Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

10 Likes
11 Likes

Tvangssalg idag pga Nano? Mange som sitter i flere bio og må selge. Jeg kjøper mer for tiden :smiley:

1 Like

Ja, sikkert. Hvis en går kraftig ned faller som oftest alle de andre. Men hvis en går kraftig opp går ikke nødvendigvis de andre mye opp…

1 Like

Til stadighet imponert over alle som holder på denne aksje… :+1:t2::+1:t2::+1:t2: Liker å følge med på tråden , men gla jeg trakk meg ut på 8 kr​:pray: Håper det virkelig snur en dag. Men Bio tech er jo virkelig som å spille på Lotto .

1 Like

Ja vi venter spent på hvor lavt det kan gå :slight_smile:

Håpløs aksje enn så lenge :woozy_face:

Ja det er rævva det som skjer nå. Den virker bunnløs, og håpløst langt opp til snittet mitt på 2,5,-
Men jeg skal sitte hele veien, for en dag må den snu

1 Like

Bunnløs er vel litt å ta i. På et tidspunkt så er jo selskapet priset til gitt cash. Noe som tilsier liten risiko. Helt ufattelig at et selskap som Targovax skal prises til klinisk failure, når resultater som eksisterer pdd tilsier det motsatte.

Her er det bare å vente på nærstående triggere for min egen del.

3 Likes

Nettopp. :slightly_smiling_face: Og det er jo her det ligger store muligheter for oss investorer til å gjøre en skikkelig kule. Dette er en fantastisk mulighet til vanvittig gevinst.

3 Likes

Problemet er jo at de ikke har finansene i orden til å utføre planene framover og har så lav market cap at det implisitt vil bli dyrt for aksjonærene å betale for dette. Det er ikke emisjonsdeltakerne som betaler for forskningen. Det er de som eier Targovax aksjer når emisjonene gjennomføres.

Når man regner ut prisen på Targo i bullcaset må man ta med framtidige utvanninger. Jo lavere marketcap, jo verre blir det regnestykket. Så kan man regne på om det er noe å tjene på et bullcase etter det fra dagens kurs. Hadde aksjen vært priset høyere ville alt vært ok.

De har ca. 160M per dags dato og rundt 100M per år i cashburn nå, som vil stige når mer brukes på research og potensielt produksjonskapasitet. Av de 100M er ca. 40M research cost og 52M lønnskostnader, 8M “other”. Så det er lenge til neste emisjon.

Håpet nå er at de får interesse rundt sirkulært RNA og/eller transport-løsningen deres med ONCOS, og kan få en deal på det. Der snakker vi stor oppside fordi det er såpass nært forestående, men om det ikke skjer er alternativet fortsatt utvanning og relativt lang tid til market med ONCOS-102.

9 Likes

Hit the nail on the head here.

Jeg kan umulig være eneste som har konkludert med at det er vesentlig sjanse for at oncos lider samme skjebne som TG, og så skal man starte på nytt med noe “svært spennende hvor vi er verdensledende.”

Godt mulig det er 110% feil men det framstår som mye lettere å være langsiktig i selskapet etter at de har fått avklart veien videre og fått hentet penger i neste runde, uansett om det er gjennom emisjon eller en eller annen avtale.

Så vil selvsagt en avtale eller oppkjøp være en mulighet, og muligheten man da går glipp av.

1 Like

Ja tar du da med i betraktning hva som faktisk skjedde med Tg da? Det var folfirinox som meldte såpass gode resultater at det ble ny SOC, men så er det vel nesten tilbaketrukket etterpå pga nokså godt gjemte bivirkninger. Uten dette så kunne kanskje TG eksistert idag fortsatt. Og det holder jo på å skje, og de forventer jo at TG starter opp på nytt.

Angående Oncos så er det vel to studier man hovedsakelig avventer resultater på som KANSKJE kan bety ny endring SOC dermed føre til at Oncos må prøves til evt nye indikatorer. Men det forandrer jo ikke den abscopale effekten, eller at det kan bedre nye SOC. Men ja kanskje en endring av studieoppsett, og forlenget tid/emisjoner. Men dette kan man jo si er like sikkert som det motsatte skjer.

Imens venter vi jo på nytt studieoppsett for fase 2 som er rett rundt hjørnet. Og at hele Oncos legges på is som TG, føler jeg blir utrolig forenklet da det er flere indikasjoner og SOC det er snakk om.

3 Likes

Ja. Absolutt.

Det er en forenkling, enig i det.

Det som bekymrer meg er kapitalbehovet til selskapet, og hva de eventuelt velger hvis de ikke har råd til å finansiere alt og ikke finner en parter for pivotalstudiet for oncos.

Det er bare en del ting som framstår som uklart for meg mye pga lav verdsettelse av selskapet og stort kapitalbehov (og diverse historiske skuffelser), så jeg vil gjerne ha ting mer avklart. Det er min preferanse, å vite litt mer nøyaktig hva man går til, når jeg ser klare potensielle problemer som må ryddes av veien før man har en rett vei til mål.

2 Likes

Jeg er ikke uenig med deg, men det gjelder pinadø omtrent alt annet av biotek på et eller annet tidspunkt. At det skal være mer skremmende i Targo der er jeg ikke. Men folk ser risikoer forskjellig og det er helt ok.

3 Likes

Bioaksjer må fores med nyheter for å få seg en opptur og har noe å flyte på frem til neste opptur. Det har ikke vært noe særlig overaskende fundamentalt fra avlesninger siden ifjor sommer og da faller aksjen sammen. TRVX må komme med noe fundamentalt som ikke allerede er kjent og som kan overraske markedet. Da kan det fort snu og vi kan komme inn i en mer positiv trend.

5 Likes

eller gå til null😬

Bare av nysgjerrighet, hvorfor spy-emojier på fundamentaltråden under posten med info om finansiell kalender?er aksjen blitt så upopulær nå?

3 Likes

Tenkte det samme! Mange med store tap, men helt unødvendig med den type emojis…

3 Likes