Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Ja, det hadde vært noe. Blir utrolig spennende på torsdag, et eller annet skal han informere om :+1:

2 Likes

Troen og tilliten til at selskapet skulle skape varige verdier på vegne av garantistene forsvant åpenbart like fort som oppgjøret av garantiene ble mottatt på bok. Interessen for selskapet som et investerings case på isolert grunnlag har vært fraværende fra dag en.

Jepp, alle emisjonsdrevne selskaper trenger en haug med godtroende småsparere i bunn som emisjonsdeltakerne kan trekke sin fortjeneste ut av. At disse har blitt borte gjør at emisjonsmodellen ikke blir bærekraftig, fordi det ikke er nok retail som vil holde kursen oppe så emisjonsdeltakerne kan selge med profitt. Så vi er tilbake til ønsket om en Mohn-type som kan bære kurs selv, og samtidig trekke inn en del retail til å bære kostnaden.

3 Likes

Nå er det litt over ett år siden forrige emisjon på 175 millioner kroner ble satt. Noen av disse aktivitetene må fundes videre, og noen nye aktiviteter må legges til på listen.

Dagens mcap på Targo er 190 millioner kr.

Håper Q4 gir noen oppløftende svar på veien videre og hvordan de har tenkt å funde videre planer…

ONCOS (~MNOK55)

· Colorectal cancer: Read out of collaboration trial in colorectal cancer with
peritoneal disease, ~30 patients 1H22;
· Mesothelioma: phase 1/2 combination trial with SoC chemo, 30 months mOS data
2H21; and
· Melanoma: Start the PD-1 refractory melanoma phase 2 platform trial to
explore multiple ONCOS-102 combinations, FPFV 2H22.

CMC (~MNOK 35)

· Manufacturing of clinical material for trials during the period; and
· Continue selective development activities for large scale manufacturing.

Pipeline extension (~MNOK 65)

· Data from in-vitro study with circular RNA, in the development of a novel
platform system for gene delivery and next generation RNA concepts with ONCOS
delivery vector;
· In vivo proof of concept data of ONCOS-102 systemic IV delivery;
· Bring next generation TG to the clinic with academic and commercial
collaborators;
· Explore novel MutRAS projects; and
· Maintain and build the patent portfolio.

Business operations (~MNOK 75)

· Personnel costs; and
· Corporate functions, support services.

5 Likes

Det er flere med lite penger i pungen:

6 Likes

Når alt annet strippes ned og cRNA tydeligvis må modnes, så er det jo her håpet ligger. Derfor er det litt skuffende at vi fortsatt må lese denne fortsatt litt defensive strategien for TG snart 18 måneder etter at det ble hentet penger siste gang. Hva med måloppnåelse karer ?

1 Like

De har ikke råd til å kjøre TG fase 3. Er det de har ønsket hele veien, men det er for dyrt.

1 Like

Om vi ser bort fra det økonomiske aspektet, er det ikke noe annet i TG-IP`n som kan være av interesse for Hubro enn det som allerede er solgt ?

1 Like

Har jo også satt seg selv på gjerdet i påvente av resultater fra 2 pågående studier som kan ende opp som SOC, men det ligger vel nærmest i kortene at TG er for salg ? Sånn sett så har det vært dårlig avkastning på siste EK som ble hentet inn når MNOK 10 fra Hubro er det vi har fått servert så langt. Hvor de 2 siste studiene (eller flere etter samme lest) vil ende kan vi enda ikke ta og føle på.

1 Like

Ser på ordrebilde at alle venter berre elendighet på Torsdag

Sikkert bare Ava som har våknet igjen.

Det blir nok slitsomt å karre seg over 1 blank etter Q4 som ender opp som et non-event. Akkurat det ligger vel i kortene pr i dag. Kjøpene i ordreboka som jeg kan se er av det særdeles tynne slaget.

Her er det god stemning ser jeg…

Hadde jeg vært så negativ til et selskap hadde jeg solgt og tatt tapet og gått videre.

4 Likes

For alt jeg vet så har du kanskje gjort det for lenge siden :grinning:

1 Like

Nei men så er jeg også mer optimistisk enn deg og tror de finner en løsning.

Du tror ikke TG kan gi penger.
Du tror ikke Oncos kan gi penger.
Du tror ikke CircRNA kan gi penger før lenge etter kassen er tom.

Hvis du med det synspunktet sitter med aksjer er det selvplaging.

1 Like

Er ikke negativitet, er status i caset. Altså base case at de vil slite veldig med å hente noe penger som monner. Er negativt å si de garantert vil gå konkurs i år, men like sannsynlig som at de vil komme ut av året med en grei mengde cash sånn det står nå. Mye usikkerhet, og håpet er oppklaring av noe av det på kvartalspresentasjonen. Spesielt om de har noen gode ideer i forhold til å få inn penger neste 3 mnd.

Det er en mer konstruktiv tilnærming ja :+1:

1 Like

Ikke selvplaging, men kraftig beslutningsvegring. Jeg hadde satt en mental sperre med dato 31/1 når det gjaldt avklaring av det kortsiktige kapitalbehovet, men sitter her fortsatt. På godt og vondt, og jeg beskriver det jeg ser og kan tolke på samme måte. Jeg tror fortsatt at teknologien har sin verdi og kan kommersialiseres, men tvilen om at selskapet har det riktige mannskapet om bord har gradvis blitt mye større.

Jeg sidder personligt forholdsmæssigt roligt og har handlet de sidste aktier for nærværende på 0,961 via en længere ordre. AVA sælger vel fortsat og det er god taktik at handle med yderligere rabat, når der er en sælger i markedet, der gerne giver rabat.

Kursen stod i 0,957 i juni ‘22 og bouncede derfra.

0,941 … lad os håbe den vender og sell off topper i dag :slight_smile:

4 Likes

Svaret på dagens bevegelser, og evt fremover, tror jeg vi kan lese av siste oppdatering på listene. Storebrand og DnB har våknet til liv.

1 Like