Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Eg forstår godt Renate når ho uttaler ho synest Targovax kursmessig ikkje har fått betalt for alt det gode arbeidet dei har gjort.Sitter med en følelse at her kjem ei finte fra høgre i regi av Lubor Gaal,er lov å håpe ihvertfall

4 Likes

Konverter til citrus-holdige drikker jeg også dersom T når +1 mrd i MCAP

4 Likes

LG finta i det minste Soug langt inn i pølsebua med IOVaxis-opsjonen :soccer: :goal_net:

Ja desverre,ytra ønske i mail til EW om oppdatering på desse samarbeida/avtalane

1 Like

AVA med en liten breather ?

Solgt 231 000 fra den andre kontoen. Godt å se at gutta tar imot.

https://www.nature.com/articles/s41568-022-00450-9

Virker som de ønsker å beholde litt krutt helt frem til q4 res.

Det syndes muligens med slikt også, men selskapet verken kan eller skal holde tilbake nyheter dersom kruttet er tørt.

Slik som selskapet beskriver status quo, og stort sett har levert i forhold til guiding det siste året, så er det vel ikke godt nok levert av BOD/MAN at man ikke klarer å gjennomføre en rettet emisjon på min MNOK 60-100 innenfor eksisterende vedtak fra GF. Det er en påtakelig disharmoni mellom presentasjoner, adjektiver som blir brukt om eget ståsted, og selskapets bunnskrapte kasse. Særlig med referanse til cRNA.

Fra mitt ståsted synes det merkelig dersom venture capital/risikovillig kapital ikke er villig til å ta et bet med lav inngangsverdi selv om vi er i veldig tidlig fase i cRNA -løpet ? TG og ONCOS kan da umulig hefte med badwill for den som regner på slikt ?

Hvor er det skoen egentlig trykker ? Teknologi/IP, og/eller den humane kapitalen. Management skrytes jo opp i skyene av mange her inne. Det har jeg verken kunnskap eller innsikt nok til å bedømme på et rettferdig grunnlag, men det kan jo tenkes at selskapets ressurser kan forvaltes (mye) bedre av andre og i et annet regime enn dagens. Her kan nok døra sparkes inn, og huset endevendes av nye koster om nødvendig. Så hvor bliver de store av ? Eller, hvorfor kommer de ikke ?

5 Likes

Det er ikke sikkert vi vet alt på nåværende tidspunkt.

Nei, det vil vi jo aldri gjøre. Verken på opp eller nedturer.

Mitt poeng er at vi kan ikke konkludere på om de klarer å få inn investorer ennå. Kanskje vi vet mer om en uke.

Kursen er nå billigere enn opsjonene til Gaal, sterk i troen :muscle:.

Det jazzes om avtaler og dealer her inne ofte, som om ikke dagens situasjon hvor ansettelser og “fremgang” ikke var tilfellet ved forrige top notch emi.

Tross alt vet CEO alt om eventuelle planer for å forbedre virksomheten, nye produkter og strategier under vurdering og den generelle tilstanden til selskapet hen administrerer. Når top ledelsen i selskapet er trygg nok på fremtiden til å kjøpe aksjer nær nye bunnfall, så kanskje det kan lysne i markedet.

Men så har vi en i ledelsen som vet mye mer om selskapets tilstand og dets evne til å overleve. CFO ser hvert tall og må konsulteres om muligheten til å finansiere nye planer og strategier. Ved siden av CEO er CFO vanligvis den mest informerte personen når det gjelder forholdene og utsiktene til et selskap.

Blir neppe noen interesse i markedet om dagens ledelse selv ikke har troen på det de skal selge.

2 Likes

Baserer du alle dine investeringer kun på kjøp fra primærinnsidere?

3 Likes

Nope, men skin in the game betrygger en god del

3 Likes

Erik D Wiklund har hjertet i cRNA arbeidet. Ennå bedre enn hud.

4 Likes

Tvilsomt, men hvem vet. Selskapet gjennomførte den nest siste emisjonen om kvelden samme dag som Q4 ble presentert, og etter at kursen hadde fått et kraftig løft noen dager i forveien. Emisjonen ble jo nærmest varslet på webcasten om formiddagen (mener det var Q4, men det var kanskje i en annen sammenheng ?)

1 Like

Ja, det er det som kan skje, men da blir det ikke mye penger i kassa etter 20% utvanning jfr retningslinjer fra GF 2022 og etter å ha betalt tilrettelegging med xx millioner … huff og puff om det skjer
Nei, vi må håpe på et syltynn håp også denne gang, men ingen virker å ha tro …

Ja, de har jobbet bra med de midlene de fikk inn på forrige emisjon i hovedsak sponset av dagens aksjonærer. Hva sitter vi igjen med bortsett fra det “medisinske”? Jo, en tilnærmet halvert innvestering (emisjon).

"Vi har forståelse for at det er ønske om hyppige oppdateringer og nyheter, men vår vurdering er at tilbakeholdenhet i dette tilfellet er den beste måten å sikre langsiktige aksjonærverdier på. "

Hvilke langsiktige aksjonærer tenker de på her? Er det de som var med i forrige emisjon eller er det de som kommer inn nå til halv pris. Risikoen ved en slik strategi er at vi får en ny emisjon på svært lav kurs og de “langsiktige” aksjonærene lider enda mer og andre kan på nytt kjøpe seg inn til halv pris.

Jeg har ventet på et roadshow/nyhetsoppslag i over et år når det gjelder cRNA. Det må da være mulig å markedsføre produktet uten å røpe hemmeligheter? Targo’s cRNA burde vært på forsiden av alle finansaviser/medisinske tidsskrift for lengst hvis det var slik at de er verdensledende innen denne type kreftbehandling og en av topp 3 på området. De er faktisk et hestehode foran de 2 andre når det gjelder oppstart av kliniske studier i henhold til Targovax. Hvem kjenner til dette? Ihvertfall ikke norske investorer som ikke er på “tekinvestor”.

2 Likes

Så var det dette med å (ikke) selge skinnet før bjørnen er skutt. Targo begynte å se på cRNA for ca. ett år siden. Ting tar tid! Man kan ikke ha roadshows og havne i nyhetsoppslag uten å ha noe å vise til.

Hvor mye data sitter Targo på så langt? In Vitro Teknisk Proof of Concept ? Hvor interessant er dette i forhold til hva konkurrentene sitter på av data? :man_shrugging:

Hva kan/bør kan må ut med allerede nå av det lille datasettet man har sett med i et IP-perspektiv? :man_shrugging:

Jeg tror det kommer mer når man har In vivo PoC og man har filet flere patenter.

1 Like

Du har nok rett i dette, men hvis du ser på presentasjonene (siste fra januar) så er de jo relativt offensive i formidlingen. Dette kunne også vært orientert om til pressen. Kursen hadde kanskje vært en annen og de kunne gjennomført en helt grei rettet emisjon. Det er faktisk en utfordring for investorer at kursen er for lav. Det hadde vært lettere å hente penger ved en høyere Mcap.

En annen ting også. Jeg tror de er relativt sikre på hva de sitter på av data eller så kunne de ikke sagt de er topp 3. Årsaken til at de ikke vil ut med mer er i henhold til TRVX å beskytte produktet (mot kopiering??) slik at langsiktige verdier skapes for aksjonærene. Så er spørsmålet hvor mye dette vil koste sittende aksjonærer før vi er der?

1 Like