Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Jeg forbauses over at selskapet bruker så langt tid på å avklare hva som er den vesentlige forskjellen mellom “Investment Agreement” og “Bond Loan Agreement”. I mitt hode så er innkallingen til EOGF ikke gyldig slik den er presentert og med følgende anbefaling fra styret:

“Investeringsavtalen inngått mellom Selskapet og Atlas Special Opportunities, LLC den 16. februar 2023 godkjennes”

3 Likes

mulig dei endrer litt på den??

Bare om mange nok bryr seg.

1 Like

ja men trur ikkje du ledelsen har fått ein del henvendelser?

Jo, det er jeg sikker på at de har fått, men jeg tror fortsatt at majoriteten av aksjonærene ikke har oppfattet at det er åpenbare nyanser her, og at det faktisk finnes to avtaler med kompatibelt men ulikt innhold. Hva f.eks med formuleringer om reelle obligasjonseiere, tilbudsplikt, og hvordan ASO kan unngå å komme i den situasjonen dersom det ikke er ønskelig ?

4 Likes

I mangel av større aksjonærer som backer finansielt, hva kunne fordelen vært for oss private aksjonærer å organisere oss litt samlet?

Ser for meg at vi “lett” kunne samlet stemmer for en type fortrinnsrett emisjon eller obligasjon med samme vilkår som Atlas, dersom vi fikk muligheten. I alle fall dersom minstebeløp var typ 10 000 og ikke 1 000 000.

Det kommer en oppdatering fra selskapet ASAP, vi skal slippe å spekulere mer :smiley:

Her er mail fra Renate:

Hei…

Takk for henvendelsen.

Vi skjønner det er mye forvirring rundt avtalen og frustrasjon blant aksjonærene. Vi jobber med alle parter for å gjøre all informasjon tilgjengelig på nett, og i tillegg planlegger vi en webcast neste uke for å svare på alle spørsmål. Invitasjon til dette vil komme i løpet av denne uken, så fort all logistikk er på plass.

Jeg håper du har anledning til å delta.

36 Likes

Du er på ballen må jeg si :wink:

Takk for info.

Jævlig bra @TheObserver!

Og, ja, jeg også tenker det kunne vært fordelaktig med en organisering av det som nå er mange små. Noen som har litt peiling og som man kan store på vurderinger til.

Tipper TI nå er største eier i Targovax med god margin.

2 Likes

image

5 Likes

Vi må jo anta at alle steiner er endevendt, og at det ikke fantes noen bedre alternativ. Men likevel:

5 Likes

9 Likes

Drøyt at de ikke kommer med all informasjon når låne tilbudet er et faktum.

1 Like

Synes de har gjort en god jobb med oppfølging av spørsmål nå. De svarte ut meg kjempe kjapt ang. short-delen av avtalen. Så setter pris på det at Atlas har gått med på å ikke shorte aksjen. Da er de låst til å selge etter avtalen maksimum, som er relativt lave beløp av det de får inn av aksjer hver runde. Gitt at handelsvolumet holder seg noenlunde. De har dog ikke blitt sperret fra å kjøpe, så om de skulle ønske det er det slik jeg leser det helt åpent for at de handler aksjen om de ønsker det.

Anyways, flott avtale så lenge Atlas holder sin del av dealen. Om markedet får bekreftet at de holder seg til avtalen bør markedet bli mer positive til Targos muligheter på CRNA osv. Nå virker det også som investeringsviljen i bio er noe opp i det siste, så håper noen mirakler kan skje her etter hvert hva angår kurs. Men som alltid vil markedet vente på bekreftelser, så ser for meg heller rolig oppgang enn “50% over natta” med mindre noe stort skjer på avtale-fronten.

4 Likes

Jeg leser det som om de konvertible obligasjonene er omsettelige, så om det ikke er vilkår at kjøpere av obligasjonene ikke også tiltrer «investeringsavtalen» er jo det et hull i sikkerhetsnettet mot shorting.

1 Like

Hvordan skal de ellers vri seg unna en evt budplikt ?

12 Likes

Kred for jobben du gjør her med å avdekke detaljer i denne avtalen. :+1:

4 Likes

Ja men tror du ikke at det er mulig å shorte T uansett om det er ditt høyeste ønske?

Det er jo allerede nesten 200 mill aksjer i omløp så noen vil vel uansett falle for fristelsen om å låne ut?

Så en trenger vel ikke disse evt nye aksjene for å sette en short?

«Atlas have assured us… » Dette er finans, da skriver man avtaler om det man er enige om. Verden er full av uforutsette hendelser, og om dette ikke skulle vært omsettelig kunne de vel like gjerne strukturert det som en låneavtale med rett til konvertering til aksjer.

Ikke særlig proft det der.

@Birgitte Jeg tenkte ikke så mye på shorting her men like mye «avtalen» om at det ikke skulle selges mer enn 25 % av en ukes volum.

5 Likes

Spot on. En direkte konvertibel låneavtale mellom ASO (or who ever) og Targovax. Akkurat som TM og BGBIO.

ASO opptrer på vegne av mange ulike aktører (affiliates). I dette caset deltakere som skal svelge unna 120 obligasjoner a MNOK 2,5

3 Likes