Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Just presis. Det er nettopp det som er det aktuelle veddemålet på T akkurat nå. Om oddsen er god eller ikke gjenstår å se.

2 Likes

Aldri hørt making t klaging,hjelper ivartfall ikje på kursen,

2 Likes

Et spørsmål jeg glemte å stille før webcasten var hvorvidt de hadde forsøkt å få til fixed conversion price.

Så vidt jeg kan forstå, så er det kun denne fleksible mekanismen som gjør at skeptikerne kaller dette dødsspirallån. Stemmer ikke det?

For øvrig er volumet helt fraværende så langt i dag. Tolker det positivt, i det minste.

1 Like

her er det desverre berre å logge av og vente på cRNA nytt

Det blir for langt å omtale alt dette her.

Du får vente på årsrapporten om du ikke har fulgt med siste år.

Merker at en del ikke husker historien korrekt eller dømmer handling ut ifra kursutvikling etterpå osv. Ledelsen styrer ikke kursutviklingen. Skyll på Oslo Børs, altså oss selv. Akkurat nå er det nesten bare oss, Healthcap og andre relativt små som styrer kursen. Samtidig som Healthcap har solgt ut har en annen aktør kommet sterkt på banen. Sjekk listene for å se hvem. Det firmaet nuller ut mye av nedsalget til Healthcap alene, så vi må nok skylle på resten av oss for selve kursnedgangen, litt også på Healthcap. Uansett ble avgjørelsen om å trekke Healthcap ut av Targo tatt for en stund siden da Per Samuelsson gikk ut av styret (Partner - Healthcap) Targovax ASA announces the appointment of two new Board Directors | live (euronext.com) Ang. timing for utgang hadde de i hvert fall volumet til å trekke seg ut. Var potensielt det de ventet på. Det har bare vært en dag i Targo med høyere volum siden den meldingen kom og det kan tenkes de trodde denne meldingen ville gi enda større volum (men det drepte de for raskt).

I de fleste aksjer er aktørene som handler så diversifiserte at hva vi her inne foretar oss ikke har stor påvirkning, men akkurat i Targovax er det ikke sånn lengre. Her har våre handlinger en relativt stor påvirkning. Så vær bevisst at det som sies påvirker kurs, uheldigvis mtp. hvor kritiske innleggene har vært i det siste, både fra meg, men også andre. Må si jeg hadde et oppriktig ønske om å forstå finansene, for å bli sikker i min investering, men ser det har hatt negativ effekt. Vi har plukket både avtalen og selskapet fra hverandre, og det medisinske har blitt omtrent borte fra fokus. Tror alle som ønsker nå har hatt muligheten til å få god innsikt i de negative og positive sidene ved det finansielle, oppfordrer derfor til mer fokus på hva de skal lage, nå som de får muligheten til å lage det. Med den nye største aksjonæren på kjøpern(også i siste liste, hvor Healthcap ikke solgte noe) er det vi andre her som vipper kursen i negativ retning. Håper på ærlige innlegg i stedet for positive og negative. Hvis vi krangler blir vi bare mer “på den positive/negative” siden og det gagner ingen. Foreslår en høflig tone tross alt som har skjedd.

Så er det alltids sånn at kurs påvirker stemningen i tråden, men her får vi en feedbackloop hvor stemningen i tråden også påvirker kurs. Så i det minste hvis man eier aksjer er det nok greit å avstå fra krangling og spekulasjoner. Og vi som liker aksjen bør i hvert fall lese oss opp så spekulasjoner kan avfeies med fakta og ikke krangling etc. Fra en tredjepart ser det da ut som den spekulerende hadde rett, siden vi oppfører oss barnslig. Og det er tredjeparten som er viktig, siden det er dem det er flest av. :slight_smile:

31 Likes

Beste innlegg på lang tid! Skulle vært en kåring på tråden om hvem som er flinkest til å drite i eget reir…:sunglasses:

Såså. Supert innlegg av Martins, men kritiske røster fra Ruben m.fl. har vært meget viktig den siste tiden.

Targo-ledelsen gjør stort sett en god jobb, men de trenger å føle litt på presset med at aksjonærene stiller krav.

Forhåpentligvis kan vi nå se fremover og få en mer positiv vibe rundt selskapet.

På kort og mellomlang sikt, 12-18 måneder, kan casen oppsummeres med at:
dersom du er aksjonær,
-feiler cRNA så går det meste i dass.
-lykkes cRNA så blir vi millllljonærer og kan trekke vårs tilbake på Majjjjorca (som Egon Olsen ville sagt det) :tophat:

8 Likes

Takk for at noen tar seg bryet med å påpeke det åpenbare, og gjør det på en flott måte.

Ellers håper jeg at bedriftsledere ikke går rundt og tenker på aksjekursen. De har viktigere ting å gjøre. Lykkes de, følger aksjekursen etter. Men det kan ta lang tid.

Syns ikke folk som har såpass mye penger til overs at de kan spekulere i aksjer skal klage så mye.

2 Likes

Er det ikke veldig dårlig timing å utstede nye aksjer av styret nå? Selv om det ikke er så mange.

ja trodde det endelig kom et innside kjøp eller noe, men ble fort skuffa

Leser dette som at det er aksjer som kompensasjon til styremedlemmer i stedet for penger. Det er vel ikke innsidekjøp, men jammen ikke langt unna.

1 Like

Det er riktig. De kan velge å ta ut RSU i aksjer, cash eller en kombo i variasjon 1/3 eller 2/3.

Slik jeg leser meldingen har samtlige denne gangen valgt sin styrekompenasjon utstedt i form av aksjer, ingen tar det i cash. Det har ikke skjedd før i TRVX.

6 Likes

Ja her har de satt av 20-23000 RSU til en markedsverdi av ~ 17 000 kr…

1 Like

Snart halvert verdi siden topp intradag Q4. Alldeles glimrende utvikling.

1 Like

og mer skal d bli,null tilit til denne dritt aksjen,tror vi ser 50 øre om ikke lenge,elendigheten fortsetter og ingen ende på den​:face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

Sånn d er å eie søpple aksje, ledelse som bare rører rund grøten.

Har du lyst til å dele denne informasjonen med allmenheten?

Høse AS. Ikke så mye å henge seg opp i tror jeg. Derimot mer interessant å se hva MSI og en del andre aktører foretar seg frem til første konvertering.

Nok en rød dag, er jo verre enn en dame med hormonforstyrrelser det her. Får håpe at de grønne dagene kommer med våren og at det blir grønt både ute og inne :relaxed:

1 Like