Har kjøpt min del
Fikk ikke tid å følge med på denne nyhets oppdaterte dagen her . Og som endte" noe" overraskende nedover før close. Men fikk lagt inn et kjøp som endte litt i minus til slutt ser jeg Det bekymrer meg ikke da dette går inn i min allerede større beholdning i TARGO! Har fått hørt gjennom presentasjonen og E. Wiklund samt L. Gaal fremføring var tydelig og klar. Den beholdningen som nå kommer selskapet i hende etter hvert gjør at de kan arbeide uten større økonomisk press fremover.
Og jeg er overbevisst om at kursen vil sette retning nordover etter hvert nå. Jeg har god tid
Og til dere dønn negative…selg dere ut !
Nope, dette er ikke noterte obligasjoner og Atlas kan ikke flippe / dytte forpliktelsen over på andre.
Enten sitter de obligasjonene eller så konverteres det til aksjer, men det skjer «inhouse», de kan ikke involvere tredjepart.
Bondholder will hold. Men må det nødvendigvis være ACM ? 25M tranche=10bonds gir jo BH fleksibilitet, men det kan jo bety at det er 10 deltakere - obligasjonseiere - i hver transje.
Det står: Atlas will hold….
Ja, ser det, men er ikke så sikker på om det skal tas bokstavelig. Men det kan nok selskapet svare på.
Hvorfor kan det ikke tas bokstavelig? Skal de bare helt lemfeldig skrive det i presentasjonsmaterialet, stemme over det på EGM og så viser det seg ikke å være slik allikevel?
Her er tekst fra børsmeldingen, håper ikke det er like lemfeldig og fritt til å tolkes som man vil:
The bonds will not carry any interest and can be converted into shares at the discretion of Atlas
Som kan ha flere deltakere i hver transje. Som sagt dette kan jeg be om at LG/IR bekrefter.
Nei nå Ruben slår du alle rekorder i å konstruere problemer. Det står svart på hvitt. Nå har du malt på i flere uker om at de ikke kommer til å klare å skaffe penger og nå tror du ikke på hva selskapet selv skriver.
Her finner du masse nyttig informasjon
Gjør deg selv tjenesten og hør på callen fra 6 minutter @anon79663630.
Der forteller CFO med rene ord gangen i tranchene og hvem som gjør hva.
Han sier dessverre der det samme som presentasjonen viser med ord, så vi kan antakeligvis ikke forholde oss til akkurat den informasjonen han kommer med der.
Han sier for sikkerhets skyld:
Atlas vil sende melding til Targovax om at de ønsker å konvertere hele eller deler av tranchene.
Targovax vil dermed umiddelbart melde til markedet at konvertering finner sted, til hvilken pris og hvor mange aksjer det tilsvarer.
CFO avslutter med å si:
It will be full transparency to you our shareholders.
Som en liten add-on til de som sammenlikner dette med andre aktører og deres metodikk så var det alt annet enn full transparency i det de holdt på med.
Jeg prøver å finne svar på noe jeg lurer på. Det er faktisk ikke verre enn det.
Er Atlas overbevist om cRNA plattformen, så kan det være de ønsker å sitte på mest mulig frem til en deal. Med stigende kurs blir dette bra for alle parter.
Nå som det har blitt levert på alt siden EW tok over, og jeg synes det er helt vanvittig bra jobbet, så er det mulig at det skjer litt fremover også.
De nevner:
- Deal cRNA frem Q4 og fremover. Stor, større.
- Spesialistfond på eiersiden.
- TG utvikling
Kina er noe som ligger der. 30mill for å signere, så må de vel være ivrige på å få det i klinikk, da kommer det mer penger. Akkurat dette har jeg avskrevet, men man vet ikke sikkert.
Kommer første runde på 2kr, er det ikke veldig utvannede. Kommer det mer driv og høyere kurser er det ganske så bra.
