Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Enig @Boms, men om det blir tilsvarende 6.5kr og ned til krona, så kan betingelsene være ganske dårlige og alikevel være et bedre alternativ.

Også er lån et alternativ kun i en kortsiktig løsning om forventet verdiskaping er veldig høy i perioden.

Men på dette her er jeg ikke spes kunnskapsrik og heller ikke noe naturtalent.

Føler meg mer komfortabel med å hevde at cRNA tilnærmingen til Targovax er så sexy at det interessant for flere å bruke penger på det. Veien til klinikken er ikke så lang og man kan få produkter ut mens feltet utvikles

1 Like

Tiden vil vise hva som skjer, men all min erfaring fra bransjen tilsier at det er 99,9 % sikkert at det ikke er noen som gir lån til et selskap som Targovax (det finnes såkalte dødsspiral lån, men det har vel folk lært at er det verste av alle dårlige løsninger).

2 Likes

Dypere inn i dødsspiralen vil vi ikke. Helst ut av den. Det vil vise seg ganske så snart. Så gøy det hadde vært for alle med litt medvind!

1 Like

Var ikke det ikke kommunisert at det skulle informeres mer om cRNA, patent og veien videre for dette nå i Januar? Med showrun osv?
Eller holdes ting/patent hemmelig for å holde konkurransefortrinnet lengst mulig. Edit. jeg vet de har vist litt frem, men lite buzz som du skriver.

Mtp finansiering så er det jo ikke en fordel å holde det hemmelig da kursen forblir lav = dårlige emisjonsvilkår. Om de allerede har en løsning for finansiering i bakhånd så kan jeg skjønne den avgjørelsen grunnet konkurransen

1 Like

liker ikke helt at det er så stille fra selskapet, frykter litt en emi på 50 øre kommende mndene om ikke ting snur snart

Litt merkelig viss cRNA er så sexy som forespeilet,men er ikkje enkelt for et lite biotek selskap fra Norge i dagens børsmiljø.Håpe den tids siste ansettelser vitner om penger på vei inn og lysere tider for hardt prøva aksjonærer.Ein emisjon no er jo katastrofe.

2 Likes

MCAP mot pengebehov har egentlig gjort pengeinnhenting ved emi uaktuelt siden for sommeren 2022. Det betyr at denne situasjonen ikke er overraskende for selskapet. Det er bra.

Det er brukt ressurser på å få cRNA så langt frem som mulig, da det er på dette grunnlaget det vurderes lettest å skaffe penger. Det er utgangspunktet for arbeidet med det finansielle og de har hatt tid.

Fremgangen på cRNA har vært bedre enn ventet, så det er bra. Jo fortere in-vivo data kommer jo bedre. Det det nok nødvendig for å få blekket på papiret.

Har vel skrevet der tidligere, men gjentar. Når EW ble spurt om penger og forespeilet at det var lurt å gjøre i god tid, gjerne før jul, så var det ikke det hverken han eller Gaal hadde i tankene.

Det er bare å håpe at det blir en avklaring etterhvert, som er til å svelge for oss som sitter med aksjer nå. Om det blir sånn kan jeg ikke se noe annet enn at det blir tidenes reprising fra det som nå er, i praksis, skrotverdi.

Kommer vi til generalforsamling i april uten en lyd begynner det å spøke.

3 Likes

Det blir spennende på neste generalforsamling, hvor stor aksjeutvidelse godkjenner de? Hvis kursen fortsatt ligger på krona, og de tenker å få inn 100 til 200 mill, så blir det fort 100 til 200% kanskje 300%:flushed: aksjeutvidelse? Reaksjonen i markedet vil ikke bli god!

IOVAXIS Therapeutics , TG01/02, potensiell utlisensieringsavtale for Kina

Dere som har vert i aksjen lenge og har innsikt,kan vi forvente noe her,har selskapet komunisert noe rundt denne avtalen siste tiden?noen tidshorisont, eller er det berre å vente til kinesiske myndigheter gir godkjenning?

