Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Historically i would agree with you. But its not like it hasnt gone from 5-6kr down to 1,80 or whatever it was before. Doesnt make much sense to trade back down there with a cash injection. Admittedly there is much that hasnt made sense with this emisjon, so what do i know, but i do think/hope we are on the way back up again now. Obviously there is some short term profits if you have bought for 1,72+, but for me and a lot of others…i would imagine they need to go somewhere between 3-4kr before they are in + again. For the results delivered so far in melo/meso…it just doesnt make sense to me…

3 Likes

Nei, det har du muligens rett i, men jeg har nå gått i den “alt virker helt åpenbart” fella noen ganger nå, så jeg bare gjorde et personlig valg om å ikke begi meg inn på akkurat det, siden jeg er langsiktig i aksjen. Dessuten, på tross av alle de flinke folkene her inne - hadde jeg fulgt alle “sikker som banken” beregninger og råd på forumet hadde jeg vært blakk nå, og ikke hatt penger igjen å investere.

Kommentaren var ikke ment som noe annet enn det, samt at jeg også tror denne vil droppe kraftig før den går opp igjen.

Øverst på ønskelisten til jul står det likevel 1. Håper jeg tar feil om TRVX kursen :slight_smile:

1 Like

Og hvor mange garantister fikk aksjer når det var en overtegning på 10 mill aksjer?
Kun de som handlet tegningsretter, med andre ord de som ønsket å bli aksjonærer, ikke bare motta et fee for å garantere underliggende. Big difference!

9 Likes

Nei det vet vi vel ikke da? Her hadde garantister som tegnet seg rett til aksjer før tegningsretter som overtegnet. Så hva garantistene har tegnet og fått aner man ingen ting om så vidt jeg skjønner.

1 Like

Hva skyldes dagens rakettfart?

Dette er allerede beskrevet av flere og selvopplevd; eksisterende aksjonærer som hadde tegningsretter og valgte å overtegne, fikk tildelt overtegnede aksjer.

Ergo er det stor grunn til å forvente at garantistene havnet bak eksisterende aksjonærer med tegningsretter som valgte å overtegne.

2 Likes

Det viktigste er at garantistene ikke fikk “uønskede” aksjer men kun aksjer de faktisk har bestilt/tegnet. Det er en stor forskjell.

Vi vet forresten at to av garantistene har tegnet og fått tildelt aksjer, men ikke hvem og hvor mye.

8 Likes

Rekkefølgen for tildeling av aksjer er slik:

  1. Utøvde retter
  2. garantister som har tegnet seg
  3. Tegnere av tegningsretter som har overtegnet
  4. Tegnere uten tegningsretter
  5. eventuelt resten tar garantistene
1 Like

Men når det altså var 32 mill aksjer som ikke hadde tegningsretter bak seg, og folk har fått 15% overtegning, så er jo det ganske lett å regene ut. Svaret er 22 millioner aksjer?

2 Likes

Jeg har lest om flere som har fått mer enn 15 % overtegning godkjent.

2 Likes

Er det det?

Hvis en garantist IKKE har tegnet for aksjer, men emisjonen ble 10 mill aksjer overtegnet, hvorfor skal en garantist, i følge instruksen for emisjonen, ufrivillig måtte ta i mot aksjer?

1 Like

Vel, det vet jeg selvsagt ikke, men de kan vel fint sitte med et godt antall aksjer med det volumet av T-retter som ble solgt. Eller vet du at de kun ble kjøpt av eksisterende aksjonærer?

Ellers er det jo bare å slappe av og ta en bolle. @solskinn også med sin betraktning om å slå ned på “de som slenger ut ufunderte antagelser”. Jeg er en langsiktig TRVX aksjonær som ikke har solgt en eneste aksje og brukt alle t-rettene mine, men jeg har vært lenge nok involvert til at jeg har sett hva som skjer hver jævla gang. Det er helt innafor at jeg kan si hva jeg tror. Ingenting ville glede meg mer enn å ta feil.

2 Likes

De MÅ ikke, men de VILLE.

Hvis man skal ta en poll her, så må det jo være hvor mange prosent overtegning man har fått som er viktig. For hvis det stemmer at snittet er 15%, så er det altså 22 millioner aksjer som kommer til å bli pøst ut (eller allerede er pøst ut gjennom short).

2 Likes

Ingen garantist “må ta” aksjer. De må selv ha tegnet.

"The board of directors of the Company has allocated a total of 101,744,186 Offer
Shares in the Rights Issue, of which 69,352,805 Offer Shares were allocated
based on validly exercised subscription rights and the remaining Offer Shares
were allocated to the subscribers who had exercised their subscription rights
and over-subscribed Offer Shares on a pro rata basis based on the number of
subscription rights exercised by each such subscriber, which includes the two
underwriters who subscribed for Offer Shares in the subscription period."

3 Likes

Riktig, poenget her er å forstå, spesielt i lys av alle forsøk på å regne ut hvor langt nede garantistene kunne dumpe sine ufrivillige mottatte aksjer i emisjonen for å unngå å ta tap på det, at INGEN måtte ta aksjer ufrivillig. Ergo er ikke aksjen full av ufrivillige aksjonærer.

En hver aksje tegnet for i emisjonen var av fri vilje. Når hver enkelt ønsker å selge de får bli opp til en hver, men ingen fikk kastet aksjer på seg. De ble tegnet for.

2 Likes

Hvor mange prosent overtegning fikk du?

  • mindre enn 15%
  • 15%
  • mer enn 15%
  • mer enn 17%
  • mer enn 19%

0 stemmegivere

Hvor mange t-retter ble solgt og tilnærmet gitt bort og hvor mange benyttet disse?

3 insider meldinger på aksjekjøp pent strødd utover dagen for maks kurs hauss !!

For ett selskap,…

Hadde det vært bedre om de gjorde det før emisjonen mener du??

Disse ble ikke tildelt aksjer på 1,72 NOK fordi andre eksterne heller ønsket å tegne de. Ergo ble de i stedet kjøpt i markedet, og de hadde innsideinfo på støtten på 10 MNOK som gjorde at de ikke kunne handle før dette var publisert til alle.

2 Likes

Ja, men det er særdeles lit trolig at f.eks. Nyenburgh holding BV har noe ønske om å bli en langsiktig aksjonær i Targovax, så da er det høyst relevant å vite hvor mange aksjer disse og deres kumpaner endte opp med.

Dersom vi sier at snittet for overtegning var 17%, så endte eiere av tegningsretter opp med 81,1 millioner aksjer. Det betyr i så fall at garantistene tegnet og fikk tildelt 20,6 millioner aksjer.

1 Like