En kan slite med å se det ene eller det andre når det gjelder finansieringen av Targovax.
Dette er en brofinansiering ingen ting annet.
Det er risiko med den - ja som det er med alt annet her i livet. Det er risiko med å leve man kan jo dø.
EDW har levert siste år - han har vurdert risikoen med å ha en slik finansiering opp mot å ikke ha finansiering er en bedre løsning.
EDW og Herr Gaal har selvtillit til at T vil løfte inn kapital nok for å drepe såkalt “dødsspilar” finansiering. Husk på det vinner T i dette veddemålet så har dette vært en genial avtale.
Mitt utgangspunkt er at EDW og hans gutta Herr Gaal har levert på alt siste år.
Gaal har fått med seg nå et nyansatt business talent. Det blir trøkk nå på forretningssiden i T.
EDW og Gaal tror jeg kommer til å levere slik at finansieringsavtalen blir ok både for Atlas og Targovax. For den er slik at leverer T så er den fortsatt bra for alle parter.
Leverer ikke T så går det tilh… for alle.
Atlas har inngått avtalen fordi de ser at T har et stort potensiale.
Om ikke hadde de aldri inngått avtalen. De er ikke dumme.
Men de håper nok på at norske aksjonærer er dumme nok til ikke å se det enorme potensialet i T slik at de kan få en stor eierandel.
Min holdning - EDW kommer til å levere og ivareta Radforsk og andre aksjonæres sin investering.