Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Husk at EDW snakket ed forhåpningene på dette samarbeidet med CRI og Astra - han mener at enhver forbedring av pasientens tilstand var et pluss - mao en ekstremt vanskelig indikasjon og ekstremt vanskelig å få gode resultater - han legger listen så lavt at kanskje det kan oppfattes positivt når data kommer …

5 Likes

Håper vi får en positiv overraskelse der ja.

2 Likes

Etter å ha lest denne:

begynte jeg å spekulere i om solid tumor leukemia kan være en av indikasjonene TRVX kanskje skal prøve seg på?
@Bob_le_Plast , hva tenker du - er jeg helt på bærtur?

1 Like

Nei, du er ikke på bærtur synes jeg. Når det gjelder CAR - T så er jo tanken å ta ut T-celler fra en pasient, aktivere dem mot tumor-spesifikke antigen (Gjerne et protein som uttrykkes spesielt i de spesifikke kreftcellene) og så overføre de modifiserte T-cellene tilbake til pasienten.
T-cellene er særdeles effektive til å drepe sine målceller når de først er blitt aktivert til dette.
Dette er på mange måte en person-tilpasset vaksinering, og med det i tankene så vet vi at det nå er mange veier frem til å få en effektiv vaksine mot nesten hva som helst bare man har rette platformen tilgjengelig.

For Targovax sin del, og da bruken av Oncos - 101 og de neste generasjonene av viruset, så kan man gjerne utnytte eks Oncos - 101 som en vaksineplattform for tilsvarende peptider slik beskrevet i din linkede artikkel. I den artikkelen har de funnet et peptid(WT1 37-45) som de lærer T-cellene til å respondere på.
Targovax har vært tydelig på at de ønsker å gå i den retningen med Oncos. Eks har de inngått et samarbeide med Valo Therapeutics for å bruke deres teknologi, PeptiCRad, til å feste vaksinekandidater/proteiner/peptider til overflaten av Oncos - 101. Denne linken viser prinsippet i dette samarbeidet: What is PeptiCRAd | Valo Therapeutics LTD (valotx.com)

Hvis et Oncos-101 bærer et tilsvarende peptid på overflaten og injiseres intravenøst som en standard vaksine, så sier teorien at dette viruset vil bli plukket opp av Antigen - Presenterende celler som igjen vil bruke dette proteinet for å aktivere T-celler. Og mest sannsynlig vil dette være mer skånsomt for pasienten siden CAR - T er notorisk på å gi immunsjokk hos pasienten fordi de modifiserte T-cellene har en tendens til å bli alt for potente.

Kort oppsummering: Dette er helt innenfor den nye strategien som Targo har skissert de siste månedene.

24 Likes

image

image

5 Likes

Skal sikkert ned hver dag frem mot Q nå… men vi har vel tålmodighet?

To be honest…not sure what the Q pres will tell us that the last Radium episode did not (which was excellent btw). So not sure why it would go down until then and then up post that. Not sure why its priced as it is anyway. Obviously looks cheap, but by the same token there was a hell of a lot of shares issued in the last emi at 1,72. We are due for a re-price at some stage…but we are going to need to see some meaningful news first i fear…

1 Like

Makan, men du kan tro vi hadde blitt prylt for manipulering.

1 Like

Det er vel omsatt ca rundt 83 mill aksjer siden emi. Mao begynner å nærme oss antallet som kom i emi.

3 Likes

Det begynner å bli veldig lenge siden vi har fått en positiv fundamental nyhet som ikke var kjent på forhånd. Var det i sommer? Jeg tror at den kommer til å rykke skikkelig når det kommer noe positivt nytt fra studier.

Nyheter som patenter, forskningspenger og kjente nyheter har bare prellet av aksjekursen de siste 8-9 måneder.

3 Likes

Synes og EMI aksjene blir tatt greit i mot av markedet, lempes kanskje 500k hver dag noen som tar imot disse :sunglasses:

2 Likes

Ja, den holder seg stabil og fin. Skal ikke mye før den rykker litt til. La oss håpe på en godnyhet og få den stabilisert over 3 i første omgang. Da er det ikke langt til 5.

Det er jo mye spennende på gang:
TG avtalen med kineserne bør jo bli en trigger. Her venter de bare på pre-kliniske resultater som måtte dokumenteres før endelig godkjennelse av kinesiske myndigheter. EW har sagt at dette bør være klart i H1-2022.

Presentasjon av CircRNA konsept og mulige partnere blir interessant, bør være rett rundt hjørnet. Her kan det dukke opp en BP i tidlig fase.

Nye studier og partnere TG kan bli spennende. De må jo bruke opp forskningspengene.

Så har vi neste fase melanom som man forbereder nå for oppstart til høsten.

I tillegg så venter vi på flere avlesninger.

Spennede blir det.

3 Likes

ja 3 - 5- 8- 12 osv asap please :wink:

3 Likes

Patent for ONCOS-102 i kina og japan - 17.jan
mOS på 25 mndr i meso - 20.des
Ca. 20 mnok tildelte forskningsmidler de siste 2 mnd

Helt grei newsflow egentlig det

2 Likes

Ja, det stemmer. Det jeg mente var fundamentale forhold (les avlesninger/nyheter som ikke er kjente). Meso 25mnd var kjent, patenter bryr ikke markedet seg om ser det ut til - ikke forskningspenger heller.

Ok. Hva mener du er eksempel på fundamentale nyheter som ikke kan forventes?

Det kan være avlesninger fra studier/forsøk som overrasker positivt, samarbeid som inneholder penger etc

Det er kun meldinger med $ som kan løfte denne varig. Det vet dere alle. Jeg tror det kommer før eller senere.

1 Like

Enig, og det kan fort dukke opp noe med TG /Kina og CircRNA.

1 Like

Mener å huske at EW sa i sist podcast at de skal gå for pancreas med TG, dog ikke resected pancreas som har mOS på over 5 år (folfirinox).

Hvis inoperabel pancreas (mOS tror jeg var 6mnd) igjen er aktuelt i fase II (ref parker) så tror jeg aksjen alene får et løft (forventninger) mot avlesning som ikke er sååå langt frem i tid. Gleder meg til TG meldingen (første pasient rulles jo inn iår ifølge EW)

4 Likes