Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Det må en eller flere sterke eiere til i Targovax. Tror ikke vi kommer utenom. Det spiller liten for småsparere å tape 10% på hundre tusen et par tre ganger. Inn og ut.

10mill omsatt fikk aksjen til å stupe høsten 2021, noe som gav Ava og andre en gavepakke.

Det blir vel igjen en selvoppfyllende profeti, hvor noen roper selg og det selges. Bææ

Egentlig litt naturlig utvikling. Igår var det stort volum og noen som har ventet på en mulighet til å få ut litt aksjer solgte på det. Noen er sikkert fortsatt litt usikker på hva dette innebærer og har tatt ned risikoen litt. Ikke store volumet nå og hvis noen vil inn etter å ha vurdert finansieringen som god så kan det bli litt fart ut over dagen?

2 Likes

Vurderingen av finansiering avhenger av kursutviklingen. Så får vi se da

Jeg tenker småfisk som meg selv, skal holde seg unna Targovax! Vil tro enkelte som for noen dager siden har flagget det ene stor kjøpet etter det andre, har tatt sin fortjeneste og er ute. Det er bra at Targo har fått litt ro det neste året og litt til! Så får vi småfisk gå inn når ting er litt mer oversiktlig.

1 Like

Jeg skjønner ikke en dritt av aksjekursen, er denne finansierings avtalen virkelig så dårlig at kursen bør gå ned ? Skulle jo tru at med finansiering så har Targovax en større mulighet for å lykkes en uten finansiering. Faen som jeg hater Oslo børs noen ganger :face_with_symbols_over_mouth: !!!
Må vi vente på kliniske resultater før det blir en varig oppgang?

4 Likes

Det er kanskje ikke overraskende om markedet forholder seg avventede til den første transjen er utbetalt, og hva ACM foretar seg etter denne. Det kan også bety at det er resultater fra cRNA som først og fremst blir avgjørende for kursbevegelsene og MCAP. Foreløpig er vi i limbo.

2 Likes

Tålmodighet gutter.

3 Likes

Det kan være du har rett i det RubenAyala.

Da har vi et finansiert Targovax med in-vivo cRNA data. Som er likt, eller bedre enn hva de to andre avtalene i feltet ble gjort på. I tillegg to andre produkter. Da lurer jeg på hva Oslo Børs vurderer MCAP til?

1 Like

Ikke godt å si. Situasjonen er litt uklar akkurat nå synes jeg. Finansieringen er på plass og det kan være stor oppside i cRNA, men nedsiden som markedet åpenbart legger vekt på er det som følger av ACMs opptreden etter utbetaling av transjer og VIPs de neste 4-18 mnd.

All ære til dem som var så lure å solgte i går på 25% opp,angrer at jeg ikke solgte i går,selv om tapet er stort,så ser jeg ingen framtid hær,er en gjørmekjørt aksje som for blir i - minus land.

Jeg ser det slik:

Finansieringsløsningen, som består av konvertible obligasjoner, har vanligvis en kupongrente og forhåndsavtalte kursintervaller for innløsing. Dersom utsteder har solid kontantstrøm og tilbakebetalingen er tilnærmet sikret, kan en obligasjonseier se seg tjent med å få betalt renter og full innløsing ved forfall. Dette er typisk for selskaper med god kredittrating hvor selv usikrede obligasjoner anses som trygge.

For Targo sin del så er bildet ganske annerledes. En eventuell kontantstrøm er avhengig av en avtale med upfront fra BP/MP. Obligasjonene er usikret, kontantstrømmen er teoretisk og da vil obligasjonseier ha betalt for den risikoen som ligger i caset. Da må utsteder jenke på kravene og avvike fra betingelsene solide cash cows får i obligasjonsmarkedet. Det blir meningsløst at et selskap uten inntekter skal betale renter på obligasjonene så lenge man er i en posisjon der man vil trekke på lånefasilitetene som er etablert. Derfor beregnes renten i praksis etterskuddsvis for hele perioden ved at obligasjonene kun kan innfris med en premium, og også ved at nettoprovenyet reduseres.

