Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Jeg skulle egentlig lage et langt innlegg om Colorectal, men den Champagneflasken jeg fortsatt sitter å koser meg med i sola gjorde sitt. Jeg måtte gå over til KISS for å evne å gjøre det selv;

(Det er jeg som har skrevet det i rødt)

16 Likes

Fantastisk forklaring på dagens børsfall:

Investeringsdirektør Robert Næss i Nordea kaller børsfallet for «et mysterium»:

– Markedet falt plutselig kraftig i Sverige uten nyheter, så det kan være noen som har tastet feil/gjort feilhandler der, sier han.

uansett er vi ned over 5% og korrigerer vel neppe opp som alle andre aksjer, kanskje en ‘tastefeil’ som gjentas for mange ganger :wink: ?

1 Like

Det er sikkert BI-studenter som troller børsen🍾

Stadig nye ansettelser ! :sunglasses::clap:

10 Likes

image

3 Likes

Fin inngang i Trvx for Fornybar i dag :grinning:

2 Likes

Er det noen som har oversikt over hvor mye Avanza Bank AB sitter på nå? Ser på siste oversikt på Targa siden at de hadde 14,9mill pr 8/4.

Med den lave omsetningen den siste tiden har de ikke fått kvittet seg med stort.

Så fort det blir mer likviditet, så er de nok tilbake og legger en klam hånd på hva som kunne vært tilløp til en positiv kursutvikling.

Ikke så positiv i dag, beklager

Håper de kommer seg ut fortest mulig. Skulle øsnke de kunne fått inn en mer seriøs bio aktør. Vi har jo de andre feigingene på top 10 også som ikke var med på emisjonen.

Avanza bank er vel summen av drøssevis av svenske aksjonærer.


Runway til Q4 2023 er jo kjekt å tenke på i case-sammenheng :slight_smile: Gir pusterom for Targo framover

7 Likes

Med den burn-raten tenker jeg vi måtte hatt påfyll sent q2/tidlig q3 2023, men så har jeg tro på at IOVaxis utøver opsjonen innen utløpet av inneværende år, og da har vi sikret et kvartals drift ekstra. Avtale(er) med penger kan komme i tillegg, og bare avtaler i seg selv vil sannsynligvis føre kursen opp til nivåer der en eventuell emisjon ikke vil føles så smertefull. I hvert fall ikke for de som har gått inn rundt dagens kurs.

1 Like

Jeg håper den runway’en ikke stemmer…
Det betyr vel i så fall at Melanom-studiet fortsatt ikke er aktivert.
Forventer at cashburn øker betraktelig etter hvert som pasientene blir innrullert.

Melanom er ikke den vanskeligste indikasjonen å innrullere, så de første datapunktene vil komme ganske raskt.

2 Likes

Tja, kommer an på hva du anser som raskt eller ei. Ultimovacs innrullerte første pasient i sin melanoma-studie i juni 2019, og venter topline data 1H2023

Dette er altså randomiserte data mot kontrollarm, som jeg antar Targo må kjøre også.

Ja, først skal de gjennom mindre run-in studier med Oncos 102 + Oncos 102 med PD1 kombo for å vise til effekt og safety. Det er nye FDA-standarden.
Gode og tidlige bekreftelser herfra vil være gull.

Deretter påbegynnes multi-cohort studiene som selvsagt vil ta lengre tid å lese av og hvor de skal prøve ut en rekke ulike alternativer for å overgå / booste tidligere oppnådd 35 % ORR.

Det klarer de forhåpentligvis med den inngående kjennskapen de når har fått for hvordan Oncos 102 virker. De har ganske imponerende avlesningsdetaljer for effekt og virkemåte i ulike deler av cellestrukturen.

3 Likes

Jeg tror det kan ligge en del potensiale i TG-vaksinen nå for Targovax. RAS-spacet er veldig hot, og det er et sterkt rasjonale for å gjøre en randomisert studie i kombinasjon med en eller flere sjekkpunkthemmere. Jeg kan ikke tenke meg at ikke kliniske forskningsorganisasjoner og big pharma vil ønske å bli med. Dette kan gjøre TG-asseten til en late stage-kandidat over natta, og finner de en indikasjon hvor BP allerede viser litt klinisk effekt vil jeg tro at LOA kan bli satt ok høyt.

