Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Ja er ikke lett å forstå hvor 3 kroner kommer fra. Pent med oppgang i dag, så lenge vi ikke er ned tilsvarende imorgen :slight_smile:

2 Likes

dette er egentlig en lek med tall, og spesielt %-vis LOA
3 kr eller 4.50 kr burde være oppnåelig ilpa våren gitt potensialet, men vi vet jo hvordan aksjen blir herjet med (utrolig med tanke på hvor lite mcap er … at de meglerne gidder med denne øre-filingen, og selv 1 øre er jo blitt mye !)
1.5-1.7 kr er jo egentlig absurd … men det hele skyldes den råtne emisjonen på 1.72 hvor Carnegie, DnB og Avanza var med å legge kabalen

2 Likes

Hva har skjedd - jeg har blitt fortalt i lang tid at aksjen skulle til 52,50?

1 Like

Bare en kommafeil, 5,25 er nok riktig😁

Når var dette fra? Om det var et kursmål fra analytikere må man huske på at de tar kursmål utifra forventet verdsetting gitt deres antakelser delt på antall aksjer der og da. Om kursmålet er gammelt har det kommet betydelig fler aksjer i markedet siden den gang.

52,50,- kommer, bare vent. :grinning:

Dessverre selger nok mange seg ut før den tid.

4 Likes

Hvis targovax lykkes maksimalt er det “tenk på et tall” som gjelder.

3 Likes

Kommer kursen opp i kr 5 så håper jeg de kan kjøre en rettet emisjon på kr 4 så vi slipper det utvanningstullet vi var igjennom før jul.

Kursmålet var fra «dansken»:birthday:. Vi var flere som trodde med han!

1 Like

Utvanning? Alle som hadde eksisterende aksjer kunne jo handle, nettopp for å unngå utvanning. Det er rettede emisjoner som gir utvanning av eksisterende aksjonærer.

2 Likes

Tror du misforstår. Det er selskapet som bli utvannet og dermed så krakker aksjekursen og selskapet må tilføres langt flere aksjer enn ved rettet emisjon. Kursen var kr 5,5 når de varslet emisjon. Gitt en rettet emisjon på kr 4,50 så hadde selskapet kun blitt utvannet med ca 40mill aksjer isteden for over 100mill som ved 1,72. Gitt at kursen hadde holdt seg på kr 4,50 og du hadde fått være med på en reperasjonsemisjon så kan du jo regne litt på verdiene dine kontra dagens kurs. Nano gjorde dette nå. Tenkt deg senariet hvor Nano kjærte en fortrinnsrettet emisjon isteden. Hva hadde kursen blitt? Kr 3-4?

Regner med det kom antakelser med et slikt kursmål, som ikke er oppfylt. Men skal ikke beskytte et kursmål jeg ikke har lest grunnlaget for selv. :stuck_out_tongue: Jeg har sagt hva jeg tror tidligere, og det gikk verre enn jeg trodde. Kursmål blir litt tullete uansett. Om det var mulig å spå med grei sikkerhet ville den som kunne det vært rik for lenge siden.

1 Like

Jeg skjønner hva du mener og hvor du vil. Jeg synes ikke emisjonen var særlig bra. Men så lenge man kjøpte i emisjonen det antallet man hadde i aksjer fra før, vil man som aksjonær i en fortrinnsrettet emisjon ikke bli «utvannet».

Påfølgende kursmassaker er jeg enig i var meget uheldig.

2 Likes

Ja, du har helt rett i det. I tillegg så kan man jo handle mye aksjer “her nede” så da sitter man med flere aksjer enn ved en rettet emisjon og kommer kursen tilbake til gamle høyder så blir dette bra :smiley:

2 Likes

Momentet kan se ut til og ha snudd nå, vi får håpe!

XBI index opp 4,5% ikveld også :relaxed:

Go Targo :chart_with_upwards_trend: :blush:

7 Likes

Årets Edit :joy::pray::hugs::+1:

Du tenker på ?

Jeg tenkte at d kanskje var uinteressant for lesere generelt at jeg har unngått emier og har ett snitt under 1,5 nå … så fjernet det .
samt når man fjerner en bokstav fra filen man laster opp forsvinner bildet jeg delte, så endret d igjen …

Men herregud , kunne jo heller skrivi en 4-5 forskjellige innlegg isteden ja :woozy_face: :ghost:

Du er vel den som har tradet TRVX mest av alle, øretriller av dimensjoner…

1 Like

Nå var det vel akkurat det jeg editerte i innlegget også … At jeg hadde vært inn og ut som jøss av Targo…Men hallo , hvor intressant er det og lese for gud og enhver mann ?!

Jeg har null problem med og hive ut Targo aksjene på sekundet jeg , om jeg føler for det …
Husker forøvrig jeg gjorde det på 6,49 når det ble sagt i web callen at de ville gjøre som vanlig, og gå ut i markedet for og hente penger… :wink:
Ser forresten jeg hadde 1 innlegg i denne tråden i midten av Januar, så jøss sånn jeg kommenterer etter posisjon og egen vinning igrunn og :stuck_out_tongue:

Nå skal det også sies at jeg sjeldent har mer enn 100K aksjer ish, så hvor farlig det er med min posisjon vet jeg ikke akkurat :stuck_out_tongue: jeg bidrar til omsetning og utvasking av emi aksjer i ny og ne , så kanskje du skal være glad for det :stuck_out_tongue:

Har jeg flaks sitter jeg på riktig side når / om det kommer noe som skulle klare løfte Targo ut av gjørma de står til livet i , hva kurs angår :stuck_out_tongue:

Med det legger jeg den død , god børsdag :slight_smile:

3 Likes

Skuffet over TRVX idag. Det ser ut som eneste som gir oppgang er melding, ellers nedgang dessverre.

Både Nano og TRVX meldte igår at de skulle delta på AACR og kom med kjent oppdatering på presentasjonen. Nano har hatt en mye bedre utvikling på samme “melding”.

1 Like