Imens er det kamp om pengene og å komme seg over den kneika her er bortimot håpløst, slik det har vært. Det gjør avstanden til konkurrentene større.
Må gjenta. cRNA program progressing rapidly… Når det skal gjenspeiles i tilliten som aksjonærene har?
Igjen velger jeg å stole på heEl-Wed. For en leder.
Noe som er verdt å nevne er at på CMD i høst, så ble sykehusene som ble nevnt som aktuelle valg presentert for melanomstudiet som medium. Og at de likte det fremfor prestisje-sykehusene, fordi tilgangen til personal og pasienter som passet bra var mer tilgjengelig. Samtidig ble det sagt at det mest sannsynlig var utelukkende USA som gjaldt.
Nå derimot skriver og sier de at det er prestisje-sykehus i både USA og Europa. Tydelig ikke bekymret for konkurransen fra andre studier. Heller ikke legenes interesse. Det må da være et godt tegn?
Ble litt overrasket over denne uttalelsen i dag, forventninger til deal ligger faktisk bare 8 mnd frem i best case.
Det er åpenbart at deres cRNA skiller seg fra andre som er syntetiske og Targovax kan nå solid tumours, noe de andre ikke kan.
Nå venter de (og vi!) på in vivo svar for å få bekreftet modelleringene de har gjort, noe de er sikre på vil fungere.
Dette vil være tidenes børsmelding fra selskapet og er ventet til sommeren.
Når de kan sette to streker under svaret på at de har markedets råeste og mest effektive cRNA har de kanskje bare trukket på en av tranchene.
Å frykte for særlig utvanning pga av Atlas-dealen blir veldig passivt, men jeg tror mange synes det er verdt å legge fokuset på dette versus den vanvittige oppsiden cRNA representerer ved suksess.
Alle vet at biotek kan feile, men nailer de dette blir det endelig fest på Oslo Biotek-arena igjen!
I en avtale om et obligasjonslån så er det kun Nordic Trustee/Norsk Tillitsmann og manager av lånet (som i dette tilfellet antakelig er ACM) som vet hvem som er obligasjonseiere. Så med dette så mener nok LG innsikt i, og melding om konvertering til aksjer som gjøres underveis.
Tror vi kan sammenligne ACM med tilrettelegging av lånefasiliteter som f.eks Arctic og andre gjør her på berget.
Nå tolker du fælt mye på vegne av CFO og forteller hva han burde ha sagt fremfor det han sa.
Du legger egentlig opptil at CFO er på tynn is og ikke klarer å formidle hvordan dette foregår.
Alle vet at Nordic Trustee er mellommann i obligasjonsmarkedet, inkludert CFO.
Men som du skrev lengre opp; dette vil du avklare direkte med CFO.
I mellomtiden forholder vi oss til det CFO fortalte oss i dag om hvordan disse konvertiblene er satt opp og hvordan de calles, enten av Atlas eller Targovax.
Jeg delte min maildialog med selskapet forrige uke. Regner med at du gjør det samme, spesielt siden du mener CFO traver litt urent og tilfeldig overfor markedet i sin kommunikasjon.
På Q3 svarte LG at han optimistisk med tanke på deal i løpet av 2023. Nå er det endret til tidligst Q4’23 / Q1’24. Men at de er såpass spesifikke denne gang tolker jeg som at man går over i seriøse forhandlinger ved In Vivo data; 6-9 mnd forhandlingstid. De har allerede sagt de har innledende samtaler med flere parter.
Er det ikke passivt å gjøre det motsatte, altså ikke ta en eventuell utvanning med i beregningen?
Man har all grunn til å ha fokus på dette også. Alt etter hva aksjekursen er og hva Atlas faktisk finner på å gjøre kan det ha konsekvenser for aksjonærer. Ved Q4’23 har man sannsynligvis aktivert minimum 3 transjer på totalt 91 millioner i nominell verdi.