Dette gir de som sitter på aksjer en del kontroll hvertfall.
Håper vi ser en spleis på 10-1, så den jojo-tradingen og robotkjøret kan få litt vanskeligere forhold.
Dette gir de som sitter på aksjer en del kontroll hvertfall.
Håper vi ser en spleis på 10-1, så den jojo-tradingen og robotkjøret kan få litt vanskeligere forhold.
Bot på 4 mill for å unnlatt å rapportere 171 shortposisjoner Da lærer man nok til neste gang ja
Ja, det er selvsagt tilfelle, og TRVX er ikke akkurat Elements. Utfordringen er at det kan bli Atlas som styrer når dette skjer, avhengig av hvordan avtalen er utformet.
TRVX trenger kapital så dette er forståëlig, men jeg klarer ikke helt å juble ennå over dette valget. Det er overhodet ikke basert på noe negativt syn på aksjen - jeg har tro på selskapet. Det er mer basert på for mange dårlige opplevelser i biotek siste par årene.
Løsningen ligger forhåpenligvis i en fornuftig og kontrollert uthenting av kapital slik EDW antyder.
Konv prisen her blir jo snittkurs av prisen på aksjen forut for konv, så står aksjen i 10kr så vil jo konv prisen være høy, element vart jo gruset da dei ikkje skapte noe.
Eg har vertfall handlet på denne nyheten
Dette er absolutt det beste man kunne håpet på. Så får man se om finansiereren selger eller holder, uansett får de aksjer ikke så langt unna kursen på det tidspunktet, så med bare 8% rabatt ved hver inngang har de incentiv til å ha is i magen. Anyways, gratulerer til Targos aksjonærer. Ingen så denne komme, så bør føre med seg en god del lettelse. Har begynt å kjøpe meg inn jeg også. Var som sagt finansene som holdt meg tilbake, men dette var en veldig god avtale for Targo. Børsen glemmer fort og det vil sikkert være folk som klager på dette de neste årene, men de har ikke sett hvor vi var i går eller glemt det. Lykke til Targo
Aksjen ble jo gruset med en gang transjene staret. Så da har trvx det svært travelt mener du? For å unngå det samme.
Dersom selskapet ikke leverer så vil det gruses fort ja, men element hadde ett dårligere utgangspunkt da dei aldri hadde noe å levere
Bør være så og si 0 lokk på kursen helt til første transje går igjennom, den dealen her er så bra for børsen at det nesten er trist at dere som har vært trofaste bare fikk rundt 15-20% i gevinst på å ha sittet inne i stedet for å handle nå. Burde vært 50-100%. Men sånn er tullebørsen vår. Tror dere vil se god fortjeneste i dagene og ukene som kommer da, når markedet tar innover seg hva som har skjedd her.
Er du ute ettersom du ikke evner å fokusere på at T har fått finansiering fremover?
Ta deg en bolle
Hva med å ta ballen, ikke personen?
Veldig lenge siden det ja.
Skrev jo at denne finansieringen er fantastisk for forskningen, og da mener jeg seff også for selskapet, ansatte osv…
Har aldri sett tidligere at denne type finansiering har gagnet aksjonærene. Kom gjerne med eksempler om du har?
Men nok om den saken. Er det noen som fortjener kursoppgang så er det trvx-aksjonærer. Så håper på videre oppgang
Kanskje ikke alle disse selskapene som har cRNA?
Targovax er ikke i en slik posisjon nå at de kan hente penger i en emisjon. Emisjonsmarkedet er også forferdelig om dagen. Da gjensto det to muligheter for finansiering:
1 en avtale med et større selskap med solid upfront
2 en avtale ala det de presenterer i dag
Selvfølgelig ville alt 1 være å foretrekke men selskapet er ikke der i dag at en slik avtale er mulig. Derfor er jeg godt tilfreds med at de har sikret finansiering gjennom denne avtalen.
Selvfølgelig er dette en dyr finansiering og jeg ser at “dødsspirallån” allerede har blitt det mest populære skjellsordet på tråden. Det som avgjør om dette blir en dyr finansiering eller et “dødsspirallån” er rett og slett hva Targovax klarer å oppnå de neste 4-5 kvartalene. Får de ikke resultater innenfor CircRNA som tiltrekker seg større pharma blir også lånet et problem. Får de den fremgangen de tror og får med et BP på laget er det null problem å kvitte seg med lånet.
En annen ting er at selskapet nå har såpass lang cash runway at forhandlingsposisjonen er mye sterkere overfor større selskaper. Bordet er dekket for CircRNA - beilere, og nå har de arbeidsro til å utvikle dette og etterhvert arbeide mot en større deal på dette feltet.
5th Planet Games har en liknende avtale med Starbound Games Studio, men dårligere premisser, da de får 80% rabatt pdd. på sine transjer. Allikevel er aksjen opp 1100% siden avtalen ble inngått, fordi Starbound har holdt på aksjene og valgt aktivt eierskap over å bombe kursen.
Funcom fikk jo også et ca. sånt type lån, og det gikk bra til slutt
Er nok selve samarbeidspartneren her man er skeptisk til, siden de har historie på å ikke nødvendigvis skulle drive noe, men derfor er rabatten på maks 8% av 3 dagers snitt siste 15 dager veldig fin
Noen søk på Atlas Capital synes å vise at de kanskje ikke er fullt så store banditter som endel andre:
No notes or warrants were issued under the facility before its termination, Zamaz said, while Atlas Capital Markets has also sold its entire shareholding to a group of investors at the subscription price of 10.45 pence per share.
Om jeg ikke tar helt feil så er Macquarie Bank ikke noe dårlig selskap å investere med.
The facility can be drawn in eight tranches of up to GBP500,000. Macquarie Bank and Atlas Capital will purchase the convertible bonds at a fixed price equal to 95% of the principal amount, and Macquarie Bank will purchase the first tranche.
og så videre. Ser ikke helt ut som banditter og togrøvere spør du meg. @Martins har du noe konkret å vise til når du sier “de har historie på å ikke nødvendigvis skulle drive noe”? Konkret i negativ forstand.
Syns de viser en fin track record, og at de jobber med Macquarie nå er ikke noe dårlig attest: https://atlascapitalmarkets.com
har full tillit til at LG har kontroll på kven han tar med på laget
Bare kjappe google-søk på Element, Induct og Lavo. Men det er nok ikke helt sammenliknbart, som med 5th Planet Games og Funcom. Alle sine situasjoner er forskjellig.
tipper folkene i Atlas er mer seriøse enn nesegrevet i alpha blue ocean som filleristet element
Det var med Alpha Blue Ocean. Helt annet firma, helt andre folk. Jeg finner ikke noe negativt på nett i samme skala som man enkelt gjør med Alpha. Atlas har drevet på siden 2012, så man skulle tro det hadde vært flust av konflikter og konkurser i farvannet om de holdt på i samme stil.
Korriger meg gjerne.