For å kompensere ytterligere for risiko, gis obligasjonseier call options for hver transe, som igjen gir mulighet for å sikre at lånet som er ytt blir tilbakebetalt gjennom mulig salg av aksjer i markedet. Det er ene og alene opp til obligasjonseier om de ønsker å benytte seg av denne opsjonen. Dersom obligasjonseier vil maksimere profitten på en isolert transe vil det være naturlig å ønske lav VWAP i dagene før innløsing, og så booste kursen før salg. Som en finansaktører med ønske om å tjene penger antar jeg det er dette som kan skje, dersom de ikke ser value prop’en som ligger i Targo på lengre sikt.

Min take er derfor at vi kan se store svingninger rundt eventuelle innløsninger, men det kan like gjerne skje at de velger å se an innløsing eller bare innløser og holder aksjene.

Ingen vet hvor haren hopper.

Når det er sagt så er aksjonærene sin egen verste fiende i Targo, det letes med lys og lykte etter negative momenter. En lav aksjekurs er direkte ødeleggende på alle mulige måter.

Jeg holder, og vurderer å øke fortløpende hvis markedet ikke tror på cRNA deal. For det tror jeg nemlig er ganske sikkert at kommer.

Lykke til! :blush:

16 Likes

Sikkert mange som har hørt på Aksjesladder i går. Rimelig bekmørk prognose derfra.

2 Likes

Muligvis endnu et stop loss raid under kronen for at riste svage retailere ud med yderligere rabat. Man ser jo tydeligt købsposterne på 0,9 - 0,95 som ellers normalt plejer at ligge skjult, men pt. handles der på den rigtige side af kronen, så det kunne da tænkes TRVX lukker i plus.

150.000 aktier op til grønne tal … det er jo peanuts.

Lad os give markedet et par dage til at absorbere alt der er solgt under kronen i februar, plus eller minus dét, der blev vekslet i går med 11,2 mio aktier omsat.

Selskabet er finansieret og der kommer ikke flere frie aktier i markedet via emi for nærværende, måske endda aldrig mere (dog pænt spekulativt), så hvis man ønsker en bid af kagen, vil prisen sandsynligvis øge.

4 Likes

Det har vært sagt at større investorer har avventet at TRVX får på plass finansiering. Det vil vel vise seg de neste ukene og månedene om de kommer inn etterhvert. I mellomtiden får pessimististene bare kose seg med dystre “analyser”.

7 Likes

Hva slags prognose kom de med da?

1 Like

Kaller dette kategorisk et dødsspirallån som FT burde forby i i børsnoterte selskap her hjemme, og at det er ubegripelig at norske selskap biter på slike lån. Ingen av deltakerne i podden har imidlertid lest låneavtalen. Det er liksom ikke nødvendig.

3 Likes

Person 1: “Jeg kan ikke 100% si at dette er en dårlig avtale, da måtte man kanskje lese avtalen”

Person 2: “Nei, det trenger man ikke, det er…det er…”

okei…

2 Likes

Her har kanskje @Boms noen synspunkt han vil dele ?

1 Like

100 % tradere, 0 % fundamentalt.

Sjelden hørt så overfladiske mennesker noen gang. For øvrig første gang jeg hører Aksjesladder, og helt klart siste gang. Forstår at konseptet deres funker for tradere, men her blir det for enkelt. Bare det å sml med Element og Lavo er helt krise.

Skulle likt å se hvilke Targo-aksjonærer som vil låne ut aksjer til Atlas for å bidra til total utradering av egen aksjeverdier, som sladdergutta insinuerer.

6 Likes

Jeg går ut fra at du holder deg milevis unna Targovax i all fremtid Ruben når du har så negativt syn på finansieringen. Du har forøvrig sutret i månedsvis om at de ikke ville klare å få finansiering og fortsatte i går etter at den kom, så jeg håper du finner et selskap du virkelig liker.

10 Likes