Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Ok @Profit
Bør Targovax utsette Oncos og satse kun på CircRNA inntil man får en avtale der?

  • Ja, sett på bremsene på Oncos
  • Nei, kjør på med begge

0 stemmegivere

1 Like

Oncos er så bra at har de gjort forarbeidet vil jeg gjerne se det i mål asap for å virkelig få verdi i caset. Kan de vente et år? Ja, men det blir også +1 år til VIP på Oncos. Det ville ikke jeg ønsket i hvert fall. Men med tanke på cash er det kanskje verdt det. Har ikke regnet på et sånt scenario.

kan dette komme i konflikt med atlas?
De investerer vel i TRVX av en grunn?

For min del ville jeg ansett det som mer negativt å stoppe melanom. Transje 1, som (forhåpentligvis) er den største utvanning, vil jo uansett skje i mars.

Forutsetter i så fall at vi fikk en helt annen avtale med Atlas. Om det var mulig, og det er jo ikke sikkert. Men en lite hyggelig emi på MNOK 75-100 var kanskje mulig.

De sier jo at dette var den beste avtalen de klarte å lage. Hva er det du savner og i hvilken posisjon står selskapet til å kreve det ?

Var denne til meg ?

Ja, tolket det som om det du stilte spørsmål rundt mulighetene om å få bedre avtale med Atlas - men misforstod gjerne.

En emisjon på 75 - 100MNOK tror jeg fort kunne blitt mindre hyggelig enn hva vi har nå.

Med det som @Profit foreslår og som også var et av mine spørsmål til gårdagens seanse så tror jeg utgangspunktet hadde vært noe annet også i forhold til Atlas. Men slett ikke sikker på om det hadde ført frem til noen bedre avtale. Eller en avtale i det hele tatt. Og da var vel en griseemisjon den eneste utveien. Vi skal heller ikke glemme at EDW/LG har styret i ryggen så det må jo forutsettes at det har vært en grundig prosess, og at dette er det som man ønsker å støtte opp under og gå videre med. Det er for sent å rokke ved noe nå. I så fall må nåværende avtale først stemmes nedenom og hjem. Og den risikoen tror jeg ingen av oss vil like smaken av.

3 Likes

Misforstod det første svaret ditt, så beklager for det. Enig med det du skriver.

Det er jo ingenting som hindrer TRVX å bare bruke transje 1 og 2 med min modell så da har du ønsket ditt oppfylt.

1 Like

Avtalen er kortvarig i mitt hode. Vilkårene er nå slik som de er presentert og grundigere gått gjennom historie og en del av beslutningsgrunnlaget som man kan like eller ikke. Uten avtale på cRNA innen 9-12 måneder så er det uansett hasta la vista.

1 Like

Helt vanlig ved emisjoner (muligens også konvertible?) at det lånes ut aksjer umiddelbart for å kunne starte salget.

At det legges opp til at Atlas skal sprade rundt i nakenshorts er helt utenkelig med Vogt og NT ved roret på avtalene. :man_shrugging:t3:

2 Likes

Da hentet vi oss litt inn på slutten av dagen, så ble ikke så ille som det kunne se ut til tider i dag. Får håpe de som må ut snart har kommet seg ut…

1 Like

Kan vi ha en ny spørreundersøkelse :grinning: Hvor mange har kjøpt aksjer etter at HC kastet inn håndkleet. Evt solgt eller sitter rolig.

Jeg har kjøpt siste dagene

2 Likes

Tja, hvordan ville den gjennomsnittlige idiot-aksjonær ha reagert på ordet………»utsettelse»?

Det hadde vel blitt ragnarok. :hot_face:

1 Like

Ja, det kan være en utfordring. Det må vinkles slik at man vil ivareta aksjonærene og hindre utvanning.

1 Like

Hva har du gjort etter Q4 og finansieringsforslaget ble annonsert?

  • Solgt litt (<50%)
  • Solgt mye (50-99%)
  • Solgt alt
  • Økt
  • Kjøpt meg inn i selskapet
  • Lukket øynene

0 stemmegivere

2 Likes

Siden det er liten interesse for å handle aksjer i selskapet av innsiden, så kan aksjonærene/GF legge press på selskapet ved å stemme igjennom et forslag til kjøp av egne aksjer. Men den muligheten er kanskje borte nå etter avtalen med Atlas.

1 Like

Om Atlas ikke hadde konvertert bondsa så kunne jeg vært enig. Siden de mest sannsynlig konverterer så hadde vel effekten vært lik null.