Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Kjørt i minus i dag og etter å ha ligget i pluss. Gleder meg til den dagen øretrillerne blir tatt på senga, for jeg tror den dagen kommer.
Tenk den følelsen det må være å ha solgt på 1,65 rett før supermelding og handelsstopp.
God helg alle😀

7 Likes

image

13 Likes

Targovax kommer til å komme noe sinnsykt en dag, men det kan godt vente til NANOV har foretatt read out for Paradigme og met primary endpoint.

Da skal det handles 5 mill TRVX-aksjer :sunglasses:

10 Likes

Damn, det er ikke hvemsomhelst som har 100mill liggende :wink:

4 Likes

Med dagens kurs kommer jeg til 8,3 mill for 5 mill aksjer… eller skal de kjøre en omvendt spilt?

Spørsmålet jeg stiller meg er hvordan det går med disse «bingotek» aksjene fremover sett i lys av all usikkerhet som råder. Vil folk trekke seg ut av risiko ?

Hvordan synes du biotekaksjene har oppført seg i det tidsrommet vi har lagt bak oss, med stigende renter, løpende inflasjon, krig og stengte sykehus?

Hvis man skal rate risk / reward; hvor mye verre kan ting bli versus hvilken oppside kan man forvente etter tidenes biotekslakt, så kan man alltids argumentere for at ting KAN bli verre, men mye nedside må / bør være tatt ut overall innen biotek tenker jeg.

Så å spørre NÅR folk vil trekke seg ut av risiko var nok mer berettiget for ett år siden hva angår biotek. Det har allerede pågått i stor skala.

11 Likes

Selv ligger jeg på et realisert tap på rundt 40% i Nanov, har kun en mindre andel TRVX.
Grunnen for salget var nok rett og slett redsel for hele makrobildet. Men som vanlig er det ikke noe behagelig og sitte på utsiden heller.

Begge aksjene er utbombet om en kan bruke et slikt utrykk i disse dager. Så ja, nedsiden burde være begrenset fra disse nivåer.

Som du vet kjøpte jeg tilbake mine Nanov aksjer for noen dager siden samt litt Vax, var vel som vanlig du som overtalte meg :grinning:

2 Likes

Targovax ønsker å fisjonere selskapet og skille ut driftsdelen i et eget selskap – Targovax Solution.

Selskapet vil fisjonere ut drift- og eiendeler til datterselskapet Athomstart Invest 586 som umiddelbart vil fusjonere med Targovax Solution.

Styret ønsker å ha en renere gruppestruktur med separat drift til fordel for at driften skal være en del av det børsnoterte selskapet.

Fisjonen er planlagt ferdig i juni 2022, gitt godkjennelse på generalforsamling.

3 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/556509

Fisjoner er der en virksomhet som opererer som et enkelt selskap deler opp deler av virksomheten, og legger den inn i et annet selskap eller en annen type juridisk enhet.

Det er mange grunner til at du kanskje ønsker å fisjonere, men den vanligste er der aksjonærer føler at de kan øke kapitalverdien til sine beholdninger så vel som samlet fortjeneste. Hvis en virksomhet ville prestere bedre som to selskaper i stedet for ett, vil den samlede verdien av de to nye selskapene (og dermed verdien av aksjene) vanligvis være mer enn verdien av det opprinnelige enkeltselskapet.

En annen grunn til at selskaper defisjonerer er “skilsmisse”-scenarioet - kanskje grunnleggerne eller aksjonærene har falt ut eller bare ønsker å skilles. Eller, dette er et oppkjøp eller et joint venture-scenario og prosjektet er ferdig eller går tom, og deltakerne ønsker å gå hver sin vei.

Eier av Athomstart invest 586 er ADVOKATFIRMAET THOMMESSEN AS

2 Likes

Mer info senere idag… :relaxed:

3 Likes

Hva betyr dette for oss aksjonærer?

Det betyr kanskje klargjøring for vekst. En konsernstruktur er feks sterkt å foretrekke ved internasjonal operasjon. Vi får her et børsnotert holdingselskap som kan ha en rekke datterselskaper med aktiviteter av ulik grad, og kanskje i ulike territorier. Flere selskaper innebærer selvsagt noe høyere kostnader enn ett selskap, så vi får tro de har en plan om at det skal lønne seg.

Dette er nok bare et «ferdig-AS» som advokatene har hatt i skuffen til slike formål. De har solgt det til Targovax for kostpris, altså kostnadene med å sette opp og vedlikeholde et AS. Så kan Targovax enkelt gjøre denne akrobatikken for å flytte operasjonen ned i et datterselskap.

2 Likes

Ja, de har akkurat hentet kapital fra aksjonærene for neste steg i prosessene så ingen må tro at de nå skiller ut verdier som IKKE kommer aksjonærene til gode.

Hvis meldingen som kommer senere i kveld ikke gir gode nok avklaringer på hva som nå skal skje og hvorfor, tror jeg man skal gjøre seg klar for vill spekulasjon i aksjen i morgen.

Da får vi kanskje et innblikk i hvor mye som evt er satt short og som befinner seg under 0,5 % grensen også.

Mange har stilt spørsmål hvorfor algotraderne har styrt aksjen over en lengre periode.

Kanskje kommer svaret i kveld?

8 Likes

Et kjempe hurra for aksjonærene om det skulle komme inntekter.

Skatteposisjonen beholdes. Noe som kunne tilfalt ny eier ved evt oppkjøp. Ser vi omsetning i noen av delene til Targovax i fremtiden kan eierene glede seg over utbetalinger som ikke er skattepliktige, da de regnes som tilbakebetaling av innskutt egenkapital.

Mine egne vurderinger og beregninger har tidligere vurdert den verdien alene langt høyere enn dagens MCAP. Dette er med forbehold, da ikke dette er mitt fagfelt. Noen som har greie på?? Korriger meg gjerne

Her er oppdaterte tall fra årsrapporten 2021:

The Group is in the research phase of its product development and has incurred significant tax
losses related to its operations. Targovax ASA has a total tax loss carried forward of NOK 526
million at 31 December 2021 (31 December 2020: NOK 451 million).

The research and development expenses in Targovax Oy is fiscally capitalized for tax purposes resulting in a temporary difference of NOK 328 million at 31 December 2021 and NOK 304 million at 31 December 2020.

Alt etter skatteår og ikke minst sats så er vel tallet som vil føres inn i anleggmidler ca 115mill ved benyttelse, tror jeg.

Deferred tax asset (22%/20%) not recognized = NOK 237.437.000

2 Likes

Det er supert.

På side 19 i rapporten nevnes også 1185 millioner i share premium reserve

Må det også skilles mellom selskapets skattemessige posisjon og aksjenes skattemessige posisjon, eller?