Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Det vet jeg ikke helt, det handler vel om hvordan de kan benytte dagens cashbeholdning? Har Atlas gjort krav på at de skal parkere egne assets og herfra kun trekke på kreditten? Jeg klarte ikke å fange noe spesifikt her.

Jeg legger til grunn at dersom selskapet verifiserer sine modeller fra teknisk proof of concept til replikasjon i in vivo så er ikke kursen lengre ved mcap 200 mnok, ergo er jeg ikke bekymret for at også Atlas gjør en kule på en tranche eller to dersom de holder skjema med å melde dette sommeren 2023.

Jeg tror at det er rimelig å anta en verifisering som er bedre utprøvd enn dealene andre syntetiske kandidater er inngått på vil legge lista høyt for dealen TRVX kan inngå. Vi er nord for 150 MUSD upfront hvis man kan speile det som er skjedd i feltet fra før.

4 Likes

Det er bare å sette opp et regneark på dagens beholdning og forventet cashburn. Jeg klarer ikke se at de kommer utenom kvartalsvis aktivering av transjer. Gjerne oftere også. Leser man innkallelsen til EGF står det:

with at least three months between tranches, or such shorter period as agreed from
time to time between Targovax and Atlas.

1 Like

Hva om Circio AB klarer seg selv etterhvert? Hva om det blir penger på TG?

De skulle bruke dette med forsiktighet. Det er ikke sånn at Gaal tar permisjon til lånet er brukt opp. Han tenker å fortsette. Hva kan har får til? Det er bra produkter bak, som det er et marked for, hvor det er dirv.

Men, bestemmer markedet at dette skal gå dårlig, så gjør det det. Det er bare å selge lavere enn man kjøpte. For å se kursen gå nedover. Kanskje inn en runde til? Ta litt mer tap. Så konstantere at det er en forferdelig aksje. I mellomtiden får trvx penger og jobber videre.

4 Likes

Det har vært en fin dag for Targovax og aksjonærene.

Kursen har vel også gått opp 8-9% de siste 2 dagene. Alt ligger nå til rette for at selskapet vil få mer oppmerksomhet fra media, analytikere, investorer og biotek bransjen.

Kreftvaksiner utviklet i Norge kan bli en hit fremover,. Slår Ultimovacs til med knallresultat på sine studier så vil dette sette fokus også på andre norske selskap. Da vil Targovax ligge meget strategisk til for oppmerksomhet med sin cRNA og de andre studiene.

Jeg ser for meg nå en gullperiode for norske biotek og fremst ligger U og T som er i slekt og muligens NYKD men jeg er redd kostnadene er i ferd med å løpe løpsk der.

Og G Gudernack har vel ca 734000 aksjer i T i sitt selskap nr 34 på aksjonærlisten.

2 Likes

Parterdeal ja, men man kan jo finansiere Circio AB som et selvstendig selskap før det og la det være selvgående.

2 Likes

Jeg vil helst ha Circio som et 100% eid datterselskap til vi får en større avtale. Det tror jeg ledelsen vil også. Får vi en slik avtale rundt årsskiftet er kursen på TRVX på et helt annet nivå.

1 Like

Skulle svare her, men jeg tenker bare på bilskilt jeg nå.

Ser risikoen, men også mulighetene. Kanskje jeg ryker på en smell. Hvem vet.

3 Likes

Enig

Hvordan vil dette se ut? Hva sitter Morselskap og aksjonærer igjen med?

Vi vil alle det samme :grinning: Håp og tro er vel og bra, iblandet litt pessimisme/realisme :nerd_face:

1 Like

Si at et par fond kjøper seg inn på en gitt verdivurdering, trykkes aksjer og det blir penger på bok. Da slipper trvx å betale for Hansen og hans aktiviteter?

Det jeg har vært mest redd er at trvx har mått ta en dårlig og for tidlig deal på cRNA grunnet press på penger. Det skjer ikke nå. Det er en enorm lettelse. For det er jo her pengene ligger…

5 Likes

Det er jo ikke uvanlig å ha gjeld i et datterselskap? Kan jo være muligheter her med sikkerhet i cRNA etter in vivo resultater. Det er jo et eget selskap som skal stå på egne ben eiet av TRVX.

1 Like

Jeg er trygg på at om et fond skal kjøpe seg inn så blir det direkte i morselskapet. Med den finansieringen de har presentert i dag ser jeg ikke behov for at Circio skal ha egen finansiering de månedene de beregner det tar å få på plass nok data for en avtale.

