Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Skulle hatt flere som Mohn i markedet og færre som Folketrygdfondet…

1 Like

Avanza Bank står ifølge siste oppdatering av aksjonærlistene (ajourført med mandagens handler) oppført med en beholdning på 923.480 aksjer. De har med andre ord ikke så mye mer å selge, om de skal selge alt.

Mer bekymringsfullt er det at både største og nest største aksjonær har solgt aksjer; Svenske Handelsbanken er dog bare ned med 900 aksjer (kan ha vært en bitteliten kunde på en større depotkonto) og har en beholdning på 12,55 millioner aksjer, men Bækkelaget Holding AS har redusert med 100.000 aksjer til ca. 5,1 millioner aksjer og har med det samtidig rykket ned fra nest største til tredje største aksjonær.

1 Like

Det som er nærmest å tenke seg er at de har fått til en eller annen kontant deal (avtale) med påfølgende rettet emisjon på 20% av aksjene. Vet ikke jeg, men de burde vel minimum få inn 100mill hvis pengene skal vare frem til cRNA avtale?

De har jo ikke fullmakter til å utvanne noe mer, så noe svært negativt kan ikke komme til torsdag. Det mest negative er vel at de står uten avtale/finansiering og ber om EGF for å vanne ut mer gjennom en emisjon. Jeg synes imidlertid at de siste mail fra selskapet viser at de har en viss kontroll og vil meddele et eller annet neste uke.

3 Likes

… og dette er vel dessverre realistisk - håper virkelig at dette ikke blir utfallet, for da faller bunnen ut av krona og hva er da igjen å ta en 40% emi på ? Ikke rart at aksjonærene nå er i villrede og lar frykten råde …

Realistisk og realistisk. Da ville de vel ikke sagt at de jobber innenfor de rammene de har og prøver å skape aksjonærverdier ut fra det?

1 Like

Man kan tænke sig til mange forskellige udfald, men det er tydeligt at hverken AVA eller øvrige retailers sælger under 0,961 …

Jeg tænker selskabet har planlagt et newsflow, der dels via pre-clinical data (vitro/vivo) og korrelation af ditto vs. partnerskaber i markedet inden for domænet, kan etablere selskabet i en slags nyt narrativ, der vil løfte sentimentet fra det nuværende afventende dødvande.

Men igen, så sælges der stadigvæk ned til 0,961, muligvis pga. spekulation men måske også bare fordi de naturlige bevægelser af aktionærer der skiftes ud er luret af købersiden for nærværende. Der er altid aktionærer der vælger at smide kortene og pt. er det købers marked.

Har man ventetid, så afventer man sælgere der skal ud og personligt tager jeg gerne et par dage ekstra, hvis det medfører yderligere rabat.

2 Likes

lite selgera,Avanza tom??

Der var sånn for de to andre store, at det kom større folk inn i runden før avtalen. Så nevner EW storavtale i 2024? Kanskje det tida er moden for noen grove fond? EW og Gaal presiserte at de utelukkende brukte tid på store internasjonale investorer.

Slipper vi å høre EW si at han skal hente de nødvendige midlene i markedet til uka, så må det være et godt tegn. Kanskje han koser seg litt med nedsalget til Avanza og tenker på at han skal få kursen på rett kjøl igjen.

1 Like

Han bruker vel ikke slike ord ? Stor ?

Når de utøvende insiderne ikke evner å plukke på disse nivåer, så ser det ikke ut som at de har trua i det hele tatt. Gaal sitter jo fortsatt på null :sweat_smile:

1 Like

HVIS de forhandler med investorer eller selskaper har han ikke lov å handle.

2 Likes

Nei, han sammenligner med 40mrd avtale og skriver, noe liknende. Sitat fra rykende fersk mail. Han bruker også samme adjektivet. Stor, større, størst.

Min tolkning at det er en stor avtale, så får andre gjøre sine vurderinger.

3 Likes

Har de forhandlet helt siden gaal kom inn? Neppe

1 Like

Du skrev “Når de utøvende insiderne ikke evner å plukke på disse nivåer”…

Kursen har vært på disse nivåer helt siden gaal entret scenen

Han har 700.000 opsjoner så han trenger ikke kjøpe noe heldiggrisen.

Med LG sin bakgrunn som dealmaker ( Locust Walk og IOVaxis, Yippi) så har han ikke gjort en imponerende jobb dersom det ikke er mulig å kapitalisere på ONCOS og TG. Han er vel ikke hyret inn for primært å hente penger på cRNA ? Glemmer ikke Hubro, og satser på at dette ikke stopper der.

Enig i det, ikke fått til mye så langt.

700.000 gratis opsjoner tilsier ikke at han har tro på caset. Han mener vel at krona for en T aksje er for dyrt :muscle:

Eller at han har nok oppside i opsjonene. Jeg kjenner ikke hans finansielle stilling.

1 Like