Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Jeg håper at alle de som telte på knappen de siste månedene om dette var et selskap man skulle fortsette å eie eller ikke nå har fått litt mer ro i kroppen og ser at ting kan løse seg bare ledelsen er dyktige nok. Nå vet vi at det ikke kommer en ny emisjon a la desember 2021, nå er det andre som har tatt den finansielle risikoen, selv om våre verdier fortsatt kan oppleve juling.

De svarte godt i mail til både meg og andre at de sikter seg inn på en deal for cRNA i løpet av 2024, det har de god økonomisk dekning for å jobbe mot nå. Ganske så befriende for både oss og ikke minst de som selskap.

Nå vil fremtidig aksjekursutvikling handle om kliniske data, fremdrift, samarbeidsavtaler og dealer, ikke daglig push om hvor jæ… neste emisjon vil bli, om det i det hele tatt er mulig å gjennomføre en.

14 Likes

Ser ut som det viktigste for kursen er at Targos aksjonærer husker å spise frokost, lettelsen etter lunsj er nok knyttet til mindre følelsesstyrt handel etter at man har fått litt mat i magen. :stuck_out_tongue:

Ja, men er er liksom poenget mitt også. Det kan synes som at det ikke forutsettes at lånet skal utnyttes fullt ut, for det strekker ikke til om alle mål skal nås i løpet av 3 år. Altså cRNA deal eller annen kapitalisering innen Q2/Q3-2024.

2 Likes

Cash blir vel noe sånt som dette uten kostnader?
66+36(mars2023)+30+25+25+25(mars2024)+25+25+25+25(mars2025)
102 (Mars2023)
132
157
182
207 (Mars 2024)
232
257
282
307 (Mars 2025)
332

Hvor får du 140M fra?

1 Like

Ja, dette var jo den midlertidige løsningen vi var ute etter før det drar seg til med In Vivo og mer info rundt cRNA. Mye kan skje på veien og hvis selskapet skulle bli interessant for ekspertinvestorer eller andre og kursen går mye opp så kan man jo alltids også kjøre en emisjon hvis de ønsker det. De kan jo fortsatt få til en avtale TG/Oncos eller noe annet som drar cash inn i kassa som da fører til at det ikke er nødvendig å bruke obligasjonen.

2 Likes

image

Eller sånn fra hofta når det gjelder totaliteten som sikkert kan vri og vrenges på:

image

1 Like

Jeg er så enkelt skrudd sammen at jeg tror de gjør følgende når de forhandler om en finansieringsavtale:

De ser på hva de har i dag, på budsjettert cash ut (og evt inn) pr kvartal fremover ut fra de aktivitetene som er planlagt. Så legges utbetalingene fra lånet opp etter dette.

Jeg tror ikke de sier at “Vi går nok tom for penger i midten av neste år men vi signerer på avtalen likevel”.

4 Likes

Det er vel litt inntekt fra støtteordninger på veien? Tenker det skal lite til i ditt eksempel for at man får lang runway. Vi får se hvordan det blir i praksis. Tror selv ikke burn blir så høy som 61m/kvartal i Q3, men vi får se :slight_smile:

3 Likes

Yepp, men det synes liksom som at cRNA skal høste frukter allerede innen utløpet av Q1-2024. Så da har man kanskje allerede kontroll på det også ? Det er kanskje inenfor disse rammene at man bør lese konsekvensen/resultatet av denne finansieringa. I så måte ingen grunn til å hyle og skrike om dødsspirallån, og det som verre er ?

2 Likes

Det får tiden vise :slight_smile: Har dog sterk tillit til Erik på medisin-fronten, så tror de skal få til mye som frister andre, men om det er nok til en deal med upfront får vi se. I hvert fall kult at vi faktisk får se denne gangen :slight_smile: Og ikke trenger å leve med usikkerheten om det skjer.

Hadde de fått til noe tilsvarende TG-dealene på Oncos kunne selskapet gått med veldig lav cash-burn. Det hadde også vært en fin vei å gå for oss.

2 Likes

Så du mener de er 50 millioner i minus i Q4 i år Ruben?

Kommer an på melanom og kost på cRNA, men det er neppe en del av planen nei. Poenget mitt er hva med status medio 2024 uten kommersialisering ?

Hvis du tror ditt regnestykke er i nærheten av riktig bør du skrive til styret og gjøre dem oppmerksom på at de må begjære oppbud allerede i Q3.

Leser du alltid teksten slik som fanden leser Bibelen? Jeg bommer sikkert både på melanom og cRNA, poenget er likevel at lånet ikke kan finansiere alt særlig mye lenger enn ut Q2 2024.

Jeg forutsetter at de har kontroll på dette og stoler mer på selskapet enn på dine tall Ruben.

2 Likes

Det gjør du nok med rette. Men både selskapet og moi forutsetter nok kommersialisering innen Q1/Q2 2024.

Ikke godt å vite, men velger å tro at de har bedre oversikt enn oss, og at de er minst like gode på pluss og minus.

Så, jeg kommer til å handle Trvx gjennom 2023. Så er det best å komme seg ut om man forventer at det ikke er avkastning å hente. Pest å ta tap, men sånn er det.

Targovax henter et betydelig beløp på greie betingelser i et surt marked. Fortsatt pipes det. Ikke bra nok. Når blir det bra nok?

Vedr. deal på cRNA sa EW fra Q4 2023. Altså inneværende år. Anslag type som de to som er gjort. Det siktes mot. Antar det ikke blir bra nok heller.

Det er mye positivt her, eller er jeg helt på jordet?

10 Likes

Jeg er enig med deg @Takk at dette er utrolig positivt. Så får andre bekymre seg for hva som evt kan skje om over ett år :wink:

6 Likes

Fire caser. Det er viktig en får utløst transje 1 så fort som mulig. Cashburn blir også avgjørende.

image

4 Likes

Hvis noen vil lese igjennom dagens presentasjon :blush:

8 Likes