelsesvirus fra sjimpanse som forteller kroppen at den skal produsere genetisk materiale som igjen skal generere antistoffer.