Det er jo ikke uvanlig å ha gjeld i et datterselskap? Kan jo være muligheter her med sikkerhet i cRNA etter in vivo resultater. Det er jo et eget selskap som skal stå på egne ben eiet av TRVX.
Jeg er trygg på at om et fond skal kjøpe seg inn så blir det direkte i morselskapet. Med den finansieringen de har presentert i dag ser jeg ikke behov for at Circio skal ha egen finansiering de månedene de beregner det tar å få på plass nok data for en avtale.
Helt uvesentlig info for de fleste, men siden vi er på småprat og man deler sine meninger, tro og forventninger så er det i alle fall på det rene for min del at nå skal det økes betydelig med aksjer.
Det er langt fra risikofritt, men de har løst opp i en betydelig floke i dag. Noen turte å liste seg frempå med noen ideer om at de fikk ikke de flinke folkene over til selskapet og var så lugne i holdningen var det ikke for de hadde sikret seg en finansieringskilde på et eller annet vis. De tankene var selvfølgelig for gode til å være sanne, men det var faktisk innertier.
Aksjonærene må ikke blø med 70 % verdifall og tegningsretter, de har ordnet cash godt inn i 2025. På den tiden skal de rekke å publisere mye data og ha is i magen til å gjøre dealer uten å stresse.
Jeg blir overrasket om ikke flere vågale biotekinvestorer nå tørr å satse på caset igjen, det var en betydelig derisking vi fikk i dag.
Kursen i det korte bildet er uvesentlig, det vil selvsagt være et overheng av selgere her. Trenden har vært nedadgående lenge, men når vekten av kjøpere blir tyngre regner jeg med litt fart frem mot sommeren og posisjonering for det som kan vise seg å bli en gamechanger for EW og aksjonærene.
Jeg synes dette innlegget oppsummerer dagens situasjon helt perfekt.
Og som det nevnes i første avsnitt, Atlas er også best tjent med HØYEST mulig kurs!
Når bonds skal konverteres til aksjer, så er det bedre for dem å eie en viss prosent av en stor kake enn av en liten kake. Atlas, Targovax og vi aksjonærer sitter i samme båt.
En ting som blir viktig for kursen er om Atlas sitter, om bare en periode, stille med aksjene de får. Det blir ekstremt bull om de er langsiktige her. Da har vi fått hovedmålet, som var en stor langsiktig eier som bidrar med cash. Om så bare til litt ut i 2024, så har vi virkelig grunnlaget for en god kursoppgang. Men dumper de hele veien blir det ikke så hyggelig, da er det ekte resultater som blir det viktige. Uansett, vi får se hva de finner på. Om de skulle holde er det rett til månen, så det er ingen incentiver for dem i å selge, annet enn å redusere risiko. Men på siden deres omtaler de selskapene som portefølje-selskaper, vi får se bare vente og se. Forventer at de shorter før de får aksjene og så leverer tilbake de de mottar, så lenge markedet ikke støtter opp om aksjen. Viser vi styrke vil det være en dårlig strategi å shorte. Da bør de heller sitte. Blir spennende å se.
Hadde de vært så langsiktig som det skrives her så hadde det vært formulert ihvertfall en liten lockup periode.
Selvfølgelig i dagens marked er det alltid risiko for både makro og skadeskutt biotech segment.
Håper for all del at Atlas sitter å ruger en stund så vi får ut litt cRNA data, men jeg tviler
Short av en av transjene vil jo være på flere millioner aksjer, så det vil vel være synlig i aksjonærlistene temmelig raskt
Ja, de er tjent med med høy Mcap og ikke minst litt volum i aksjen før de ber om konvertering. Det betyr kanskje at de venter til nyheter, eller i forkant av forventede nyheter.
Hvor skal de få disse shorteaksjene fra med dagens aksjonærmasse. Tviler på at de får lånt noe av HC/Radforsk og andre på topp 10. Det blir jo som å skyte seg selv i foten og ødelegge for TRVX. Utenom topp 10 er det lite aksjer og stort sett småaksjonærer, de vil nok ikke binde seg opp til utlån vil jeg tippe. Det kan kanskje være noen som kjøper seg opp i aksjen og tilbyr utlån, vi får se?? Hadde det vært Rec eller Nel så hadde saken vært annerledes
Når det gjelder salg av aksjer fra Atlas så vil de også være forsiktige. De har jo også noen regler å forholde seg til ift snittvolum (kan selge kun 25% av ukevolum). Så de vil nok selge når det er driv i aksjen og stort volum (på nyheter).
Hvis de må selge da. Får jo brukbar rente og avkastning også om de bare løses ut
De enorme svingningene er en lekegrind for kortsiktige.
Jeg mener igjen det bør spleis til 10-1 helst 20-1
Pcib opp 20%,Targo ned 3% skal ikkje ver enkelt.
Det må en eller flere sterke eiere til i Targovax. Tror ikke vi kommer utenom. Det spiller liten for småsparere å tape 10% på hundre tusen et par tre ganger. Inn og ut.
10mill omsatt fikk aksjen til å stupe høsten 2021, noe som gav Ava og andre en gavepakke.
Det blir vel igjen en selvoppfyllende profeti, hvor noen roper selg og det selges. Bææ
Egentlig litt naturlig utvikling. Igår var det stort volum og noen som har ventet på en mulighet til å få ut litt aksjer solgte på det. Noen er sikkert fortsatt litt usikker på hva dette innebærer og har tatt ned risikoen litt. Ikke store volumet nå og hvis noen vil inn etter å ha vurdert finansieringen som god så kan det bli litt fart ut over dagen?
Vurderingen av finansiering avhenger av kursutviklingen. Så får vi se da
Jeg tenker småfisk som meg selv, skal holde seg unna Targovax! Vil tro enkelte som for noen dager siden har flagget det ene stor kjøpet etter det andre, har tatt sin fortjeneste og er ute. Det er bra at Targo har fått litt ro det neste året og litt til! Så får vi småfisk gå inn når ting er litt mer oversiktlig.
Jeg skjønner ikke en dritt av aksjekursen, er denne finansierings avtalen virkelig så dårlig at kursen bør gå ned ? Skulle jo tru at med finansiering så har Targovax en større mulighet for å lykkes en uten finansiering. Faen som jeg hater Oslo børs noen ganger !!!
Må vi vente på kliniske resultater før det blir en varig oppgang?
Det er kanskje ikke overraskende om markedet forholder seg avventede til den første transjen er utbetalt, og hva ACM foretar seg etter denne. Det kan også bety at det er resultater fra cRNA som først og fremst blir avgjørende for kursbevegelsene og MCAP. Foreløpig er vi i limbo.
Tålmodighet gutter.
Det kan være du har rett i det RubenAyala.
Da har vi et finansiert Targovax med in-vivo cRNA data. Som er likt, eller bedre enn hva de to andre avtalene i feltet ble gjort på. I tillegg to andre produkter. Da lurer jeg på hva Oslo Børs vurderer MCAP til?
Ikke godt å si. Situasjonen er litt uklar akkurat nå synes jeg. Finansieringen er på plass og det kan være stor oppside i cRNA, men nedsiden som markedet åpenbart legger vekt på er det som følger av ACMs opptreden etter utbetaling av transjer og VIP
s de neste 4-18 mnd.