Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Imponerende mange kjøpere og høy omsetning nå, når iallefall jeg forventer en liten dupp den 22 når enda flere selgere har rimelig inngangsverdi på sine aksjer som nok mange rar en kjapp gevinst på.

1 Like

Selskapet er ferdig med emisjon, har forholdsvis mye penger på bok, venter på spennende resultater i meso samt studieoppsett i melanom. + vi har circRNA , next gen Oncos og TG.

Det burde vel bare mangle at markedsverdien til selskapet kommer over nivåer vi så før emisjonen ble annonsert?

3 Likes

Helt klart at det er overveiende risiko for en grusing av aksjen når aksjene slippes, men tror få hadde trodd så mange nye skulle få øynene opp for Targo nå og sende kursen såpass høyt. Hadde heller ikke trodd at emi skulle bli overtegnet. Her har mye uforventet gått bra samtidig. Også grantet på 10m for utvikling av TG er flott påfyll. Jeg hadde solgt på 2,4 og vært veldig fornøyd, så er uansett ikke en utvikling jeg hadde fått med meg. Men jeg ønsker Targo til markedet med eller uten meg, og da er høyere markert cap bare flott. Tror dog det er mange kortsiktige uten case-kunnskap i aksjen nå, så noen langvarig tur over 3kr tør jeg ikke spå. Interessen forsvinner om kursen faller tilbake etterhvert tror jeg, så håper det holder seg.

Synes også at kursoppgangen igår og idag er overraskende høy og sitter med en magefølelse av at det kan være smart å selge alt man måtte ha av gamle aksjer til over 3 kroner idag før frislippet til uka, og så heller kjøpe det samme antall aksjer på en dipp da. Men er i tvil , og har ennå ikke gjort det.

Spennende å se kl. 15:30 om den store oppgangen i går også skyldtes shortinndekning.

Jeg la ut en poll for 8 dager siden med spm om kursen kunne gå under 1,72. Slik endte den :
image

Hva tror dere nå? Hvis jeg ønsker å kjøpe en ikke altfor stor pott aksjer innen utgangen av året, hvor billig vil det bli mulig å få den ?

  • under 1,72
  • 1,72 - 2,00
  • 2,01 - 2,50
  • 2,51 - 3,00
  • 3,01 - 3,50
  • over 3,50

0 stemmegivere

Det er langt fra sikkert den går ned på onsdag, selv om de nye aksjene kommer på markedet.

I og med at emisjonen ble såpass overtegnet kan man jo håpe på at majoriteten av nye aksjonærer har et litt lengre investeringsperspektiv.

Dersom det ikke blir nedgang til onsdag, evt. kun en liten dipp, så kan dette slå motsatt vei også på relativt kort sikt og vi kan plutselig cruise forbi 4kr+.

Utfallet er langt fra gitt, og dette kan slå begge veier.

3 Likes

For noe tull - jeg er en av dem som har sagt at jeg er redd kursen vil følge vakuum teorien og gå ned kraftig når alle de andre aksjene slippes. Om jeg tar feil er jeg overlykkelig, men vi har sett dette skje i emisjon etter emisjon av denne typen. Det var bare en spådom, ikke noe forsøk på noe annet.

Om du hadde lest nøyere hadde du sikkert også sett at jeg aldri har solgt en eneste av mine aksjer og også benyttet tegningsretter fullt ut. Så, da får du bare prøve å skvise inn en C-opsjon i kommentaren din :slight_smile:

1 Like

Husk at meso data kan gi enda mer fyr på bålet her!

Helt enig - utfallet er lang fra gitt.

Problemet til de som sutrer mest om dette er at de glemmer at det er to hovedkategorier eiere her. 1. De som har tro på selskapet, det de holder på med, og er langsiktige i sin investering. Og 2. de som benytter denne anledningen til å tjene noen gode og raske kroner fra en dag til den neste. Og, gruppe 2 er det mildt sagt plenty av på børsen i disse tider.

I det lange løp har det lite å si om den dupper ned eller ikke - det er bare snakk om man skal gamble på å hente de raske kronene til jul eller ikke, men det er selvsagt risikosport.

3 Likes

En liten innrømmelse :grinning:

Jeg har solgt alle mine aksjer og har nå kun TR aksjer, riktignok 70% høyere antall enn jeg var tildelt i utgangspunktet. Det betyr at jeg pr dd har ca dobbelt så mange aksjer som da emien ble meldt. Måtte bare ta ned risikoen litt, er fortsatt med langt inn i fremtiden og har trua.

Så på spørrekonkurransen tidligere så er jeg en av de med kun TR :wink:

Sitter med en følelse at det har kommet noen svensker inn fra sidelinjen - her kommer de til dekket bord

2 Likes

Ikke uventet ble det nedsalg mot slutten, siden det er Fredag. Finnes det noen nå om dagen som er long i noe som helst?
Targovax må jo holdes i flere år. Hadde vært morsomt med melding som involverer cash Mandag morgen🥳

3 Likes

Enig. Spekulere på om kursen blir 1,72 eller 3,0 er faen meg likegyldig. Jeg sitter i ro.

3 Likes

1,72 eller 3 kr er ett fett når vi uansett skal til 52,50 (eller 5000, om jeg får bestemme)

7 Likes

Næsten 10 mio. aktier skiftede hænder i går fredag. Er det ikke positivt, at der kun var et beskedent kursfald på 1.85%?

2 Likes

Den var vel opp 30% i løpet av dagen, da er det kjedelig å gå inn i helgen med minus. Dog mindre viktige for oss som er long. Men man skulle jo ønske at prisen var mye høyere når man skal forhandle avtaler eller gjennomføre neste emisjon.

Med nærmere 180 mnok på bok er de godt rustet for å få frem verdier eller forhandle uten press på finanser en stund

1 Like

Er der ikke ca. 240 mio på bogen efter emission? Selv om kursen er i bund, føler jeg mig optimistisk mht. fremtiden. Gad vide om jeg er ved at blive TRVX brainwashed😳

1 Like

Kassa var nesten tom før emi, som ga netto ca 150 mnok. Potensielt 10 MNOK fra forskningsråd i tillegg over 3 år.
Får nok oppdatert kasse over nyttår

Ingen studier er i klinikk heller (kun oppfølging), så meget lav burn rate. Like greit med de vanskelige rekrutteringsforholdene som er.

Nå har vi kjøpt oss tid så Trvx kan forhandle opp prisen på selskapet​:+1:Kjip utvikling men jeg benyttet muligeten til å kjøpe ekstra t-retter. Den som venter på noe godt. Osv​:wink::moneybag::moneybag: