Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Fantastisk bra nyheter i Targo. :ok_hand:

Burnrate går ned. Utvanning blir betraktelig mindre. CircRNA speedes opp og prioriteres høyest.

Alt er bra, bortsett fra at det er klønete håndtert av ledelsen å ikke komme med dette tidligere.
Nå bør det være duket for kraftig oppgang de neste ukene/månedene.

Forøvrig, viktig å presisere at Oncos ikke er død. Den sitter bare på «venterommet», inntil videre. :wink:

3 Likes

Jeg tror de hadde planlagt at avtalen med Atlas ville gi en anstendig kurs-boost som de skulle sette emi på for å hente inn mer kapital. Nå da det ikke skjedde, hvor de fikk en klar tilbakemelding fra markedet og største aksjonær (HC) måtte de tenke nytt.

Det som er interessant å få informasjon om nå er forventet cashburn fremover - jeg tror EW vet han er på tynn is. Hverken vi (investorer) eller Atlas er spesielt interesserte i å kun finansiere lønn til gjengen om de ikke klarer å vise markedet / større investorer (inkl BP) at dette er interessant.

Kanskje det er mange som har kommunisert tydelig via forhåndsstemme på EGF?

Forøvrig er det liten tvil om at vi shortes hissig for tiden;

MEGLERKONTO INNLAND DNB BANK ASA - KONTO #75

3 Likes

Hva baseres den sterke troen på at Targovax vil lykkes i circRNA på? Vi har ingen data, bare noen håpefulle fraser fra ledelsen, som selvsagt må fremstå optimistisk.

Håper virkelig ingen har satt pensjonen sin i dette selskapet.

I børsmelding fra 16 feb: Finansieringen sikrer oppstart av ONCOS-102 fase 2-studien i føflekkreft, to kliniske studier med TG01 og in vivo studier for det banebrytende programmet innen sirkulært RNA.

Targovax ledelsen viste vel det samme da som nå, børsmeldingen i går endrer jo forutsetningen de skrev for å hente inntil 300 mill.
Syntes dette er rotete av T, fare for at kursen får seg nok en knekk i dag, kjipt.

Du sier det selv: synsing. Jeg skal komme med litt troing: Jeg tror at ny informasjon fra teamet fra Karolinska eller fra potensielle samarbeidspartnere innen sirkulært RNA gjorde at ledelsen nå ser det mest formålstjenlig å nedprioritere Oncos 102 for øyeblikket.

1 Like

De er ihvertfald nødt til snart at komme med mere konkrete data på CrnA - det er ikke nok, at sige/skrive, at de har Dr. Thomas Hansen til at drive klinikken. Der er mange dygtige forskere derude, med fokus på CrnA kapløbet

5 Likes

Overføring til HC, skal de stemme for nå?

“Forøvrig er det liten tvil om at vi shortes hissig for tiden”

Det jobbes med å holde kursen nede. Men straks man begynner å plukke så forsvinner salgspostene. Selgerne føler seg ikke helt trygge på at kursen skal ned.

1 Like

Kanskje Healthcap (født i 1990 ser jeg :see_no_evil:) inntar en ny rolle nå som satsningen er spisset?

Etter gårdagens melding om utsettelse av Melanom og redusert cash burn (MNOK 25/år). Forutsetter deal i utfallsrommet des/2023 - mars/2024.

2 Likes

Flott, hvis alt det som skrives i de slidene så burde det med høy grad av sannsynlighet være mulig å få VC investorer om bord. Ellers så hadde det jo vært fint å se dataene også, ikke bare oppramsing.

Jeg forsøker ikke å baisse, heller mer et kritisk blikk i forhold til strategien som utspiller seg.

2 Likes

De sitter på noe stort, de må avvente patentene før de kan si noe mer om dataene. Viktigste grunn i så måte er at de ikke ønsker å gi fra seg noen konkurransefortrinn før det hele er sikret via disse patentene.

3 Likes

Bra påminnelse Nordpolen

Det var trolig styremøte i går og når det er att en beslutning om slik omprioritering så har nok styret i tillegg fått en oppdatert status på cRNA prosjektet. En må derfor regne med at de har fått langt mer info enn det som hittil er offentliggjort.

Når beslutningen nå er att og den er offentliggjort så bør selskapet også komme med oppdatert status til aksjonærene. Det er ofte vanskelig med detaljinfo men saken er så viktig for markedet og aksjonærenes situasjon at noe åpenhet må det være om dette viktige valget.

1 Like

Når et selskap gang på gang må skrinlegge gamle planer, så må det vel være lov å påpeke dette? Jeg har noen tusen aksjer i selskapet selv, så jeg ønsker at de skal lykkes, men blind optimisme fører bare til katastrofale tap for mange. Derfor synes jeg det er greit å minne om at dette er et selskap som TIL NÅ ikke har levert noe konkret.

1 Like

Det tar lang tid å gå godkjent patentene. Så lenge de sender inn en patentsøknad så er de i trygg havn og kan begynne å snakke og presentere data. Er de nervøse så kan dette gjøres under en konfidensialitetsavtale. Nå har du skrevet endel om hva de gjør og hva de måler så jeg regner også med at noen patentsøknader er sendt inn.

Det er også mulig å få investorer hvor de betinger og trancher funding basert på at patenter files. Etter filing åpnes tranchene.

1 Like

De må ha sendt inn ALLE de relevante patentsøknader de trenger for å være trygge da @Roc :slightly_smiling_face: Det vet vi ikke om de har. Ellers må vi ta høyde for at er kapitalmarkedet ikke er det det engang var.

1 Like

Healthcap +2,7 mill aksjer +100%. Hva er mest sannsynlige forklaring på den?

1 Like

Internt bytte mellom kontoer

Joda, det må sikre patenter, men det jeg mener er at det er fullstending mulig å sikre finansiering selvom man ikke har sendt inn alle patenter. Vises data under en NDA så ødelegger man ikke for patentsøknaden og de som signerer NDA får en tidsbegrensning hvor de heller ikke kan sende inn konkurrerende patenter.

Det å få spesialistinvestorer tar klassisk 6-12 måneder (eller lengre) med due diligence. Hvis de skal etablere kontakt først når alle patenter er filet og deretter starte fundraising så kommer dette til å ta lang tid. Uansett så er det smart å starte dialog med investorene, vise at man har progresjon.

Flere av de investorene som er aktuelle her ønsker å komme veldig tidlig ref de andre investeringene i feltet. Risikoen er så klart at investorene setter inn eget management eller som slik som Flagship, flytter hele selskapet til Boston. Noe som jeg tenker bare er et stort pluss.

Jeg sier ikke at selskapet gjør noe feil. Jeg bare skriver en alternativ fremgangsmåte enn kanskje den de har valgt.

2 Likes

Hvis de skal stemme på den ekstraordinære generalforsamlingen må aksjene stå på en konto i deres navn og ikke på en nominee (samle-) konto i Handelsbankens navn.

3 Likes