Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Ser frem til fortellingen om hvordan dette foregikk, hr. Statsmedister :wink:

6 Likes

Gratulerer alle sammen da var emisjons spøkelset borte for noen år :slight_smile:

4 Likes

[NORDNET LIVSFORSIKRING AS ] -1 127 887 -32,15%

Håper det ikke er likt salgspress i dag.

Nå er det faktisk opp til aksjonærene å sørge for høyest mulig innløsningskurs. Vi vet ikke om dette er en treskoaktør som shorter hardt før innløsning.

Så er det opp til ledelsen å sørge for en deal med cash før innløsning så VWAP enten er skyhøy eller at man kan cashe ut bond’en.

Et finansiert Targo bør opp til 1-2 mrd MCAP. Da er det bare å konvertere for min del. :slight_smile:

6 Likes

Det er kanskje den beste løsningen de kunne få til innenfor rammene.

Spent på hvordan kursutviklingen blir fremover, og spesielt etter første transje utløses. Den utløses etter EGF og er på 37,5 millioner kr. Volumvektet aksjekurs siste 3 dager i forkant avgjør konverteringskursen.

Det viktigste er imidlertid sikret, og det er arbeidsro for selskapet en god periode fremover.

Parallelt vurderer Targovax muligheter for å realisere det fulle potensialet
i selskapets nye og unike plattform innen sirkulært RNA

5 Likes

Se det er spændende. Tror lukkekursen afhænger af EW og teamet kl. 10🤞

1 Like

“Our strategy is to provide growth
capital for undervalued companies
with robust science and strong
management teams. In Targovax we
see significant upside potential in
the diversified pipeline led by
ONCOS-102 and complemented by a
platform opportunity in the cutting
edge circRNA program" Mustapha Raddi
Managing Partner Atlas Capital Markets)

21 Likes

Jeg håper virkelig dere har rett i at dette er bra, for konvertible obligasjonslån har et noe frynsete rykte og kjent som potensielle dødsspirallån. Om TRVX kan vise til raske resultater, kursen stiger og ikke minst holder seg der så er det selvsagt bra. Slik kursutviklingen har vært i biotek de siste årene må man krysse fingrene for det.

Går ikke kursen opp så er eneste måten for Atlas Capital Markets å sikre verdiene sine på å ta ut aksjer og dumpe dem. Vi vet jo alle hva det vil bety - ytterligere fallende kurser og kraftig utvanning. Det står at det er inntil 300mill, så tidspunktene de tar ut kapital, hvor mye og hva kursen er da kan være utslagsgivende - jeg håper de har fått til en god avtale på dette :pray:

1 Like

TME Pharma har samme deal med disse karene ser jeg…

1 Like

cRNA progressing rapidly.

Dette er en fantastisk mulighet. Godt å vite at alle institusjoner er så godt som ute. Nå er det opp til oss, om vi vil styre skuta i dass.

Dette ser ut som greie betingelser.

Får vi litt nyheter underveis blir det bra. Kanskje det har hopet seg litt opp hos EW.

Også skal Gaal på turne for å skape kjøpspress!!?

Er ikke sikker Targovax kommer under krona igjen.

Gratulerer @Bompiole @Profit og takk for at dere har hatt trua. Og alle dere andre selvfølgelig

4 Likes

Ja, dette kan bli bra. Kanskje det derfor har vært litt nyhetstørke for å ha litt i baklomma når disse uttakene skal gjøres. Viktig med høy Mcap på disse tidspunktene.

In Vivo cRNA er vel klart for første avlesning allerede i mai?

1 Like

Ikke fan av den type finansiering, men var vel få alternativer på nåværende tidspunkt.

1 Like

Jepp. Og hvem sier aksjene som konverteres må dumpes på OSL med short i bakgrunnen???

Det er vel Gaal sim jobb å skaffe seriøse folk. Og han har vel vist seg kapabel??? Her har institusjoner mulighet til å skaffe seg store slumper uten å drive kursen i taket.

3 Likes
5 Likes

har sagt det før og gjentar meg sjøl trur LG er et funn,tipper Targovax kommer til å bli en suksesshistorie.Og til alle som var kritiske til manglende finasiering har nå skifta til å bli kritiske til finansierings løysinga hadde eg berre rekna med.Lykke til til Ew og gjengen,pasientane og vi aksjonærer

10 Likes

Jeg tror kapitalbehovet og handlingsrommet for gjennomføring av melanomstudiet er for stort til at dette kunne finansieres med ny EK på tradisjonelt vis. Så da er vel dette et av svært få alternativ. Det blir mange nye aksjer og utvanning av dette til slutt, men selskapets resultater og interessen i markedet kan balansere for dette og vel så det. Over tid.

2 Likes

Dette er viktig, fra EW:
Den fleksible strukturen gir oss full kontroll over både beløp og tidspunkt for kapitalinnskudd, og dermed får vi forutsigbarhet til å skape resultater og bygge aksjonærverdier over tid, sier Erik Digman Wiklund, administrerende direktør i Targovax i meldingen.

3 Likes

Enig i mye og det er på mange måter viktigere at det blir medisin enn at man kortsiktig tjener litt.
Finansiering er ihvertfall et ikke-tema en stund etter dette, så da er det bare for EW og gjengen å skape verdiene :pray:

2 Likes

Elements tok et tilsvarende konvertibelt obligasjonslån i mai 2018. Etter innløsning og aksjedumping fra långivers side falt aksjekursen hele 93 prosent fra lånet ble tatt opp til desember 2019…

Les mer om hvordan slike lån fungerer her:

3 Likes

Men hvilken verdi klarte Element samtidig å generere rent fundamentalt?

Hvis TRVX ikke lykkes med gode data blir aksjen uansett nulles ut. Klarer de derimot å levere på data og up-front og det har kostet selskapet 100 mill i lån er det en no-brainer.

15 Likes