5 Likes

Helt uvesentlig info for de fleste, men siden vi er på småprat og man deler sine meninger, tro og forventninger så er det i alle fall på det rene for min del at nå skal det økes betydelig med aksjer.

Det er langt fra risikofritt, men de har løst opp i en betydelig floke i dag. Noen turte å liste seg frempå med noen ideer om at de fikk ikke de flinke folkene over til selskapet og var så lugne i holdningen var det ikke for de hadde sikret seg en finansieringskilde på et eller annet vis. De tankene var selvfølgelig for gode til å være sanne, men det var faktisk innertier.

Aksjonærene må ikke blø med 70 % verdifall og tegningsretter, de har ordnet cash godt inn i 2025. På den tiden skal de rekke å publisere mye data og ha is i magen til å gjøre dealer uten å stresse.

Jeg blir overrasket om ikke flere vågale biotekinvestorer nå tørr å satse på caset igjen, det var en betydelig derisking vi fikk i dag.

Kursen i det korte bildet er uvesentlig, det vil selvsagt være et overheng av selgere her. Trenden har vært nedadgående lenge, men når vekten av kjøpere blir tyngre regner jeg med litt fart frem mot sommeren og posisjonering for det som kan vise seg å bli en gamechanger for EW og aksjonærene.

22 Likes

Jeg synes dette innlegget oppsummerer dagens situasjon helt perfekt. :ok_hand:

Og som det nevnes i første avsnitt, Atlas er også best tjent med HØYEST mulig kurs!

Når bonds skal konverteres til aksjer, så er det bedre for dem å eie en viss prosent av en stor kake enn av en liten kake. Atlas, Targovax og vi aksjonærer sitter i samme båt.

9 Likes

En ting som blir viktig for kursen er om Atlas sitter, om bare en periode, stille med aksjene de får. Det blir ekstremt bull om de er langsiktige her. Da har vi fått hovedmålet, som var en stor langsiktig eier som bidrar med cash. Om så bare til litt ut i 2024, så har vi virkelig grunnlaget for en god kursoppgang. Men dumper de hele veien blir det ikke så hyggelig, da er det ekte resultater som blir det viktige. Uansett, vi får se hva de finner på. Om de skulle holde er det rett til månen, så det er ingen incentiver for dem i å selge, annet enn å redusere risiko. Men på siden deres omtaler de selskapene som portefølje-selskaper, vi får se bare vente og se. Forventer at de shorter før de får aksjene og så leverer tilbake de de mottar, så lenge markedet ikke støtter opp om aksjen. Viser vi styrke vil det være en dårlig strategi å shorte. Da bør de heller sitte. Blir spennende å se.

3 Likes

Hadde de vært så langsiktig som det skrives her så hadde det vært formulert ihvertfall en liten lockup periode.

Selvfølgelig i dagens marked er det alltid risiko for både makro og skadeskutt biotech segment.

Håper for all del at Atlas sitter å ruger en stund så vi får ut litt cRNA data, men jeg tviler :blush:

1 Like

Short av en av transjene vil jo være på flere millioner aksjer, så det vil vel være synlig i aksjonærlistene temmelig raskt

1 Like

Ja, de er tjent med med høy Mcap og ikke minst litt volum i aksjen før de ber om konvertering. Det betyr kanskje at de venter til nyheter, eller i forkant av forventede nyheter.

Hvor skal de få disse shorteaksjene fra med dagens aksjonærmasse. Tviler på at de får lånt noe av HC/Radforsk og andre på topp 10. Det blir jo som å skyte seg selv i foten og ødelegge for TRVX. Utenom topp 10 er det lite aksjer og stort sett småaksjonærer, de vil nok ikke binde seg opp til utlån vil jeg tippe. Det kan kanskje være noen som kjøper seg opp i aksjen og tilbyr utlån, vi får se?? Hadde det vært Rec eller Nel så hadde saken vært annerledes :slight_smile:

Når det gjelder salg av aksjer fra Atlas så vil de også være forsiktige. De har jo også noen regler å forholde seg til ift snittvolum (kan selge kun 25% av ukevolum). Så de vil nok selge når det er driv i aksjen og stort volum (på nyheter).

4 Likes

Hvis de må selge da. Får jo brukbar rente og avkastning også om de bare løses ut

2 Likes

De enorme svingningene er en lekegrind for kortsiktige.

Jeg mener igjen det bør spleis til 10-1 helst 20-1

2 Likes

Pcib opp 20%,Targo ned 3% skal ikkje ver enkelt.

3 Likes