Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Vel, det må i tilfelle et bekreftet brudd til, dvs. høyt volum markant under støttenivået.

Det holder ikke med noen små omsetninger under 1,00 for å kunne si at det foreligger et brudd.

2 Likes

Da var vi der dessverre.

Fint å se lite stop loss på 1,00. En flush under krona kunne vært fint som en capitulation bottom.

Det er stille fra deg. Gått i dvale?

Det er for spesielt interesserte å snakke om kursen som svinger 10 øre pluss eller minus fra måned til måned. Jeg venter på en av to ting:

1. Ting løser seg og festen kan endelig begynne.
  2. Selskapet klarte ikke å kapitalisere på sin unike posisjon og aksjonærene må ta smellen.
10 Likes

Negativt om Targovax ikke klarer å karre seg over 1,02 igjen i løpet av noen dager. Da kan tidligere støtte på 1,00-1,02 fort bli et nytt motstandsnviå.

Dersom Avanza Bank fortsetter å selge var de trolig blant dem som solgte under én krone i dag, og i så fall er det ikke usannsynlig med et fall et godt stykke ned på 0,90-tallet mens de selger resten av aksjeposten. (Men som nevnt i forrige innlegg håper jeg at noen av disse er klientkonto for andre svenske investorer, slik at alt ikke blir solgt).

Men når det er sagt, er jeg enig med observer i at en 10-øring til eller fra spiller liten rolle i det store bildet, og så får vi se hvilket av de to scenariene som inntreffer. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Det som gjør meg mest skeptisk er at ledelse og styre ikke evner å kjøpe en eneste aksje på disse nivåene.

1 Like

Dessverre utgjø i dag en 10 øring det sammen som 10% - selv etter total ødeleggende kursutvikling vil dette på nedsiden være betydelig
Kommer selskapet med kapitalisering er “alt glemt” og alle fornøyd, alternativt er “alt å glemme” og vi Flyr inn i tåkeheimen uten radar …

2 Likes

De evner å fikse seg opsjoner da.

Prisingen er sånn nå at all positiv informasjon ansatte i Targovax skulle sitte på ville kunne tenke seg å ha en betydelig påvirkning på kursen. Da er de forhindret i å gjennomføre handler.

Om det er total krise og kaos? Da er det vel ikke noe poeng i å handle.

Så da er vi tilbake til alt eller ingenting scenariet.

At det skal være umulig å kapitalisere på det selskapet sitter på nå skurrer for meg.

Ivaretakelse av aksjonærenes interesser, som @Birgitte er inne på, er lovpålagt. Får vi nullet verdier i en runde med finansiell akrobatikk igjen, så minner dette mer om et Ponzi enn et seriøst selskap

4 Likes

Som nevnt tidligere her på tråden anser jeg det som positivt at Gaal henter inn tidligere kollega. Han hadde jo aldri anbefalt Targovax som arbeidsplass dersom selskapet går konkurs innen noen måneder. Ergo vil jeg tro det ligger en finansiell løsning i nær fremtid. Blir selvfølgelig bare spekulasjon.

14 Likes

Når nedsalget fra Avanza Bank går mot slutten så dumper de vel restbeholdningen og kursen vil gå kraftig ned.
Er dette rett tenkt og bør en gå inn med noe kapital i bunnen av dette fallet?

1 Like

Avanza litt over 2,1 mill igjen,men det er 2 børsdager siden,lov å håpe på dei har komt ned i 1,5 mill i går

3 Likes

Jeg håper de er akkurat ferdig med å selge seg ut når god meldingen kommer!

5 Likes

Endring i modus operandi av Avanza. Nå over til seigpining. Slipper mindre til meglerkontoen nå enn de siste dagene/ukene.

2 Likes

Lurer på om ledelsen er gått i hi,takker straks for meg jeg å,har kasta bort nokk penger på ingen ting🤮

… bunden er nær, husk at ingen kan sælge i evighed - ej heller AVA; hæng i venner, det skal nok blive bedre.

2 Likes

Ja, det er bare tragisk og EW er ikke et spor bedre enn ØS, og det var ikke måte på med mengder av nyheter.

Fint at Avanza viser litt hensyn og ikke gruser kursen enda mer. Dette er småpenger for dem. Antakelig er det et strategisk valg å selge, og antakelig også selge uansett pris.

håper inderlig at dei går tom ila uka

1 Like

Til de innvidde og opplyste. Er ikke dette midt i Targo-land ?

Mer om det samme her med link til Nature Medicine

https://www.pennmedicine.org/news/news-releases/2022/december/study-shows-promise-of-new-anti-kras-drug-for-pancreatic-cancer

2 Likes