Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

EDW: “Hvis vi lykkes med noe lignende allerede i år 2 eller 3, vil jeg mene det er svært raskt”

År 2 er i år, år 3 er 2024.

Det som er interessant er at han ikke sier at år 2 (eller 3) er for tidlig, han åpner for at det kan skje.

7 Likes

Det blir spennende å se hva som kommer på IP fronten. Av det jeg har fått med meg har interessen for å bruke virus som vektor ikke vært så stor.

https://data.epo.org/publication-server/document?iDocId=6538015&iFormat=0

RubenAyala liker patenter. Over er ett som kanskje kommer i konflikt med Moderna sitt på den delen som retter seg mot å bruke cRNA som svamp for miRNA.

Lenge å vente til torsdag. Kanskje det kommer ett ørlite drypp?

3 Likes

Forutsatt at motparten i patentstriden er i tidlig klinisk fase, så er dette kanskje noen mulige kandidater.

Som et eksempel. Studer i regi av Hangzhou Neoantigen Therapeutics

5 Likes

Hva er det som tilsier at de er i tidlig klinisk fase?

1 Like

Det er min teori. Motparten har ikke et kommersielt produkt. Ellers ville partene vært i et sivilt søksmål.

Hvorfor mener du det?
Er det ikke naturlig å ta det ved roten i utgangspunktet, altså gå rett etter patentet?

3 Likes

Synes ikke teorien er spesielt overbevisende Ruben. Sorry. Hvem skulle saksøke hvem?

1 Like

Det er mulig at teorien er tynn ja. Det til tross, så utelukker ikke det at det står et BP eller et annet stort bio-selskap som motpart bak Strawman ltd. Det er det antakelig mange som håper på, og som det antakelig spekuleres mye i fordi innholdet i prosessen er ukjent og identiteten til motparten forblir ukjent. I tillegg så blir forholdet heller ikke kommentert/guidet av Targovax (med unntak av små drypp som evt er delt face-to-face med noen aksjonærer)

Men i hovedsak så tenker jeg som så at med svært få kreftvaksiner godkjent av FDA, så synes det tvilsomt at noen av disse kan ha noen interesse av å gå etter TG i et forsøk på å få denne patentfamilien (som er langt unna kommersielle produkter) kjent ugyldig. Motsatt så hadde vel Targovax sent en anke til EPO og/eller tatt ut søksmål dersom noen av disse krenker egen IP ? I de pågående tvistene i kjølvannet av Covid så har partene (BioNTech, Pfizer, Moderna og CureVac) gjort begge deler - anket til EPO og tatt ut sivile søksmål med krav om erstatning.

Det synes derfor mer sannsynlig for min del at noen med teknologi i tidlig klinisk fase kan ha interesse av å eliminere/vingeklippe TG-patentfamilien før man selv kommer i kommersielt modus med en eller flere av egne kandidater.

My two (worthless) cents :grinning:

For de interesserte:

5 Likes

Ingen av oss vet, men i min verden er det ikke mer sannsynlig med et lite enn et stort selskap, og som du sier, et lite kan være en del av et større.

Polygon som er mye mer kunnskapsrik enn meg pekte på Immunitybio for en stund siden.

2 Likes

Ja, husker det, og det kan være et like godt “stalltips” som alt annet.

3 Likes

Ser ut som AVA passer godt på krona? Bare 3 dager igjen på vakt nå.

Hadde vært tragisk og fått de med på laget videre, men jeg har en magefølelse på at nettopp det skjer.

1 Like

I så fall kan EDW og LG søke avskjed, og GF velge et nytt kompetent styre i april. Om det i det hele tatt er noen vits i holde liv i selskapet etter en tilsvarende runde som sist på slaktebenken. Nekter å tro at det IKKE er mulig å løse det kortsiktige kapitalbehovet på annen måte denne gangen. Med kortsiktig så mener jeg inntil cRNA er modent nok til å få en deal eller dø. Sett Melanom på hold om nødvendig, og ellers knip igjen som en prippen gammel jomfru.

3 Likes

Ang. emi har Nano meldt at de ikke klarer å hente penger nå. Så får håpe alternativer finnes for Targo.

Blir nok ikke som sist, det har de ikke fullmakter til. En deal av et eller annet slag med påfølgende 20% rettet emisjon er det jeg har tro på. Ava’s interesse for å styre kursen gjør at jeg mistenker at de er med på et eller annet. Vi får se, svaret får vi mest sannsynlig til torsdag.

AVA (Modelio og andre svenske/EU garantister) er kortsiktige. Tror neppe den gjengen er med på noe som lukter +18-24 mnd tålmodighet.

Nei, det har du nok rett i. Vi får se, synes bare Ava salgsmønster er merkelig og et eller annet skal EW informere om på torsdag. Det har han jo sagt i mail som er lagt ut her på forumet.

Det er jo her EDW snakker om spesialistinvestorer og store helsefond. Men hvordan vil en slik deal se ut?

En 20% rettet emisjon på 1 kr vil ikke gi store runwayen…

Selskapet og dets fremdrift har lidd av dårlige aksjonærer. Det håper jeg EW og Gaal føler på. Særlig nå som de ønsker å virkelig satse, så ville det ikke være bra med samme folka eller type folka inn. Jeg tror det er jakt på gode investorer de har kjørt fullt fokus på nå i nesten ett år. Så er det bare å håpe de har gode ting å vise frem, ting vi ikke får vite og at de lykkes. Bra for Targovax og et plaster på såret for aksjonærene.

3 Likes

Kan jo hende de f.eks. hadde et bet på at det ville komme kursdrivende nyheter innen mars, men ser pengemangelen som et voksende problem relativt til sjansen for en kursendring og derfor trekker seg ut mtp. R/R? Noe sånt ville virket mer logisk for meg enn at de var med på noe hemmelig.

2 Likes

Det kan tenkes at Targovax ikke er lei seg for nedsalget av større kortsiktige eiere før eventuelle kursdrivende nyheter. Skal vi få vår første ikke sell on news event???

3 Likes