I den grad man skal stole på regnestykker burde det medføre en kraftig reprising over tid av aksjen. siden emisjon ikke nødvendigvis er nært forestående. En liten emisjon for å finansiere en studie med registreringsmulighet burde uansett kunne gjøres uten rabatt på disse kursene, imo.

I mine øyne frigir det kapasitet til å utvikle Oncos-2/3/4 (sirkulært RNA, forskjellige payloads osv) videre, og det er her man kan ha håp om en stor avtale, slik jeg ser det. Jeg har ikke så stor tro på Oncos-1 lenger, og er redd at å forfølge dyre og uklare indikasjoner med Oncos-1 de neste årene vil være taktisk uklokt.

Min strategi;

  1. Få TG i late stage randomisert POC-studie i kombinasjon med CPIs, helst med registreringspotensiale → burde gi høyere kurser og mulighet til å oppkapitalisere selskapet på økende kurser mot avlesning.
  2. Konsentrer Onos rundt cutting edge tech og gå for en preklinisk storavtale. De største dealene skjer preklinisk eller etter proof of concept-studie. POC er for langt fram og det koster for mye.
  3. Legg ut Oncos-1 for partnering men ikke legg mer ressurser i programmet på dette tidspunktet om ikke partnere er involvert.
5 Likes

Du mener de skal skrote dette Melanom-studiet?

Det er magefølelsen min, selv om det ligger mye kunnskap i å fortsette så synes jeg det er flere faktorer som tilsier at det kan være optimalt å gjøre en pivot til kreftvaksine + cpi og early stage forskning.

Oncos-102 virker å ha blitt fraløpt av konkurrenter i flere indikasjoner.

  • I mesoteliom må de vente lenge for å se hva som blir SOC før de kan starte en registreringsstudie, som sannsynligvis vil måtte bli en randomisert, stor stor fase 3-studie kontrollert mot CPI.
  • I melanom “får de ikke lov” å sette i gang registreringsstudie single-arm i ~100 pasienter, mens konkurrentene gjør det. De må kjøre en tidkrevende monoterapi og kombinasjon basketstudie for å få data nok til å SÅ gjøre en registreringsstudie. Innen den tid vil det sannsynligvis være en SOC i indikasjonen, og det vil også bli et stort og dyrt studie som de sannsynligvis må gjøre alene. Her har de også tapt flere år.
  • PH3-resultater fra liknende virus (Imlygic - T-VEC - herpesvirus + GM-CSF) viste ingen forskjell i mPFS i en fase 3 i kombinasjon med Keytruda i melanom. Det gjør at jeg senker LOA for Oncos-102 i melanom, siden Oncos har samme tanken som T-Vec ( Det er jo så klart forskjeller).

Summa sumarum er magefølelsen min å legge det ut for partnering, ta kunnskapen de har fått derifra nå og bruk det til å gjøre Oncos til en plattform for levering av hva som helst.

11 Likes

Makes sense, selv om det er kjipt at det er tredje gangen de må parkere noe veldig lovende. Tilliten vil nok bli laber, hvem stoler på den fremtidige pipen i så fall…

Skal de «komme unna» med noe slikt, må de gjøre det via utlisensiering / salg av Oncos 102, parallelt med at de får konkretisert planene for TG og cRNA.

Å kjøre alle sine medikamenter til fase I og II for så å kaste de under bussen blir det ikke mye suksess av. En renessanse for TG hadde vært av stor viktighet i så fall. Men ja, tiden løper for både melanom og mesotheliom.

Vi er flere som tenker at det er gjennomtenkte grunner for at EW nå setter opp tre selvstendige, juridiske selskaper, ish:

Targo TG
Targo Oncos
Targo cRNA

De må vel dog beholde rettigheter til Oncos hvis det skal benyttes i leveransen av cRNA? Med mindre de skal benytte seg av next Gen Oncos.

1 Like

Levere ‘hva som helst’ gir et helt annet case, og et mye mer lukrativt et, spør du meg. Tidligere cash-flow, som nevnt.

Denne måten å tenke rundt selskapet har jeg ikke inntrykk av at mange bruker, basert på hva som skrives i ulike fora.

Min følelse er at Targovax er meget godt plassert i flere interessante felt, og at det er en ledelse som forstår posisjonen. Lykke til!

2 Likes