Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Tenk deg den dagen det kommer en superdeal på cRNA og kursen 4-dobles over natta. Da er det jo fint å være Atlas og kunne konvertere til 1/4 av kursen. Det er i slike tilfeller ved gode nyheter det er best for de å konvertere. Håper de tenker på samme måte?

1 Like

Nettopp. Da vil kurs ved konvertering være MWAP av kurs på 3 av de siste 15 dager, og denne kursen styres av Atlas selv.

Denne dealen kan gi grov inntjening for Atlas, samtidig som det styrker Targo. Vinn-vinn.

Nå er jeg ingen økonom, men denne avtalen er etter mitt syn faktisk veldig mye bedre enn hvilken som helst emi som må gjøres i et pill råttent finansmarket.

3 Likes

Tørr ikke tanken på hva en emi ville gjort i dag :woozy_face:

2 Likes

Kroken på døren og en døds-spiral lik Nano og Pcib… Det har vi nå unngått.

2 Likes

Shorting og ut- og innlån av aksjer er nærmest tilhørende det greske vokabularet for min del. Den største kursmessige “faren” for denne avtalen er kanskje ikke Atlas alene, men hva andre aktører som f.eks treskofolket og dets likesinnede kan finne på før og etter at transjene blir konvertert. Som de sikkert blir. Over tid.

Lista over affiliates som ble lagt ut i går var forresten på ingen måte avslørende for hvem som er de reelle deltakerne i avtalen med Atlas. Da må det nok graves mye dypere.

Orker vi å diskutere den konspirasjonsteorien en gang til?

1 Like

Forøvrig har Targo meldt at proof-of-concept for circAde (cRNA) 1H2023 samt nødvendig IP. Når dette skjer så vil vi kunnskap om a) effekt in vivo og b) hva slags løsning de har på vektor for cRNA in vivo. Det siste er vel så viktig siden dette vil vise svart på hvitt hvordan Targo sine løsninger skiller seg fra de to andre “konkurrentene” som allerede har skaffet seg avtaler med BP.

Targo har selv sagt at deres løsninger er ulike samt mer robust for levering in vivo og særlig til “solid tumors”.

Selv om dette er tidlig i utviklingsfasen, så kan dette meget vel være en særdeles viktig VIP for selskapet. Og mest av alt vise hvor fundamentalt feil-priset selskapet er.

13 Likes

Helst ikke. Jeg vil uansett ikke delta for jeg må stikke i garasjen for å se om jeg finner noe metallskrot som kan selges og tomgods som kan pantes for å kjøpe mer aksjer :grin:

3 Likes

Alle case som jeg har tatt en titt på med Atlas som deltaker på samme måte som i Targovax har en sammenfallende kursutvikling. Joda, det er ikke lett å foreta en fair sammenligning, men det bildet kan man ikke vri seg unna. Så hva er forklaringen på en slik utvikling dersom Atlas sine intensjoner og konvertering av transjer ikke er den utløsende faktoren ? Er vel ikke noe konspiratorisk i den observasjonen ?

1 Like

Det er vel bare du som hele tiden knager på at det står noen skumle menn bak Atlas som har vonde hensikter. Kan du ikke ta det opp med selskapet? Vi har hørt det mange nok ganger her inne.

Greit. Avtalen blir godkjent, og toget har allerede forlatt perrongen. Så resultatet får bli som det blir.

1 Like

Stoler på @Bob_le_Plast og har inkludert T i porteføljen. Da disse har ressurser rundt seg som jobber med å analysere div cases hele dagen lang må man tro de ser noe. Så får det bli opp til hver enkelt å tro de har skjønt noe eller er på jordet…

Synes det er mange her som legger kun vekt på det vitenskapelige og ser ikke andre kursdrivende momenter på grunn av alle tørkesnorene som er i veien…

2 Likes

Gir også fullmakt til styreleder på EGF. Tenker at nå må Targovax-folkene få ro til å levere på det viktigste for selskapet og aksjonærene, resultater og fremdrift i forskningen, IP og studier.

Iom det trolig blir aksjetrykking hvert kvartal fremover må de også prioritere mer ressurser på å være synlige. Synes de har en fin kalender for våren, men her kan det alltids gjøres mer Events – Targovax

Vi får også se hvordan det går etter marskonverteringen. Da lærer vi Atlas bedre å kjenne. Et mulig grep for å unngå/redusere shorting i venteperioden kan muligens være at GF gir fullmakt til å skrive ut aksjer som selskapet sitter med, og så kan overføre raskere når meldingen kommer fra Atlas. Men la oss se om det blir nødvendig først.

4 Likes

Djevelen har mange advokater her på TI, og de har en imponerende utholdenhet. Selv ser jeg ikke noen gode alternativer til denne avtalen hvis T skal drive frem sine prosjekter. Det er dyrt å være fattig, og veien frem mot en CircRNA - avtale ville nok bli humpete uansett. Jeg ønsker å være posisjonert den dagen vi får en avtale og ser at vi kan få gode kjøpsmuligheter i perioder gjennom Atlas-avtalen.

5 Likes

Hovedaspektet med avtalen er jo enkel. De må ha kursen flat eller opp for å tjene penger her. Atlas har 0 incentiv til å dumpe som i andre slike avtaler, men stort incentiv til å se kursen så høyt som mulig og interessen for Targovax så høyt som mulig. Bare for å vise prinsippet:

9 Likes

(flyttet til Targovax - fundamentale)

No short selling, but…

Dette skjønner du, ikke skap deg unødig.

Det tar tid å utstede aksjene i Brønnøysund, det er 100 % formalia. Mens de venter på at de nye aksjene skal bli registrert og utstedt er de å regne som innehavere av aksjen som kommer på konto. Mens de venter på at det skal skje er de i posisjon til å selge. Dette er ikke shortsalg, det er salg av aksjer de er berettiget til å selge.

7 Likes

HC kvitter sig med de sidste aktier … tipper vending til ugen.

1 Like

Det du beskriver er vel strengt tatt naked short, aksjen er ikke deres før den er mottatt. Så om de skal shortselge må de låne inn aksjer, kommer de til å gjøre det - aner ikke.
Om de ikke gjør det er det naked short, som er ulovlig.

1 Like