Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Har vanskelig med å forstå hvor de skulle få låne aksjer? Når det andre alternativet er ulovlig, så forstår jeg heller ikke hvorfor dette skulle være et problem. Men vil gjerne bli overbevist.

De har nok en plan på hvordan de skal tjene penger på dette, uavhengig 25% av volumet regelen :upside_down_face:

1 Like

Selvfølgelig ønsker de å tjene penger. De får jo både aksjer til underkurs og det er en transaksjons-fee. Men betyr det automatisk at de ønsker å ruinere selskapet? Jeg kan ikke forstå annet enn at de er tjent med kursoppgang

1 Like

Eksisterende aksjonærer selger selskapet ned i verdiløshet, mens Atlas kan plukke opp alt for prisen av en pølsebod - skrekkelig
Vår værste fiende er helt klart oss selv - lykke til, vi treffer bunnen et sted … det er ihvertfall sikkert

4 Likes

Bunnen er nådd,nå begynder oppturen.Lykke til:)

1 Like

De investerer selvfølgelig ikke 300 millioner på noe de ikke tror de kan tjene penger på. Men betyr det at det vil gå på bekostning av dagens aksjonærer eller selskapet? Nei, det gjør det nok ikke.

Vi har et selskap som er garantert finansiert i 3 år, innen den tid så vil Targo enten være solgt eller være verdiløst fordi resultatene ikke var som forventet.

Så eneste måten man kan hindre Atlas i å få potensielt mange aksjer er å la være å selge aksjene man her på dagens kurs.

2 Likes

Akkurat det er en illusjon. Det ble jo egentlig presisert av EDW i går. Dog på en annen måte, men 300 strekker ikke til over 3 år uten annen finansiering eller kommersialisering.

2 Likes

Helt klart! Men om selskapet ikke klarer å hente penger på cRNA eller melanom Part-1 data så er vel løpet strengt tatt kjørt uansett?

1 Like

at ceo i trvx lyser av selvtillit og alle klør seg i hodet og ikke forstår hvorledes atlas skal tjene penger kan jo være at trvx sitter på en sensasjon?
Nei nå tulla eg fælt

1 Like

Ja, det er vel den enkle og nakne sannheten.

I svarte helvete… er det seriøse selskaper som bruker konvertible obligasjoner?

Og jaggu meg er det ikke så uvanlig å kjøpe de tilbake heller:

6 Likes

Da er enig at mye er avgjort innen 12 måneder. På dette tidspunktet klarer selskapet å hente 3 transjer; på 37MNOK, 30MNOK og 25MNOK. Det gir en total på 92MNOK.

Hva tenker vi da om konvertering av bonds? Tolket jeg det riktig at Lubor forventer umiddelbar konvertering av 1 - 4 bonds, og deretter salg? Anser det også som logisk om Atlas sitter med noen bonds over verdiskapningspunkter (eks cRNA In Vivo PoC).

1 Like

Da kan jo @nordpolen og @Martins oppdatere sine tabeller med det som utgangspunkt og relevant guiding fra T ?

Greit å holde litt orden på begrepene:

Transje: 37,5 - 30 - 25 osv
Bond: 2,5

Eksempelvis består en transje på 25 mill av 10 bonds á 2,5 mill

1 Like

Tror nok LG pekte på faktiske bonds a MNOK 2,5. Så da max konvertering MNOK 10-15 av hver transje.

1 Like

Ja, men var det ikke en forventning at når de henter første transje på 37MNOK, så ble det sannsynligvis en umiddelbar konvertering av 1- 4 bonds, á 2,5 mill ? Så da vil Atlas for eksempel sitte igjen med 11 bonds - som de kan konvertere i fremtiden (første transje er 15 CBs)

1 Like

Det tror jeg stemmer godt, ja. Så ikke all verdens aksjer som skal ut, med mindre aksjonærene drukner kursen helt før første konvertering.

1 Like

Veldig bra oversikt @Martins og @nordpolen :clap::clap:

2 Likes

Jeg kommer til å forhåndstemme ikveld og jeg kommer til å støtte avtalen. Anbefaler flere å forhåndstemme for å vise tillit til selskapet og ledelsen. Det er mulig å endre beslutningen senere hvis det skjer endringer.

Etter overraskende svak utvikling de siste dagene så kan utvanningen bli større enn forventet da avtalen ble sluppet forrige uke. Hva tenker aksjonærene om å utsette Oncos 102 og kjøre på med kun cRNA til en avtale er på plass. Dette vil ta ned burn rate betraktelig og selskapet vil mest sannsynlig klare seg med transje 1 og 2 inntil en avtale med cRNA er på plass. Dette vil skape langt mindre usikkerhet i aksjen og utvanningen blir veldig kontrollerbar. Jeg tror vi som aksjonærer vil kunne få en langt bedre avkastning på vår investering med en slik modell. Vi kan fremme et slikt forslag til TRVX. Jeg tar gjerne den jobben.

Kunne noen sette opp en liten spørreundersøkelse på dette med følgende innledning:

Bør TRVX utsette Oncos 102 til etter at en avtale på cRNA har landet. Hensikten er å ta ned burn rate og minske utvanning og uttak fra avtalen med Atlas.


Når det gjelder TG kan de bare fortsette da den er “gratis”

6 Likes

Kanskje begynne med å stemme nei her først da slik at andre alternativ kan tvinges frem med all den risikoen det innebærer ? Nei, vi får suge på totten og innse at de akademiske interessene og ambisjonene i management er ganske sterke.