Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Veien videre i CRC og TG patent sak er nok de største jokerene i år.

De har forpliktelser med CRI og gode resultater burde tvinge frem noe med AZ.

Hvis det er en større aktør som jager TG patentet, så tviler jeg på at de er interessert i å inngå rettighet +royalties deal (som kineserne), så satser på kjøp av TG plattformen.

1 Like

TRVX er sulten og må ha mat. Nå er det snart bare skinn og ben igjen, kroppsvekten faller likevel stort sett hver dag. Håper det er noe føde innenfor rekkevidde.

Det er en ond sirkel dette, når flere og flere selger med tap. Børsens minst populære aksje?

ASCO 3-7/6, er en mulighet.

1 Like

Aksjen er så nedpresset at man kan vel risikere flere 100% opp på rette meldingen
Og selv da er den langt under snittet til enkelte

1 Like

Det er åpenbart at selskapet har mye igjen å bevise når ingen er villig til å plukke den opp til denne prisingen, herved døpt om til worst in class.

1 Like

Vi så jo innsidekjøp til høyere pris enn dette. Jeg bevarer fatningen. Og heldigvis har jeg ikke investert penger jeg trenger

Det har vært en tøff periode for mange bioselskap på OB siste tiden. Eksempler siste måned er:

PCIB - 59,1%
ULTI -29,5%
NYKD -25,9%
TRVX -12,5%
BGBIO -10,8%
NANO - 7,2%

Ikke bare Trvx som rammes av urolighetene vi nå opplever …

2 Likes

Hvorfor sitter dere her på tråden og sutrer?

Selg dere ut da vel - mcap ca 300 mill av dette ca 180 mill i cash.

Så om dere mener at TRVX ikke er verdt ca 120 mill så er det greit nok det.

For meg er det helt uaktuelt. TRVX har fått en dyktig CEO, presentasjonen var meget bra på Q4 og det var ingen ting på den som tyder på at selskapet ikke kommer til å levere i tiden fremover.

Kast aksjene sutrekopper og flytt fokus

11 Likes

Hei Birgitte, ville bare gi litt innputt fra en gammel traver i Targovax-tråden. Det synet om at negative/kritiske/sutrekopper avhengig av perspektiv burde forlate tråden var sterkt for 3 år siden. Det førte delvis til at flere gjorde nettopp dette. Sentimentet ble forsterket jo fler av disse som ble borte og til slutt satt vi igjen med et ekko-kammer hvor hver kritikk ble slått hardt ned på. Samtidig ble all risiko i caset underdrevet og alle potensielle positive sjanser overdrevet. For å opprettholde et realistisk syn på caset og aksjen er forskjellige meninger og perspektiver veldig viktige å dyrke. Mener ikke å ilegge deg noe ønske om et ekko-kammer, men det er ikke ønskelig at de negative skal kaste aksjene og forlate tråden. De kan heller bruke litt mer tid på å forklare hvorfor de er negative :slight_smile: Kanskje vi kan lære noe av dem også. ^^ Man må jo uheldigvis erkjenne at selv de mest negative for tre år siden ikke var negative nok i forhold til hvor vi er i dag.

9 Likes

Det er helt sikkert bare slett arbeid tenker jeg…

Alle gode argumenter bør ønskes velkommen. Uansett om man ikke mener det samme.

Hva holder kursen nede?? Hva er det kjipe med Targovax?

  1. Selvforsterkende negativ trend. Ikke til å spøke med

  2. Eier påtar seg ansvaret for Targovax sin cash flow og forpliktelser. Ikke til å spøke med

Kombinasjonen av de to overnevnte punkter gir en effekt som er lett å undervurdere. Det har jeg gjort. Tenke som Birgitte. Fokuset på prisen. Må jo opp??

Får vi ikke en endring før nytt pengebehov melder seg, så har vi samme leksa igjen. Da må man ha cash klart for å beskytte sin andel. Få av de store kommer seg ut. Ja, som sagt, samme leksa.

Targovax har ett år og litt. Jeg velger å gamble. Gamble på forholdene som ikke omhandler produkter. Her virker posisjonen enestående.

3kr er ikke mye å skryte av når den har vert over 10 kr.men alle moner drar, om den kommer oppi 3 så er d vel bare å komme seg ut å smile og være glad over at tapet ble ikke all værden🙂

1 Like

Det ser ut som at du er en av dem som ikke har kontroll på hva du har investert i, 3,- tilsvarer mcap på 565mill…

3 Likes

Jeg forstår heller ikke 3kr. Hva er tidsperspektivet her? Og hva er bakgrunnen for 3kr. Det er nesten en dobling, og hvilke problemer har løst seg for at kursen skal endre seg og fair-prise selskapet på 3kr?

Bare som produsent av virusvektorer for andre selskaper kan Targovax skape årlige inntekter i hundremillionersklassen med drømmemarginer.

Om noen av planene går i boks, så er jo 3kr bare rør. Om ikke planene blir noe av og Targovax ikke får materialisert potensialet, så er selskapet kun en kostnad for eierene. Igjen er 3kr bare rør.

6 Likes

Normalt er tanken “kurs om 1 år.”

Bakgrunnen for 3kr er rundt tall som er nesten dobling av dagens kurs, passer fint.

Logikken er “vi vil ha oppdraget for neste emisjon.”

Man får vektlegge meglerhus som man vil, og ja, jeg er kanskje litt vel kynisk :slight_smile:

6 Likes

Tålemod er nok et stikkord. Har vel en følelsen at noen driver ap med oss småfolk. Med de instrumenter som er til rådighet kan egentlig en aksjekurs manipuleres i den retningen man ønsker. Manipulering foregår i alle populære aksjer blant småsparere.
Har nevnt det før, på børs kan du drive svindel helt lovlig.

1 Like

Begynner å bli trist nå…

På dager som dette så burde man logge av om man ikke skal kjøpe.

3 Likes

I dag er vi ned pga en liten mann med masse mindreverd inni seg🇷🇺🪆