Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Synes det går utrolig tregt. Det som skulle komme i H1 22 er nå blitt ila av 22 (eks Kina TG og Colorectal). Sånn er vel bio, det forskyver seg med 6 mnd hele tiden. Og penge brukes opp før “gullnyheten” kommer.

1 Like

Er dette linket litt opp mot de abscopale effektene man har sett tidligere?

Ikke fra min side nei, immunforsvaret er særdeles flink på å fjerne adenovirus og viruset blir mye mer synlig ved IV administrasjon. Man får heller ikke den lokale konsentrasjonen i tumor så jeg forventer ikke samme effekt her som ved intra-tumoral injeksjon.

Lokal admin har vist seg å gi endringer i immunsystemet som påvirker celler utenfor det aktuelle området. Det er vel ikke viruset som skaper den abscopale effekten, men immunadapteringen og påfølgende oppregulering av immunocytokiner mm .

Om samme er mulig gjennom IV er spørsmålet. Her er spennende om der er mer enn teoretisk gjennomførbart, og om den fordelaktige bivirkningsprofilen beholdes. Jeg mistenker det, og da snakker vi!!!

Og… ONCOS jobber sammen med CPIene, så klarer vi her å øke responsraten, og muligens redusere CPI dose og forbedre bivirkningsprofilen…

Allikevel selges det på disse nivåene. Vanskelig å forstå :slight_smile:

2 Likes

Når ikke tilrettelegger Carnegie forstår dette, så er det vel ikke å forvente at vi forstår det? :grin:

TRVX er i bunn og grunn blitt en enkel aksje å forholde seg til.
Nært sagt hele TRVX kapitalen min er borte vekk slik at å bruke sin tilmålte tid intenst her gir kanskje ikke mest tilbake i det korte løp. Salg under slike forhold er selvsagt helt utelukket. Mange av disse biotekselskapene mister jo helt styrefarten samtidig som de er eiere (patenter) av nye spennende teknologier.
Å prøve å forstå dette gidder jeg ikke å engang prøve på.

Tross alle gode resultater så langt så har den positive utviklingen uteblitt.
Hvorfor?
Jeg vet ikke…en kunne jo tro at det forrige trvx utviklet produkter som det ikke eksisterte kjøpere til under de rådende forholdene?

Selskapet nå er jo totalrenovert med ny teknologi , nye ledere mm slik at å dra med seg videre nå et forhistorisk forsøk på å bli en suksess blir jo helt feil , ikke?
Den nye CEO’n med tilknytning til fersk , kommende ny teknollogi har jeg stor tro på.
Deler han opp selskapet for å selge deler av det?

1 Like

Oppdeling kan være fornuftig av flere grunner.

Det kan være for å synliggjøre verdiene i et selskap. Realverdien er vel ca kr 3,84 pr aksje og den kommer frem i transaksjonen som nå skal vedtas fisjon og fusjon. Så ligger det en skattemessig verdi på ca 235 mill i form av fremførbare underskudd. Så alene disse ting tilsier at man kjøper 1 kr for under kr 0,50 når man kjøper aksjer i TRVX.

I tillegg kommer da all mulig oppside. Bør være god RR i TRVX nå.

Tror muligens også at dette vil bedre skatteposisjonen for aksjonærer ved realisering av gevinst - mulig jeg har misforstått men oppfattet det slik at gevinst opp til kurs 3,84 realverdien/kostverdi vil være skattefri selv om aksjen er kjøpt på lavere kurs. Tar forbehold om dette er riktig, muligens noen her som kan dette.

Videre kan det være fornuftig å ha skilt ut ulike forretningsområder i egne selskaper. Det kan gjøre det ryddigere å del-realisere verdier til interessenter. Det kan gjøre det letter å holde oversikt over og kontroll på kostnadsiden på enkelt prosjekter mv.

Så jeg vil tro dette er godt gjennomtenkt av ledelsen. Videre så tror jeg nok dette forslaget medfører at de ligger lavt med nyheter inntil beslutning er tatt på generalforsamlingen den 20 april.

Det kan føre til en liten mellomperiode for TRVX nå de nærmeste uker.

Så det er bare å være litt tålmodig. Dette er ihvertfall en aksje uten vesentlig nedside fra dagens kurs slik jeg vurderer den. Cash sikret i et par års tid fremover så ingen EMI i sikte foreløpig. Veldig lav Mcap så inngang bør være noe å tenke på.

9 Likes

Selskapets skatteposisjon er knyttet til fremførbart underskudd. Selskapet kan tjene penger uten å skatte.

Aksjens skatteposisjon er knyttet til overkursfond/innskutt egenkapital (ca 1,2mrd). Selskapet kan kapitalnedsette og tilbakebetale eieren av aksjen det som allerede anses som skattede midler.

Upresist, men noe sånt. 1,2mrd kr / 188 mill aksjer = 6.4kr pr aksje. Dette kan utbetales uten å utløse skatt, som ville vært ca. 6,4kr x 0,36 = 2,3kr.

Begge to av stor betydning og verdi, skulle selskapet tjene penger. Faktisk er dette på nivå med dagens MCAP.

Risikoen er knyttet til fremtidig pengebehov. Når dette og fremtidig inntjening er litt lettere å spå, vil vi se reprising.

Inn og utgangsverdi ved salg er som vanlig.

6 Likes

Spennende tanker, takk for deling! Har tjent noen kroner her tidligere, på mye høyere kurser. Har nå tatt nytt bet, håper på ny gevinst. Viktigere enn egen gevinst er dog håpet om revolusjonerende behandlingsformer mot kreft. Men hadde jo vært topp, med både pose og sekk…:).

1 Like

Tror du vi klarer 2 til påske da uten nyheter :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Det ser ut til at det evt må bli den 11 april vi kan få bensin på bålet til to’n😊

1 Like

Jeg tror nok EW må komme med noe snadder skal vi nå kr 2 før 11. april. Nå er volumet lik null og det er svært få kjøpere/selgere. Håper du får rett :smiley:

Forventer dere noe nytt egentlig? Eller er det snakk om at markedet skal ta til seg det som allerede er kjennskap på en bedre måte?

Markedet er finta ut av banen, så det er bare å legge vekk.

Mulighetene for inntjening må synliggjøres gjennom deals.

Risken vil synliggjøres gjennom deals.

2 Likes

Det jeg har ventet på i H1 er ikke sluppet ennå og jeg håper det kan bli gode triggere. I første omgang så ventet jeg på Tg Kina, den kan muligens bli utsatt til H2. Så er det studioppsett på cRNA og Melanom. Så har vi colorectal som kan bli en god bonus. Dette er 4 triggere som kan være rett rundt hjørnet.

Så da er mitt kursmål kr 3 før sommerferien (1/7) :smiley:

1 Like

27 mnd siden TG Kina avtalen ble kjent, snart i glemmeboka denne!

2 Likes

Det såkalte markedet priser targovax til flopp. Dette er nå en såkalt sammentrykt springfjær-aksje, og det skal et lite hint om $ til for å fjerne låsemekanismen

2 Likes

Hadde det vært fredag skulle jeg kommet med et velkjent Jerry Maguire sitat.

2 Likes

Bio-fredda i mårra!

2 Likes

EW burde jo kommet med noe påskegåtteri når han selv koser seg på konferanse i USA :smiley:

4 Likes