Joda, det må sikre patenter, men det jeg mener er at det er fullstending mulig å sikre finansiering selvom man ikke har sendt inn alle patenter. Vises data under en NDA så ødelegger man ikke for patentsøknaden og de som signerer NDA får en tidsbegrensning hvor de heller ikke kan sende inn konkurrerende patenter.
Det å få spesialistinvestorer tar klassisk 6-12 måneder (eller lengre) med due diligence. Hvis de skal etablere kontakt først når alle patenter er filet og deretter starte fundraising så kommer dette til å ta lang tid. Uansett så er det smart å starte dialog med investorene, vise at man har progresjon.
Flere av de investorene som er aktuelle her ønsker å komme veldig tidlig ref de andre investeringene i feltet. Risikoen er så klart at investorene setter inn eget management eller som slik som Flagship, flytter hele selskapet til Boston. Noe som jeg tenker bare er et stort pluss.
Jeg sier ikke at selskapet gjør noe feil. Jeg bare skriver en alternativ fremgangsmåte enn kanskje den de har valgt.