Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Mente du var for positiv i situasjonen før denne avtalen Birgitte, men du fikk jo rett :slight_smile: Og poenget med bro-finansiering er godt. De kan til enhver tid kvitte seg med avtalen om de får en god deal på CRNA eller annet de neste 3 årene. :slight_smile:

3 Likes

Jeg må lese meg opp på dagens meldinger og lytte til presentasjonen, men det første som slår meg er jo at dette ikke er finansiering som strekker over 3 år. Kun t.om Q2-Q3/2024 med gjennomføring av melanom del 1 før kassa er tom nok en gang. Og kanskje enda merkeligere; slik avtalen beskrives (eller slik jeg forstår den er utformet) så kan heller ikke Targovax hente ut mer enn ca MNOK 140 fra lånet i denne perioden og før kassa er tom.

Stor tro på deal på cRNA før Q2/Q3-2024 med andre ord, eller er det noe jeg ikke har forstått ?

1 Like

Det er helt sikkert. I tillegg må jeg jo si at de er veldig forsiktige med pengene. Fått til mye med sist innskudd, og fortsetter fremdriften sånn er det imponerende.

Henter 100mill over MCAP på greie betingelser. Det betyr vel at noen satser på i gjøre penger på at kursen stiger. Dette er langt bedre enn sist. Nå må de bare få inn seriøse aksjonærer igjen, og de har ventet på finansieringen, som nå er på plass. Det kan skje veldig mye bra fremover.

2 Likes

Jepp, et finansiert Targovax tenker jeg bør ligge rundt 1mrd i market cap. Ikke på 191M som nå. Det er litt mer komplisert enn det, men at fair value skal opp tenker i hvert fall jeg, selv med de aksjene som kommer. Ville satt 2-2,4kr/aksje som et foreløpig kursmål om jeg skulle laget en analyse nå, da medregnet alle aksjer i avtalen. Rundt 5kr/aksje uten. Får se hva husene gjør.

2 Likes

Avtalen strekker seg vel over 36 måneder og de kan hente ut 25 mill hvert av de siste 10 kvartalene og litt mer de to første, Hvor leser du at det kun gjelder til Q2-Q3/2024

1 Like

Kassa er tom igjen - sånn sirka - ved utløpet av Q2-Q3/2024 med full pupp på melanom. Selv med MNOK 275 fra lånet, og som man heller ikke kan hente ute mer enn MNOK 140 fra i samme periode med transjer som skal ha min 3 måneder mellom hver uttak. Men altså, her er det muligens noe jeg ikke har forstått ?

1 Like

276 millioner kroner netto over en treårsperiode.
Transje 1 på 36 millioner kr
Transje 2 på 30 millioner kr
Resterende transjer på 25 millioner
Minimun 3 mnd mellom hver transje
Første transje i Mars/April

Det betyr man ikke får en tykk lommebok, men akkurat nok til å holde det gående. Cashburn blir gjerne 30-40 millioner kr i kvartalet etter studieoppstart. Da er ikke 25 millioner i obligasjonslån pr kvartal fett.

Hele saken nå er at de får arbeidsro til å starte Melanoma-studien og få mer data på cRNA. Caset i Targo på mellomlang sikt er pre-klinisk deal for cRNA og da slipper man å utløse flere transjer. Jo mindre Atlas er involvert jo bedre. Da får man håpe på pre-klinisk deal H2 2023 / H1 2024.

Rosinen i pølsa er fremdeles: Parallelt jobber vi med ytterligere alternativer for å
maksimere potensialet i vår unike plattform innen sirkulært RNA

3 Likes

Blir nok problematisk å starte Part-2, så jeg heller nok mer mot at det gir arbeidsro inntil mer cRNA data og melanom Part-1 data foreligger. Om ikke selskapet klarer å høste frukter av dette arbeidet innen slutten av 2024, så spiller det vel strengt tatt ikke noen rolle uansett ?

3 Likes

Enig i det, men det er misvisende å presentere det som finansiering over 3 år, for det er det ikke så langt jeg kan se. Og kanskje mer positivt, det ser ikke ut som selskapet forutsetter det heller, om man blir tvunget til å lese mellom linjene.

Det du ikke helt tar med i den beregningen er hvordan kostnadene fordeler seg i perioden hvor studiet pågår.

Før det er ferdig før vi masser av informasjon. De kan velge å ikke kjøre det videre om det ikke virker lovende.

Helt tydelig var EW på utlisensiering i dag igjen. I tillegg var det trykk på studiets design som er fra et biologisk perspektiv meget bra, og hvordan dette oppfyller kravene til registreringsstudie. Det har jo blitt en mye større greie med biologiske data enn tidligere.

1 Like

Er ganske sikker LG og resten har god innsikt i at dette pr nå var beste løsning og at mykje her er avhenig av cRNA resultat,er rimelig sikker på dei er i dialog med fleire selskap.Har stor tru på det mannskapet EW har satt ihop.nå får dei litt tiltrengtarbeidsro.tipper kursen vil stige gradvis framover,er som aksjonær fornøyd med jobben som gar blitt gjort siste året

1 Like

Kursen vil bare stige om insiderne viser å ha tro på planen framover. Og det gjøres ved innsidekjøp, mener jeg. :raised_hand:

vi får sjå

Ble en liten post her og. Selv om låntypen har noen negative sider med seg så endrer det ikke faktum at de nå har tilgang på penger som gir de trygghet fremover. Selskapet stiller seg vesentlig sterkere nå enn før denne meldingen spør du meg.

8 Likes

Hvis vi ikke har en CircRNA-deal i boks utpå høsten neste år skal jeg revurdere mitt standpunkt, men nå har de god arbeidsro i den perioden de selv har skissert det vil ta å få med seg en partner på CircRNA. Det er gull verdt.

3 Likes

Jeg regner kun på del 1 og MNOK 2/hode Q3/2023-Q1/2024

Cash blir vel noe sånt som dette uten kostnader?
66+36(mars2023)+30+25+25+25(mars2024)+25+25+25+25(mars2025)
102 (Mars2023)
132
157
182
207 (Mars 2024)
232
257
282
307 (Mars 2025)
332

1 Like

Cash 66 mnok ved Q4; 30 millioner i casbhurn pr/Q.

Da er man nærmere 40 millioner i mars før en får påfyll på første transje. Så er fremtidig cashburn rundt 40 millioner med studien i gang. Igjen, dette er ikke fett, men akkurat nok.

2 Likes

Når vi kommer et par-tre kvartaler frem i tid kan de være kommet langt med dette også:

“In parallel we are pursuing additional strategic opportunities to fully unlock the value and potential of our circRNA platform, which we are rapidly advancing at the Karolinska Institute in Stockholm” said Erik Digman Wiklund, CEO of Targovax.”

7 Likes

De trenger jo ikke å gjøre avrop på pengene hvert kvartal og dermed så kan de jo vare i inntil 3 år.

1 Like