Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Det opplegget her utelukker ikke at det kommer andre penger inn. Det er emisjonsfare om et år. Løpet blir ikke lagt så selskapet er konkurs før resten av pengene kan hentes ut. Den realistiske holdningen må man ha. Nå ligger forholdene til rette hvertfall, så får tiden vise.

2 Likes

Stresser ikke så veldig, vi har god tid til å se på finansene i framtidige rapporter. I dag bør være en dag for feiring :slight_smile:

5 Likes

Syntes dette var en god løsning med finans og veldig stødigog saklig presentasjon. Har økt drastisk da de nå kan få arbeidsro fremover. Takker for kjøp på lave 7% opp. Regner med at det kommer positive analyser og videre oppgang når megler klanen har forhøyet denne presentasjonen

Selv om ikke aksjekursen responderer like godt på denne fantastiske løsning på finans og webcast, tipper jeg stor oppgang fremover tross dårlig børsklima. Er komfortabel med kjøp idag, men var tvilende til rapport idag.

Vanligvis er d smart å selge for Q, slik jeg har erfart med biotek men Ikke IDag!

11 Likes

For å følge dette resonnementet videre, bør det vel komme innsidekjøp nå da, siden kaninen er ute av hatten?

1 Like

Må huske at Targo ikke kaster penger etter sine ansatte :stuck_out_tongue_winking_eye: De har god kostnadskontroll, så blir nok ikke så mye til overs til innsidekjøp. ^^

1 Like

Da blir kursen for aksjene Atlas mottar lav isåfall, skin in the game av insiders og ikke bare PSUer vil snu kursen. Tror jeg :+1:

Nei her er det lite til overs :smiley:

1 Like

Helt utrolig fra 25% til 3% søppel null tro at d noengang begyner å stige,var noen som skreiv at hvis dette selskapet fikk penger i kassa ville kursen hoppe opp​:see_no_evil::hear_no_evil:

Bare å gratulere aksjonærene i Targovax med å klare en oppgang på hele 3,35% etter at selskapet sikrer penger til prosjektene sine. Helt håpløst å skjønne hvor logikken er…

7 Likes

Regner med at det blir lite nyttig å lese ut av listene etter dagens handel. Selv med brukbart volum.

2 Likes

Logikken ligger nok i det at “aksjonærene” er et samlebegrep for litt av hvert.
Det interessante er ikke handel på en enkeltdag, men hvordan denne nå vil trende videre.

Edit: Det er jo heller regelen enn unntaket at noen tradere skal ut ved stengetid. Ikke overraskende bra volum i dag. Volumvektet snitt ser ut til å være 1.17, som er 15% over gårsdagens sluttkurs som også var opp. Det er heller ikke overraskende at kursen har seget ned helt siden før jul, med usikkerheten som har ligget der vedr finansieringsløsning. Etter dagens avklaring er det grunn til å tro at diskusjonen fremover i 2023 vil dreie seg mer om teknologi og resultater enn emisjoner.

4 Likes

Joda, sant det, men skjønner bare ikke at det må lempes ut aksjer i den mengden det gjøres for å hindre oppgang. Hver gang det gikk litt oppover så kommer det dumper på et par hundretusen aksjer. Får nå iallefall håpe at de som er kortsiktige fikk tømt seg i dag og at vi kan se en jevn stigning i tiden fremover.

4 Likes

3,35% er uansett bedre enn minus. Kunne like greit havnet i minus. Ingenting overrasker meg på denne børsen

2 Likes

Søpple aksje som dette burde blitt fjernet fra børs,bergen bio steig nesten like mye på ingen nyhet,hadde håpet stigning i dag men her er d ikke håp lenger.

Fjern den fra porteføljen du hvis den er der da…

1 Like

Pcib MCAP på 100mill
Nano MCAP på 85mill
Targovax MCAP på 185mill

Det er bare å gratulere!

Trvx :champagne::champagne:fornøyd aksjoner :+1::+1:

5 Likes

Han (Atlas) sier også at cRNA er fremtiden

3 Likes

Hengte meg opp et par utsagn på webcasten. EDW gjorde et poeng av å understreke at når det gjelder cRNA så møter/snakker man med en annen type investorer som ikke er interessert i noterte papirer. Da lukter det samarbeid og lisensiering, og muligens at man allerede har pratet mye med noen. Slik kontakt ble vel også nevnt på CMD i september. Ikke sant @Takk ?

LG nevner at det er restriksjoner på bondholdernes salg av konverterte aksjer i markedet, slik at det ikke kan “dumpes” mer enn “25% av weekly trading volume”. Dette finner jeg ikke igjen i obligasjonsavtalen. Men uansett, hvordan etterleves dette i praksis ?

(Når sannheten om finansieringen endelig kom for dagen, så lurer jeg også på om AVA/tidligere garantister har vært, og evt blir en brikke her i tiden fremover. Jeg antar at disse obligasjonene er omsettelige, og at ACM i hovedsak er tilrettelegger ?)

1 Like

Det er vel ganske klart at det hviler et ansvar på aksjonærene her… Faller kursen, så blir det ikke pent. Stiger kursen, så blir det ganske bra, faktisk.

Håper Targovax hjelper til med å få kjøpere på banen. Også om vi skal skyte oss i foten igjen??? Ikke trygg på aksjonærene som der er nå. Vi trenger noen med penger og trua, som støvsuger. Skulle gjerne vært meg.

Den kontakten ble nevnt på CMD @anon79663630 og det ganske klart.