1 Like

For min del er den avtalen strøket. Alikevel har det vært hyppig kontakt og mas fra Kina, så de styrer vel på. Kravene som ble satt er reelle og, så vidt jeg vet, så har iovaxis jobbet for å imøtekomme, selv om det er arbeid som allerede er gjennomført her i Europa. Hvem veit, men to år på overtid, og det er en total på 100 mill dollars og 3 mill ved utøvelse. Usikker på royalties, lav 10%?

2 Likes

Ok,takk for svar er vel ikkje store håpet på noke nært forestående der da

2 Likes

Har ikke hørt noe mer om samarbeidet med Papyrus Therapeutics som ble meldt i februar 2021 heller, og samarbeidet med Valo, Oblique og Leidos begynner å nærme seg 3 års merket. Intet sett, og intet hørt.

1 Like

Selskapet burde oppdatere om framdrift eller mangel på det angåande pågående samarbeid.

2 Likes

Blir kanskje litt kleint å møte seg selv i døra på VIP`s brukt ifm emisjoner. Glemmer heller ikke Zelluna og Parker som sammen med IOVaxis kanskje er de verste eksemplene på hype.

1 Like

Så ingen av desse avtalene har ført til noke,håper LG og dei nyansatte virkelig kan få fart på Targovax ,det trengs spesielt mtp på cash situasjonen. Targovax må vel ha ansatt 7- 8 stk på ett år

2 Likes

Det er et helt annet Targovax vi ser i dag. Har virkelig trua på EW og mener helt oppriktig han er hel ved. Så nå er det god ledelse med gode produkter. Utfordringene er selvfølgelig store, men tilliten til menneskene er sterkere. Kanskje vi får litt hjelp av den generelle stemningen i MnA også. Tvi tvi.

7 Likes

Ikke en lyd etter USA presentasjonen som var forrige uke.

Litt over 2 uker til Q4 presentasjonen 16 februar.

EDW & co bør nå være på oppløpsiden med finansiell avklaring på kapitalbehov fremover og Q4 bør være seneste tidspunkt for avklaring av videre drift.

Aksjeloven har strenge bestemmelser om ledelsen og styrets handleplikt og med driftskostnader på ca 30 mill i kvartalet kan man ikke vente til siste krone før man setter i gang tiltak.

4 Likes

Prøver å tenke litt på situasjonen når LG henter tidligere kollega ,kva har LG frista med?kom til et skadeskutt norsk
Biotek selskap med snarlig behov for midler?kan vise til en blodig emisjon forrige gang dette var aktuelt.Nå er vel også lønnskostnadene ein del høgere mtp dei nyansatte siste året.Er smertelig klar over at alle nyansettelser og lovende ord om sexy cRNA og at Targovax er utrolig langt framme og tidlig ute på dette feltet betyr ikkje at nokon vil satse kapital på dette,men i mine auge er sjansen for akkurat det større en nokon gang.Krysser fingrane og håper Avanza går tom for aksjer i kommande uke

7 Likes

TRVX har god støtte på 1,00-1,02.

Avanza Bank er nå nede på en beholdning på ca. 2,49 millioner aksjer, ifølge aksjonærlistene. Det er ikke sikkert hele beholdningen skal ut, da en del av aksjene kan være klientkonto for andre svenske investorer.

Uansett bør det være duket for et aldri så lite rally nå når nedsalget nærmer seg slutten.

For øvrig er det verdt å merke seg at NBI (Nasdaq Biotech index) har steget fra en tydelig dobbel bunn-formasjon fra mai-juni i fjor med LOD på 3.323 poeng til 4.378 poeng fredag, tilsvarende en oppgang på 31,7 prosent fra bunnen.

Som vanlig henger norske biotekselskap etter, men de kan snart begynne å røre på seg…

12 Likes

Ryker støtten på krona???