Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

120 bonds på 12 kvartaler… (men jeg fokuserer kun på de fire første, feiler de på cRNA deal er det over)

Jeg skjønner at man er skeptisk her, men synes det Atlas kun får vrangvilje her. Mulig de fortjener alt fra svarte helvete, og at dette er en dødsspiral, men jeg klarer ikke se logikken.

Show me the math…

1 Like

EDW sa de hadde sjekket/hentet inn referanser på Atlas

1 Like

De gjorde referansesjekk på andre selskaper finansiert av Atlas. Sagt på callen

1 Like

Matta ligger i utsagned “Atlas er ikke en langsiktig eier”.

Skjønner det, men hvordan skal de kunne gruse kursen?

  1. Selger de mer enn 8 % under innløsningskursen taper de penger
  2. De kan ikke selge noe særlig volum uten å gruse kursen

Så da mener dere at Atlas bevisst vil tape penger her?

1 Like

Nettopp!

men jeg fokuserer kun på de fire første, feiler de på cRNA deal er det over

Skulle ikke selskapet sitte med cRNA PoC In-Vivo data tidlig 2023 ? Burde man ikke kunne gjøre en beslutning allerede da ?

De taper penger på de første transjene, deretter får de desto større andel av selskapet. Kursen vil styres ene og alene av Atlas.
Det EW snakker om at de vil ha rådighet om når de henter mer penger er BS mtp cashburnen selskapet har.

Svaret ligger sannsynligvis i presentasjonen til Atlas-fondene med krav om min mUSD 5 for å delta. Hva er strategien og mekanismen som har gitt stor avkastning i fondet? Ved første øyekast så er det ikke kursutviklingen i casene som jeg kjenner til.

Regner med skeptikerne møter opp på EGF og stemmer ned avtalen. Så får en frisk og fin treskoemisjon på 0,5 med 200 mill mye aksjer :hot_face::grimacing:

Det er jo fordi vi ikke kjenner til noen bioteknologi-case hvor Atlas rent isolert sett har gitt finansieringsløsning? Har spurt selv, men ikke fått svar, så oppfordrer flere til å ta kontakt med selskapet for å høre hvilke referanser de har brukt når de har undersøkt. Bekymringene rundt Atlas begynner jo å bli veldig følelsesbasert - så hadde vært interessant å få noen konkrete tilfeller.

3 Likes

Avtalen går igjennom. Så nå får hver enkelt ta med seg sine gleder, sorger eller bekymringer inn i en ny tidsregning for Targovax, eller hoppe av perrongen sammen med HC. Men der står det pinadø en broket forsamling fra før. Lurer på om de ler eller gråter?

2 Likes

Trysil har et poeng.

Det er vel frivillig å være aksjonær i T så er man ukomfortabel med Atlas så er det bare å si good bye. Verden er dessverre slik at det ikke er reelle alternativer til denne finansieringen som er foreslått.

1 Like

image

6 Likes

Personlig tror jeg Atlas har fått øynene opp for det helt absurde potensialet som finnes i Targovax’ cRNA, og ser dette som en billig inngangsbillett til å få en del av denne kaka.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at Atlas kommer til å måtte være forholdsvis langsiktige, i alle fall de første 12 månedene.
Om enn ufrivillig. De har jo begrensede muligheter til å selge seg ut dersom de konverterer til aksjer.

5 Likes

Fortsetter nedsalget,eller love å håpe på litt kjøperinteresse??

1 - En hardhendt prioritering av kostnader bør gjøres samtidig inntil de har resultater som kan løfte verdien av selskapet og gjøre at videre funding er mulig på en mer fornuftig verdivurdering. Så når de “må” hente kapital neste gang er nok litt fleksibelt om de nå “bare” hadde fått inn f.eks. 70 MNOK
2 - Ja, mye retail og mangel på støttende store eiere er et problem. Men det er også en del av ledelsen sin oppgave å “selge inn” aksjen hos egnede aksjonærer, så det må man vel bare konkludere med at de ikke har lykkes med på tross av presentasjoner hos både DNB og DNB i november/desember.
3 - HealthCap skal nok ha sin store del av skylden her. At lånet ikke var presentert på en måte som gjorde at det ikke innga tillit får ledelsen igjen ta på seg. Innkallingen og materialet som ble fremlagt ga all mulig grunn til å frykte stor utvanning i aksjen.
4 - Jeg hadde vært mer positiv til Atlas om ikke denne kom svart på hvitt i går. Nå får vi jo med stor sannsynlighet to transjer som konverteres til aksjer som pøses ut i markedet nå i 2023, og for de som tenker at begrensningen på 25 % av volumet løser salgspresset vil altså hver gang en medaksjonær finner på å kjøpe 100K aksjer utløse et salg av nye aksjer fra Atlas. Tror det kan bli ganske vrient for markedet å stå å ta mot nye aksjer på den måten.
image

PS Var det noen av dere som fant ut når kostnaden på 2 % av rammen første gang ble opplyst til skriftlig til aksjonærene? For meg var det nytt i går.

2 Likes

Jeg skal ta en titt på dette, men det virker som om partene har forhandlet og endret på noen vilkår i avtalen siden innkallingen til EOGF og frem til presentasjonen i går.

1 Like

Atlas skal nok ikke være en langsiktig aksjonær, men for å bli aksjonær så må de konvertere lånet og det er jo ikke sikkert de gjør det heller med det første. Det er naturlig å konvertere på nyheter når det kommer volum og at de dermed kan selge mer. Uten nyheter så blir det vanskelig å bli kvitt aksjer og dermed ingen konvertering??? Ingen vet.

3 Likes

At Atlas ikke er en langsiktig investor bør vel ikke komme som en overraskelse, men majoriteten her inne har som forutsetning at Atlas skal dumpe ut nyutstedte aksjer fortløpende når de får anledning til det. Jeg tror det er like sannsynlig at Atlas kan sitte stille i båten en stund i påvente av spesifikk utvikling i særlig cRNA. Både eksisterende aksjonærer, nye samt Atlas vil alle tjene på at prising av selskapet går opp på sikt.

Derfor er også nåværende aksjonærers dumpingsalg mye mer negativt for T enn selve investerings-avtalen med Atlas.

På den annen side; Hva F*n kan man vente av supperådet på OSE…?

5 Likes

Som det er blitt nevnt så ser det ut til at avtalen med Atlas var det beste som EW og Gaal fant frem. Har sett gjennom webcasten og sitter igjen med følelsen av at EW virkelig ønsker at denne avtalen blir godkjent på EGF. Jeg har ståltro på EW og det SOLIDE teamet han har og har derfor lagt inn min forhåndsstemme på å godkjenne avtalen :slight_smile:

Det virker utelukkende som alt annet enn milliard-avtale fra BP er godkjent og det er jo litt synd mtp hva det er T har levert frem til nå. Jeg gleder meg i hvertfall til vi får mer info ang cRNA og potensialet her :slight_smile:

4 Likes