Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Budskapet fra selskapet (og ACM) er tydelig nok det. Så det kan man tro på, eller ikke. Jeg hang meg nok mer opp i at du også skrev “historik”. For om du har noen solskinnshistorier å dele om ASO (ikke ACM) så er det nok mange som vil trekke et lettelsens sukk.

1 Like

Det er vel sminket bra opp.

Det er vel kun halvparten av det som er brukt, som er åpene for konvertering til aksjer? Ikke rammen?

Høyringsfrist: 7. mars 2023​​

16 Likes

Nynorsk faktisk

Mye styr for 3 pax

En annen utfordring er om selskapet klarer å beholde kritisk personell når framtidsutsiktene er så usikre. Kursen kommer nok dessverre til å være gruset til etter en endelig avklaring og evt. nyheter fra selskapet.

Kursen er “kun” ned 10% etter at avtalen ble presentert. Hovedårsaken er HC salg av minimum 3,5mill aksjer. Uten denne avtalen og et slikt salg så tror jeg kursen hadde vært enda lavere, så vi skal ikke overdramatisere dette.

5 Likes

Prisen er ca 20 mill lavere for hele selskapet. Det er ikke all verden i den store sammenhengen.

5 Likes
9 Likes

Tenk hvor mye enklere (og tillitvekkende) dette hadde vært om ASO først tok 20% jfr siste vedtak fra GF, deretter en tilsvarende avtale med en mindre ramme enn det vi nå skal stemme over med til dels ukjente variabler.

Den første transjen med en liten oppjustering som EK med lock-up i en rettet emisjon hadde gjort susen, og kanskje roet nervene til de fleste.

Bingen hvor midlene kommer fra (ASO er et JV mellom ACM og Arena Investors) er mer enn stor nok :grinning:

6 Likes

I den situasjonen TRVX er nå så hadde jeg vært fornøyd med at de hadde utsatt Oncos 102 til 2024 (etter avtale på cRNA) og hatt et minimalt uttak fra avtalen med Atlas slik at utvanningen blir så lav som mulig. Ingen krise å utsette Oncos 102 og vi bør ikke gi bort mer enn nødvendig til Atlas. TG kan bare kjøres da den studien ikke koster allverden.

2 Likes

Det er i prinsippet det de har gjort. Utsatt. De kommer heller ikke til å haste med innrullering for at studien skal dra så lite midler som mulig. Noen få pasienter andre halvår skal vi klare.

Altlas ønsker maksimal tilbake i denne avtalen og det er gjennom at det går bra med Targovax. Fores det på med positive nyheter, og selskapet har forbedret nyhetsstrøm, så er det ikke sikkert det blir så ille for hverken oss eller Atlas

3 Likes

Vi skal nok ikke glemme de akademiske interessene her, og hvor management kommer fra. Det sagt, så tror jeg nok at planen likevel er at det skal utnyttes minst mulig av lånerammen. Altså, cRNA skal fortsatt berge stumpene. Dessverre så blir vi satt ut av den store rammen som presenteres og den potensielt store utvanning den kan medføre. Kanskje uten grunn, men det kan vi liksom ikke være trygge på. Jeg hadde vært fornøyd med finansiering ut Q1/H1-2024, men ser at ASO kanskje ikke hadde akseptert det uten bedre vilkår enn det vi kan se pt.

3 Likes

EDW sa tidligst tidspunkt for en potensiell deal for cRNA er Q4’23 - Q1’24.

Targo må da trolig trekke nærmere 100 millioner av Atlas frem mot årskiftet, og sannsynligvis noe inn i 2024 om en skal holde selskapet gående. Så har man risikoen rundt en potensiell deal for cRNA - både med timing, verdi og om det i det hele tatt blir.

Slik jeg ser det blir minimum 1/3 av bruttoverdien av avtalen trukket.

5 Likes

Det er nok en riktig antakelse ja med innrullering til melanom dersom den finner sted innenfor den samme tidsrammen.

3 Likes

Det er tre runder og sikkert en grei antagelse. Om får vi 100mill aksjer til? Det hadde vært helt greit det.

Pengene kommer fort om Targovax ber om det, så i det ligger det at de kan kjøre ned kassa mer enn om de jaktet en finansiell løsning. Det kan være noen viktige uker…

4 Likes

Det skal bli deilig å bli kvitt HC. De har vel en plass i styret også. De var en verkebyll på kursen ved siste emisjon ved at de ikke vill være med å støtte TRVX. I tillegg så dumpet de 12mill T-retter slik at kursen/T-rettene stupte og vi måtte gjennom en emisjon på 1,76. De var en sterk bidragsyter til at kursen krakket. Nå ser det ut til at de ødelegger på samme måten og gir Atlas unødvendig billige aksjer hvis de velger konvertering.

Hva slags “største eier” er dette?

4 Likes

Kaster litt opp i munnen når jeg tenker på hc

2 Likes

Er vel muligens dei som nå legger ut store poster til salgs

2 Likes

Forhåpentligvis er det mange institusjonelle tidligere eiere som ikke klarer å beholde mageinnholdet om Targovax lykkes. Når, jeg mener selvfølgelig når.

4 Likes