Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

fyrte avgårde en mail til EW istad,kjapt svar:)Personlig har eg stor tru på circRNA og trur dette kommer til å gå kjapt:)

Takk for mail og din interesse og støtte til Targovax!

Vi har en unik tilnærming til circRNA og jeg mener vårt program har stort potensiale. Det er dog stadig i en tidlig fase, og vi har kun jobbet med dette i ett år – til sammenligning hadde Laronde og Orna holdt på 3-4 år i «stealth-mode» før de lanserte selskapene offisielt og hentet større penger og fikk samarbeidsavtaler. Hvis vi lykkes med noe lignende allerede i år 2 eller 3, vil jeg mene det er svært raskt.

Som du sier – vi har et nytt og sterkt team, og du kan være trygg på at vi jobber systematisk med å legge en best mulig vitenskapelig og selskapsstrategi innenfor de rammene vi har tilgjengelig. Det vil komme en nærmere oppdatering på 4Q neste uke.

Hilsen Erik

Då får vi sjå om dei kan trylle fram noko positivt mtp cash situasjonen på Q da

19 Likes

De er godt på nå.
Jeg sendte også en oppfølging til svaret jeg fikk, det besvarte de nå i kveld:

Hei xxxxxxxx,

Vårt mål er å bidra til å løse viktige medisinske utfordringer, bygge et sterkt selskap og skape langsiktig verdi for våre aksjonærer. Siden forrige kapitalinnhenting mener vi at vi har gjort betydelige fremskritt på alle våre programmer og levert på hva vi har lovet:

i) En solid utviklingsplan for ONCOS-102 med en samarbeidspartner som gir mulighet for en differensiert kombinasjon som kan generere best-in-class data for en pasientgruppe uten alternativer i dag, inkl. grønt lys fra regulatoriske myndigheter for denne planen
ii) 2 nye TG01 studier med ekstern finansiering og svært lav kostnad for Targovax
iii) Bygget et nytt og unikt circRNA program fra scratch på kun 12 mnd
iv) Etablert en sterk internasjonal organisasjon med tung kompetanse og erfaring

Vi forstår frustrasjonen over at disse fremskrittene tilsynelatende ikke reflekteres i aksjekursen, og deler denne. Legemiddelutvikling er tid- og kostnadskrevende, og vi gjør vårt ytterste for å drive selskapet og våre programmer fremover på best mulig måte innenfor de rammene vi har tilgjengelig.

Hilsen Renate

23 Likes

@TheObserver takk for deling. Jeg tror EW (TRVX) har god kontroll for hva de holder på med. :cowboy_hat_face:

3 Likes

Ekstremt frustrerende at ingen kapitalsterke ser det sterke teamet og de glitrende resultatene som leveres.

Helt enig i det EW svarer over her, selskapsmessig har de jo bare levert på alle fronter. Så sier markedet «gjesp, finansiering», i stedet for «wow, dette liker vi» og sender kursen opp så emisjon ikke blir noe å snakke om.

For mye miljøskadd retail er en helvetes forbannelse for Targovax.

Edit: Jeg mener oppriktig at om man går inn med f eks 200 MNOK og får en stake på 40 %, så dobler man pengene sine over natta. Et finansiert Targo bør prises til 1-2 mrd.

18 Likes

En ting skal de ha, Renate og Erik, de svarer høflig på henvendelser.

Men de kan jo ikke gi børssenitive opplysninger på slik kommunikasjon og det ser man på innholdet i svarene. Null nytt men så kan dette heller ikke utelukke feks en nyhet meldt i morgen tidlig. Fordi de ikke kan si noe.

3 Likes

Helt enig. Flotte folk. Det er aksjonærene som styrer prisen. Lavere og lavere kurs har vært en selvoppfyllende profeti. Det de kan ta selvkritikk på er hyenene i sist emisjon. Utrolig ødeleggende for aksjonærene og for selskapet. La oss håpe de ikke lager ris til egen (og vår) bak igjen, selv om vi tydeligvis elsker lidelse.

En ting jeg bet meg merke i er at begge svarene inneholder frasen - Innenfor rammene. Lurer på hva de skal få til innenfor de.

Alikevel sitter jeg med følelsen at det er penger fra markedet som gjelder de neste to årene.

Så sier EW hvis vi får noe liknende avtale år to eller tre… Da snakker vi 35-40mrd pluss royalties.

3 Likes

Seriøst, “35-40mrd pluss royalties”?

1 Like

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-08-16/merck-commits-3-75-billion-to-circular-rna-vaccines-drugs

Hadde ikke det vært fint?

2 Likes

Har Storebrand og MSI begynt å leke stolleken igjen ?

Avanza tomme? Kanskje de har gjemt litt aksjer slik at de kan kontrollere kursen til under krona frem til q4 res neste torsdag? Ganske bra “timing” på salget sålangt hvis det var et mål?

Tror ikke det er tomt nei. Alt for lite volum de siste dagene til at beholdninga på siste liste er solgt unna.

1 Like

De kunne blitt ferdige på 0,98 igår hvis de ønsket det.

Mulig disse garantistene har en strategi på at de skal være ute av aksjen når pengebehovet er der og det gjør ikke så mye om det er lavest mulig kurs i aksjen ved utgang?

1 Like

Frigjøre cash fordi et nytt spleiselag er på gang. Enten med de samme deltakerne, eller nærstående. Det er jo også en tanke. Det er nærmest ingen ting som selskapet kan guide nå som vil ha noen positiv effekt på sentimentet. Foruten non-dilutive cash, eller emisjon med premie.

Ja, jeg har tenkt det samme. Noe dritt å få den type aksjonærer inn igjen, men det er muligens bedre enn ingenting eller en håpløs emisjon.

At Avanza får muligheten til en ny runde er en mulighet. Mareritt.

Synes jeg hører meg selv si det ved neste emisjon:

Denne gangen er det siste gang før en større avtale! :star_struck::grimacing:

Ikke sikkert vi får være med på flere emisjoner.

3 Likes

Dårlig gjort. Urettferdig :grinning:

Om det bare hadde kommet inn en eller flere større eiere med langsiktige briller hadde mye vært gjort. Som @nordpolen var inne på, hadde det antakelig reflektert seg i kursen

Det hadde nok gjort susen ja. Selskapet har fullmakt til å trykke 39 mill nye aksjer, så vi bjuder da på. Bare prisen er ok. I mitt enkle sinn så burde BOD/MAN har klart å gjennomføre den oppgaven slik samme personer faktisk guider, leverer, presenterer og setter tydelige strek under selskapets ståsted innen de ulike segmentene. Særlig cRNA.

2 Likes