All ære til dem som var så lure å solgte i går på 25% opp,angrer at jeg ikke solgte i går,selv om tapet er stort,så ser jeg ingen framtid hær,er en gjørmekjørt aksje som for blir i - minus land.
Sikkert mange som har hørt på Aksjesladder i går. Rimelig bekmørk prognose derfra.
Muligvis endnu et stop loss raid under kronen for at riste svage retailere ud med yderligere rabat. Man ser jo tydeligt købsposterne på 0,9 - 0,95 som ellers normalt plejer at ligge skjult, men pt. handles der på den rigtige side af kronen, så det kunne da tænkes TRVX lukker i plus.
150.000 aktier op til grønne tal … det er jo peanuts.
Lad os give markedet et par dage til at absorbere alt der er solgt under kronen i februar, plus eller minus dét, der blev vekslet i går med 11,2 mio aktier omsat.
Selskabet er finansieret og der kommer ikke flere frie aktier i markedet via emi for nærværende, måske endda aldrig mere (dog pænt spekulativt), så hvis man ønsker en bid af kagen, vil prisen sandsynligvis øge.
Det har vært sagt at større investorer har avventet at TRVX får på plass finansiering. Det vil vel vise seg de neste ukene og månedene om de kommer inn etterhvert. I mellomtiden får pessimististene bare kose seg med dystre “analyser”.
Hva slags prognose kom de med da?
Kaller dette kategorisk et dødsspirallån som FT burde forby i i børsnoterte selskap her hjemme, og at det er ubegripelig at norske selskap biter på slike lån. Ingen av deltakerne i podden har imidlertid lest låneavtalen. Det er liksom ikke nødvendig.
Person 1: “Jeg kan ikke 100% si at dette er en dårlig avtale, da måtte man kanskje lese avtalen”
Person 2: “Nei, det trenger man ikke, det er…det er…”
okei…
Jeg går ut fra at du holder deg milevis unna Targovax i all fremtid Ruben når du har så negativt syn på finansieringen. Du har forøvrig sutret i månedsvis om at de ikke ville klare å få finansiering og fortsatte i går etter at den kom, så jeg håper du finner et selskap du virkelig liker.
Jeg forstår egentlig ikke hvordan du kommer frem til denne slutningen. Jeg søker kun en avklaring av hvordan strukturen i låneavtalen skal forstås, og om det er en eller flere obligasjonseiere som vil stå i lånet til enhver tid og om notene på MNOK 2,5 er omsettelige eller ikke.
edit. : ikke at det har noen betydning, men min første reaksjon i går var faktisk “hatten av fra en grinebiter”
De som løp etter og kjøpte Targovax på toppkurser 1,25-1,28 i går føler seg nok ikke så smarte i dag…
Når det er sagt ser det ut som om aksjen fortsatt har god støtte på godt innarbeidede 1,00 og ikke minst i hele intervallet 0,95-1,00.
Aksjen handles nå lavere enn før meldingen om finansieringsløsningen kom. Jeg er enig med TheObserver i at vilkårene i dette konvertible obligasjonslånet både er mer transparent og aksjonærvennlig enn det som for eksempel Elements hadde.
Litt overordnet er vi vel der at nå har T fiksa finansiering til det meste av planene sine. Om ikke den beste løsningen - finansene (de går altså ikke konkurs før om noen år) er på plass.
Det er jo det som har blitt diskutert mest her siste månedene. Så den er løst.
Selv tror de på cRNA deal og at deres cRNA-løsning er vesentlig bedre enn andre som vel har gjort eminente og store upfront deals siste året?
De er jo subjektive i presentasjonen i går. Men jeg oppfatter at de mener de skal få en skikkelig bra deal på cRNA - om ikke altfor lenge.
Sitter man rolig, eller øker litt er innsatsen kanskje 10 ganger mer verdt om 6-12 måneder. Mer sannsynlig enn usannsynlig slik jeg oppfatter selskapet.
Og de har alle penga de trenger for å få det til.
spot on også min tankegang,har siden eg gikk inn i Targovax i nesten ett år hørt at største ankepunktet til Targovax var manglande finasiering i et håplaust marked.Når så LG går og ansetter tidligere kollega var eg nesten sikker på dette var løyst.Det som forundrer meg no er at det skal kritiserast fra alle hold på måten finasieringa vart løyt,veit sjølvsagt det ikkje er en optimal løysing men sjå rundt om i biotek sektoren og markedet ellers.Florer ikkje akkurat med risikovillig kaptial.Mitt valg om å gå inn i Targovax var pga cRNA,EW står jo nesten og sei dei har fleire interiserenter,og at dei har ei unik tilnærming.EW og T.H er vel som pionerer og store kapasiteter på nettop denne teknologien!!.Når det er sagt har EW holdt omtrent alt han har komunisert til markedet den tida g har vore aksjonær,og det er det eg forholder meg til.Nye dyktige ansatte,finansiering løyst,hot teknologi,fleire bein dette verdesttes nå til 1 kr pr aksje Mcap ca 190 mill.Eg trur at etter ferien befinner vi oss i ei ny verd med ny prissetting
Vi er da vitterlig mange her inne som har handla denne aksje på både 7, 9 og 11 - i tillegg til at vi sikkert har noen fra NOK 28-gjengen med oss. Hvis du tror 20 øre rokker ved selvrespekten tar du feil.
Problemet er at verdiskapingens refleksjon i kurs settes av tradere. Samme tankegang som brukes ovenfor selskaper med omsetning brukes her, og da blir det ikke så bra. Derfor er det helt håpløst med 200mill aksjer på ei krone og uten en solid eierstruktur.
I går påsto du at de ikke kunne få ut mer enn 140 mill fordi de ville gå tom for penger. Du la også frem et excel-ark hvor du mente kassen kommer til å være på minus 50 millioner ved slutten av 2023. Pluss diverse andre negative vinklinger.
I rest my case.
Meget enig her. Forstår simpelthen ikke, at der er så mange kritikere af Atlas aftalen. Alternativet ville være en kæmpe rabat til nye aktionærer i endnu en emission - og til kæmpe frustration for nuværende. Atlas har købt sig til en lottokupon på (næsten) samme vilkår som alle andre aktionærer. De har EN interesse - at TRVX kommer til at mangedoble sig når/hvis en CrnA aftale bliver realiseret.
Put aktierne i skuffen og lås den de næste par år. Men stop ny med at beklage jer over TRVX strategi. Det er kloge mennesker med stor erfaring. EW fremstår yderst dedikeret på at ville lykkes. Jeg har stor tiltro og is i maven frem til 25.
Ja, legg ballen død. Verken du eller jeg kommer noen vei videre i denne meningsløse utvekslingen.
Markedet mener låne avtalen er dårlig og gir usikkerhet, få noen inside kjøp som viser at de har tillit til sin egen plan så snur det nok. PSUer som er gitt gratis og er dyrere enn dagens kurs, teller ikke
Good one.