Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Før emisjonen var det mange som skremte med (eller fryktet) at Nyenburgh skulle bli sittende med mye aksjer som de ikke ønsket, og at de ville kunne selge så og så lavt fordi de hadde en inntekt fra garantistillelsen de kunne “subsidiere” salget med.

Hvis de har tegnet (det vet vi ikke) så er vel utgangspunktet at de vil tjene på aksjene selv om de ikke er kjent for å være langsiktige.

Det kan være andre tegnere også som er kortsiktige, men det er ingen logikk i at Nyenburgh ville tegne aksjer de ikke var nødt til å kjøpe og så være villige til å bruke opp den allerede garanterte inntekten for å bli kvitt dem igjen. De leker ikke butikk. At de kan være villige til å selge med 10 % fortjeneste kan nok så være, men det kan gjelde enkelte andre også.

3 Likes

Om Nyenburgh har tegnet og fått kjøpe for 1,72 så vil de selvfølgelig prøve å selge for så mye som mulig over 1,72 - det er vel ingen uenige i. Og da er jo dagens oppgang et særdeles godt utgangspunkt.

1 Like

Det er jeg enig i, og samme hvor mye vi regner på det vet vi ikke hvilke to garantister som har tegnet og hvor mye. Jeg har selv lest om folk som har fått 33% overtegning så en poll her gir ingen fasit. Om noen store tegnere ønsker å lette seg på f. eks 2,10 vil jeg gratulere dem og være takknemlig for at de stilte opp og bidro til å gjennomføre emisjonen.

3 Likes

Nei da, men den gir en ganske god pekepinn. Hvis jeg skal tippe, så er det de som har tegnet for et lite beløp som har fått høy prosent (rop gjerne dersom det ikke stemmer). Men uansett om vi sier at snittet er 25%, så betyr det fortsatt 15 milioner aksjer til garantistene.

1 Like

Som vi altså ikke vet hvem er og hvor langsiktige de er :wink: Største garantist var vel med i CombiGene også og solgte seg ned/ut over flere måneder?

1 Like

Hehe, det var det jeg tenkte også, men da ble det litt sutring og etterlysning av kvalitet i tråden :joy:

1 Like

Når solgte de seg ut av combigene?

1 Like

Det som også er verdt å huske på, er at ledelsens støttekjøp i praksis er “sunk cost”, så lenge de sitter i insider-posisjon.

Dermed er mulighetene deres for å kunne selge aksjer uten “Dahle-effekt” heller små, med mindre Targovax blir oppkjøpt…

1 Like

Rykter om at noen finfluensere pumper Targo :stuck_out_tongue: Latterlig om det står bak den sterke oppgangen.

Nyenburgh har vel solgt seg noe ned i CombiGene og ikke ut, men jeg mener å ha lest at den største garantisten (det svenske selskapet) også var med i en av CombiGene sine emisjoner og at de solgte seg ned/ut men over en lengre periode.

1 Like

Svenske finfluencere - og så var det nesten bare svenske garantister :thinking:

Må si at jeg er veldig spent på å se hvem som syntes Targo til 2,6 var et bedre kjøp en Targo til 1,73 (da tegningsrettene kostet ett øre) for bare fire børsdager siden, når listene viser dette en dag før garantistenes aksjer blir tilgjengelige for dem…

1 Like

Da er dagen omme og RT 2,7 ble sluttresultatet. Lurer virkelig på hva morgendagen bringer. Trodde vi ville se oppgang i vakuum-perioden, men dette var langt over forventning.

1 Like

Godt håndverk hvis de har kjøpt opp kursen i dag, men da har de jo enda flere aksjer å selge da. Og høyere snitt :wink:

1 Like

Erlend Henriksen på Xtrainvestor har vel kalt det som skjer nå for vakuum trade (hans egen “oppfinnelse”, og en teori mange støtter seg på for kortsiktig gevinst). Det endrer seg betraktelig når det etter den 17.12 er dobbelt så mange aksjer i markedet. Det fine er at med denne oppgangen går vi forhåpentligvis ikke hele veien ned dersom noen begynner å dumpe de nye aksjene.

3 Likes

Regner med et press på kursen i morgen ja, noe annet ville være underlig. Nå fikk jo vakuum-traderne hjelp av ledelsen også da, med triple innsidekjøp.

Det er jo og en balanse mellom panikk og krakk. Alle som hadde aksjer før emisjon kunne jo selge aksjene dyrere og kjøpe flere TR. Så da ville jo alle ha solgt hele veien ned til 1.8kr
Nå er jo denne muligheten vekke + de fikk mer en 5% av emisjonen i støtte på toppen.

Og alle vet jo at inside kjøp alltid er ekstremt positivt.

Men vi får se når alle aksjen er tilgjengelig.
(Jeg fikk 20% mer en jeg hadde TR for, så da regner jeg med andre fikk minst det kanskje mer)

Det som er det fine med aksjer er at ingen som vet. Kursen imorgen kan gå til kr 4 og til kr 2. Markedet bestemmer. En veldig hyggelig dag i TRVX og lenge siden sist. Dette var fortjent.

Vi satser på at de som tror at når 1.72 aksjene kommer på markedet så dumpes kursen tar feil. Da kanskje det bare står en stor fisk og tar imot alle aksjene og sørger for at oppgangen fortsetter, hvem vet :stuck_out_tongue:

Idag kastet sikkert mange småsparere ut aksjer alt for tidlig, det samme kan skje imorgen om vi fortsetter oppover. De store gutta er de smarteste og vil alltid være det. Vi andre for bare håpe og gjøre det beste ut fra egne forutsetninger.

4 Likes

Er det ikke først 22.12 at de nye aksjene er i markedet??

1 Like

Ja, det er nok rett - kjøpet og betalingen er på slutten av 17.12

1 Like

Modelio har vært med som garantist både for Xbrane og CombiGene (som den største i 2020) sammen med en eller begge de to svenske herrene som også var med for T. Finner ingen av dem på lister som jeg har sett.

1 Like